Pro Superbike Falken 12/13 Juli

AARRRGGGHHhhh:huvet :huvet

Kanske bara jag som inte fattar... Men vad faan hände??
Varför kör dom inte med pacecar?

Nåja...
Bra kört av Nilsson, & linslusen NSB33 (Peter G) fick ju visa upp sig på tv:pannkyss
//
Benny

Märkligt att rödflagga racet eftersom man bara har en ambulans som vart upptagen?..
Både Lundh och Backlund gick för egen maskin.
TL verkade helt klart överreagera när han sopade till Hanson i ryggen.

Märkligt att rödflagga racet eftersom man bara har en ambulans som vart upptagen?..

Irriterande som fan att dom inte fick köra mer. Och inte fan är GP-racet på Euorsport spännande heller. :gnissla

AARRRGGGHHhhh:huvet :huvet

Kanske bara jag som inte fattar... Men vad faan hände??
Varför kör dom inte med pacecar?

Nåja...
Bra kört av Nilsson, & linslusen NSB33 (Peter G) fick ju visa upp sig på tv:pannkyss
//
Benny

Va, kom jag med, sprang framför kameramannen 34 gånger räknade vi till!
Fantastiskt, vad kul! Jag och Kungen i samma program då!

Det där beslutet var helt idiotiskt.
10 min förskjutning pga Ambulans kunde dom väl ha taget!
Dom borde inte direktsända racen enligt min mening, utan visa allt på kvällen istället!

Nja... två ambulanser plus doktorer som va upptagna.... men kan hålla med att dom hade lite bråttom att röd flagga, samtidigt som dom gjorde de så blev en klar..... Men tv styr allt i stcc depån tyvärr.....

En med insyn.....

// Mathias

Men det går ju en repris 21:00 och om inte det funkar så kan man ju streama från svt.se

/Spiff
Det var inte riktigt så jag tänkte!
I och med att det är livetv så stängdes racet av helt pga förseningar i sändningarna!
Då hade race del 2 kunna ha körts om dom hade kunnat vänta litegranna istället :tummenupp
Det kan ju hända fler gånger att det blir samma sak.

Det var inte riktigt så jag tänkte!
I och med att det är livetv så stängdes racet av helt pga förseningar i sändningarna!
Då hade race del 2 kunna ha körts om dom hade kunnat vänta litegranna istället :tummenupp
Det kan ju hända fler gånger att det blir samma sak.

Sorry, jag som var dåligt insatt.
Ja det blir trist när det sportsliga får stryka på foten för det kommersiella så små marginaler borde man inte ha, incidenter är ju en del av racing.
Edit: Efter att ha sett programmet så får jag intrycket att pro sbk bara ses som utfyllnad och inte får störa bilracen..... urtrist.

/spiff

Last edited:
Jag har inte följt Pro SBK så noga tidigare, men det kanske är helt normalt med en ambulans på banan under pågående race...? Såg lite spännande ut i alla fall. :gnissla

Nja... två ambulanser plus doktorer som va upptagna.... men kan hålla med att dom hade lite bråttom att röd flagga, samtidigt som dom gjorde de så blev en klar..... Men tv styr allt i stcc depån tyvärr.....

En med insyn.....

// Mathias

som sagt de flaggade av lite tidigt men ni har skött det jättebra under helgen med tanke på alla krasher det har varit i alla klasser.
pacecar hade nog varit rättvisare och kört även om resten av loppet gått under den för poängens skull.

Var Jan Hansson en av de som blåste förbi ambulanserna i full fart och var det i så fall därför han hade en het diskussion med TL?

En med insyn.....

// Mathias

Visst säkerheten är viktig..TL reaktion var talande för stress.

Rent sportsligt hade man velat se ett mer värdigt slut.

Jag har inte följt Pro SBK så noga tidigare, men det kanske är helt normalt med en ambulans på banan under pågående race...? Såg lite spännande ut i alla fall. :gnissla

Ja jävlar, det var nära, inte ens Hanson var nog beredd på att det blev så nära!

Ja jävlar, det var nära, inte ens Hanson var nog beredd på att det blev så nära!

På pallen ser man tydligt att Hansson inte är glad, sedan får han hybris och sprutar Pommac på kameramannen.

TV tiden styr för mycket och förarna får ta smällen, synd att det ska vara så.

Bifogat

• DSCN3389.JPG
    DSCN3389.JPG
    194.6 KB · Visningar: 167
  • DSCN3390.JPG
    DSCN3390.JPG
    160.9 KB · Visningar: 158
Här ser man tydligt att Jorpes ligger i rygg på Jonte och letar efter en lucka.

Bifogat

• Jontejorpe.JPG
    Jontejorpe.JPG
    57.5 KB · Visningar: 148
Sorry, jag som var dåligt insatt.
Ja det blir trist när det sportsliga får stryka på foten för det kommersiella så små marginaler borde man inte ha, incidenter är ju en del av racing.
Edit: Efter att ha sett programmet så får jag intrycket att pro sbk bara ses som utfyllnad och inte får störa bilracen..... urtrist.

/spiff

Kan inte annat än att hålla med, vad visade dom 3-4 varv :gnissla

Här ser man tydligt att Jorpes ligger i rygg på Jonte och letar efter en lucka.

:D Ja tight racing kan man säga!

Last edited:
Svettig framåtvolt!:jisses

DSC_0628.JPG-for-web.jpg

Sändningen på TV var väl ändå iofs rätt OK. Mycket tråkigt att rejset stoppades helt. Alla på plattan var grymt sugna på att fortsätta.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman