Privat körningsområde i Linköping?

Handlock

Ny medlem
Gick med
2 May 2014
Hoj
Kawasaki gpx600 -93
Tjenixen!

Vi är två kompisar på 23 och 25 år som håller på att ta motorcykelkörkort. Vi Har köpt en mc tillsammans som vi tänkte öva på, mest krypkörning mellan konor osv. Vi har dock ett litet problem, vi har ingen att övningsköra med. Jag har ringt runt till lite olika trafikpoliser och hört vad dom tycker om att bara slå upp ett par konor på nån avlägsen parkering efter stägnings dags o öva lite. En del av poliserna jag snackat med är paragrafryttare och säger att det är strängt förbjudet medans vissa inte tyckt att det skulle vara så farligt. Men vi vågar hela enkelt inte chansa, vi vill ha våra kort så snabbt som möjligt.

Därför undrar jag om det är någon på detta forum som vet nåt inhägnat område där man skulle kunna få öva lite? Vi kan såklart tänka oss att betala en mindre summa om det är så att nån äger en del mark som vi skulle kunna få utnyttja under tiden vi övar.

Ber om ursäkt om den hamnade i fel forumsdel, kollade runt lite men tyckte det va lämpligast att lägga tråden här.

Mvh Peter
Mvh Peter

Vet inte hur det ser ut i Linköping, men kring Göteborg då finns det gott om inhägnade industriområden, vilket bör duga. Åk dit med en påse bullar och fråga snällt så kan jag inte tänka mig att någon skulle ha något emot att ni krypör då och då.

Jag har tyvärr inte haft kortet i 5 år, annars hade jag gärna agerat handledare och suttit i en brassestol bredvid och käkat kebabtallrik och gormat åthutelser när ni gör fel!

Jag åkte bara till diverse undanskymda parkeringar, t.ex. den vid vreta klosterkyrka. Fattar inte riktigt varför folk är så nervösa, vad är sannolikheten att nån snut ens passerar och då är den ju ännu mindre att de stannar.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026