Inget för graviditetsfobiker

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Tro mig, du kommer inte vara så tålmodig med att han inte hittar just det du vill ha i din väska... ;)

Sen kan det gå tokfort som för Jesseboy och sen kan det vara 36h av ganska hård förlossning som för en vän till mig.
Båda våra förlossningar gick relativt snabbt de också men sen kommer det en hel del dötid på BB-hotellet... eller gjorde för oss (med första) i alla fall.

Jag (vi) har haft sammandragningar sen 25:e mars (därför strikta order om sängläge) så vi är planerade igångsättning runt den 18:e om det inte händer något under tiden...

Angående att packa väskan: Hygienartiklar, 1 set med eget ombyte, mob+laddare, pengar, barnkläder, laptopen åker med. Något jag har glömt?
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag (vi) har haft sammandragningar sen 25:e mars (därför strikta order om sängläge) så vi är planerade igångsättning runt den 18:e om det inte händer något under tiden...

Angående att packa väskan: Hygienartiklar, 1 set med eget ombyte, mob+laddare, pengar, barnkläder, laptopen åker med. Något jag har glömt?

Mobilt bredband och foliehatt som funkar mot vetgiriga släktingar rekommenderar jag.

EDIT: om du har lika tur som vi så kommer ni att ha en massa barnsaker, så det är inte ens att bry sig om. :tummenupp

F'låt, men da 2 women i mitt liv...
IMG_5277.jpg

IMG_5223.jpg
 
Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Mobilt bredband och foliehatt som funkar mot vetgiriga släktingar rekommenderar jag.

EDIT: om du har lika tur som vi så kommer ni att ha en massa barnsaker, så det är inte ens att bry sig om. :tummenupp

Foliehatten var nog det första som åkte ner i väskan :D Vetgiriga släktingar för nöja sig med djungeltrumman... Då de har beräknat vikten till runt 3000 g så har vi en del preborn kläder från min systerdotter :)
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Foliehatten var nog det första som åkte ner i väskan :D Vetgiriga släktingar för nöja sig med djungeltrumman... Då de har beräknat vikten till runt 3000 g så har vi en del preborn kläder från min systerdotter :)

Om ni har det som vi hade på BB så kommer blöjor, underlägg, mössor, mm komma i ett sponsorpaket.
3 lät lite, men kommer ändå att gå bra. :)
Jag ska hålla alla tummar och lemmar för er, kommer att gå skitbra! :tummenupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag (vi) har haft sammandragningar sen 25:e mars (därför strikta order om sängläge) så vi är planerade igångsättning runt den 18:e om det inte händer något under tiden...

Angående att packa väskan: Hygienartiklar, 1 set med eget ombyte, mob+laddare, pengar, barnkläder, laptopen åker med. Något jag har glömt?

Man vet ju aldrig, men en bok KAN ju vara bra att ha. Iofs så ersätter kanske datorn boken...

Kamera är kul att ha, fast den kan ju tjuren få sköta. Jag gjorde en baldnskiva till tanten för hon hade hört att man kan få spela sin egen musik. Nu åkte vi in på akut kejsarsnitt så det var inte så aktuellt, men ändå. Den ligger i bilen och är ett fint minne :)
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Om ni har det som vi hade på BB så kommer blöjor, underlägg, mössor, mm komma i ett sponsorpaket.
3 lät lite, men kommer ändå att gå bra. :)
Jag ska hålla alla tummar och lemmar för er, kommer att gå skitbra! :tummenupp

Tack för tummarna! :)

Vi är uppskrivna hos pampers o libero så startpaket finns :)

3 kg är litet, därför ska vi på en sista ul imorgon för att ha koll på läget och tillväxten. Men det är jäkla skönt att slippa sängen om dagarna :)
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Man vet ju aldrig, men en bok KAN ju vara bra att ha. Iofs så ersätter kanske datorn boken...

Kamera är kul att ha, fast den kan ju tjuren få sköta. Jag gjorde en baldnskiva till tanten för hon hade hört att man kan få spela sin egen musik. Nu åkte vi in på akut kejsarsnitt så det var inte så aktuellt, men ändå. Den ligger i bilen och är ett fint minne :)

Våra mobiler fixar bilderna, internet, samtal till övriga familjen, musik...

Jag är 95% filbunkelugn men ibland med värkarna så har jag nästan gett upp... Tur att man är jävla envis :)

Hur gick det med Saaben som din vän ville sälja till dig?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Våra mobiler fixar bilderna, internet, samtal till övriga familjen, musik...

Jag är 95% filbunkelugn men ibland med värkarna så har jag nästan gett upp... Tur att man är jävla envis :)

Hur gick det med Saaben som din vän ville sälja till dig?

Det var lite mkt fel på den så det där "unika tillfället" för att det skulle vara ett så bra pris uteblev. Hade behövt lägga till en del extra och då var den plötsligt lika dyr andra. Hittade lite olika fel och hade även behövt köpa sommarsulor. Det var kul att prova, men jag insåg att vi eg. nog ska ha en pytteligen bil att åka runt i stan med och så får vi behålla traktorn att dra Knullboxen med.
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Det var lite mkt fel på den så det där "unika tillfället" för att det skulle vara ett så bra pris uteblev. Hade behövt lägga till en del extra och då var den plötsligt lika dyr andra. Hittade lite olika fel och hade även behövt köpa sommarsulor. Det var kul att prova, men jag insåg att vi eg. nog ska ha en pytteligen bil att åka runt i stan med och så får vi behålla traktorn att dra Knullboxen med.

Hade det på känn med bilens skick. Tänk efter 2 ggr med vad för pytteliten bil ni har behov av. Kan rekommendera Toyota och Honda inom stora småbilar. Lycka till!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag (vi) har haft sammandragningar sen 25:e mars (därför strikta order om sängläge) så vi är planerade igångsättning runt den 18:e om det inte händer något under tiden...

Angående att packa väskan: Hygienartiklar, 1 set med eget ombyte, mob+laddare, pengar, barnkläder, laptopen åker med. Något jag har glömt?

Ta med lite godis/snacks, frukt, dricka etc. Skall ni bo på patienthotellet är det rätt skönt att ha lite mat med sig förutom (den riktigt dåliga) maten som serveras i restaurangen.

Kamera/videokamera kanske?
Vi förväntar oss direktsänding.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag (vi) har haft sammandragningar sen 25:e mars (därför strikta order om sängläge) så vi är planerade igångsättning runt den 18:e om det inte händer något under tiden...

Angående att packa väskan: Hygienartiklar, 1 set med eget ombyte, mob+laddare, pengar, barnkläder, laptopen åker med. Något jag har glömt?

Ta med lite godis/snacks, frukt, dricka etc. Skall ni bo på patienthotellet är det rätt skönt att ha lite mat med sig förutom (den riktigt dåliga) maten som serveras i restaurangen.

Kamera/videokamera kanske?
Vi förväntar oss direktsänding.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag fattar inte hajpen riktigt. Har varit med på 2 förlossningar nu, och det gjorde inte alls så ont som alla säger...?
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Du lyckades alltså hålla dig utanför tjejens räckvidd när hon försökte lappa till?
;-)

/Anders (har också varit med under två förl.)
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Ta med lite godis/snacks, frukt, dricka etc. Skall ni bo på patienthotellet är det rätt skönt att ha lite mat med sig förutom (den riktigt dåliga) maten som serveras i restaurangen.

Kamera/videokamera kanske?
Vi förväntar oss direktsänding.

Här blir det ingen livesändning! Usch! Att du ens skrev det! Fy fy FY på dig! :brinnerup

Vi ska till Danderyds så gubben hittar säkert något ätbart... För min egna del så blir det mest flytande föda för att vara beredd på kejsarsnitt (plan B) och att vara sövd.

Annars så har ni gett bra tips! :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Skönt man tagit sig förbi detta, visst de var trevligt när man var där men göra om de igen nu.. nja har gjort mitt. Har en son på 9 år och en dotter på 11 år så "thats whole new set of problems"

Men lycka till nu när de är närståeende... :tummenupp
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Angående trådens topic så läste jag nu fel och tyckte att det stod "Inget för gravitationsfobiker"...
Fyfan för att ha den åkomman :näsblod
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Helt OT: Min kvinna har aldrig varit så vacker som då hon var gravid, riktigt lyste av glädje, hälsa och harmoni.

Och ju större hon blev desto vackrare blev hon!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top