Inget för graviditetsfobiker

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jaha mina damer och herrar:)

Den 28/2 -11 kl.21.41 så kom lille Milo till världen. Vägde 3050gram och det var verkligen kärlek vid första ögonkast. Damn vilken kärlek:):banana

Allt gick kanon med tjejen och vi alla mår kanon bra.
Just nu tar vi en lugnande stund efter jag badat grabben:yoparty

Hoppas att det går bra för alla med era goa barn. Riktigt fina bilder
ni tagit. Har tagit en del bilder själv och kommer att skicka upp lite bilder så ni får se pappas pojk:tummenupp

Ha de gött

/Panos

Härligt, grattis och välkommen till den underbara (stundtals i alla fall :gnissla) föräldravärlden. :)

Kl 19 tutar vi i honom en flaska välling, sen somnar han. Kl 23.30 vill ha ha en flarra till. Sen sover han till 0330 cirka. Då vill han ha käk (vi har provat att sluta upp med detta vilket resulterade att han ville stiga upp 0500 istället, så vi gav upp). Nu har vi ju en till, så att stiga upp och mata ungarna mitt i natten är det minsta problemet.

Sen vaknar han 0600 cirkus. Alla dagar. Även dagar när pappa är bakis.

Jag säger så här, han är inte hungrig mitt i natten utan har vant sig vid att han får en flaska... sluta med flaskan, ja det kommer blir några skrikiga nätter (typ 3-4st) sen är det lugnt.
Båda våra har fått flaska innan läggning (somnar när flaskan är slut) vid 19tiden och sen sover de till 6-7 när det är dags för morgonvällingen. Att hålla på med välling vid midnatt och mitt i natten är bara att göra sig själv en björntjänst.

Just det, vad gäller vid vilken ålder de vaknar senare... kan bara ta mig själv som ett exempel, 34år ung (snart 35år gammal) och har fortfarande inte lärt mig vakna vid 9 utan snarare vid 5-6 (har gjort hela livet).
Brukade stå hos mamma o pappa i unga dar och ropa vid 6-tiden "Jag huuungraaaaar ihjäääääääl!!!!". :gnissla
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag säger så här, han är inte hungrig mitt i natten utan har vant sig vid att han får en flaska... sluta med flaskan, ja det kommer blir några skrikiga nätter (typ 3-4st) sen är det lugnt.
Båda våra har fått flaska innan läggning (somnar när flaskan är slut) vid 19tiden och sen sover de till 6-7 när det är dags för morgonvällingen. Att hålla på med välling vid midnatt och mitt i natten är bara att göra sig själv en björntjänst.

Just det, vad gäller vid vilken ålder de vaknar senare... kan bara ta mig själv som ett exempel, 34år ung (snart 35år gammal) och har fortfarande inte lärt mig vakna vid 9 utan snarare vid 5-6 (har gjort hela livet).
Brukade stå hos mamma o pappa i unga dar och ropa vid 6-tiden "Jag huuungraaaaar ihjäääääääl!!!!". :gnissla

Vi testade utan mjölk på natten i 2 veckor, men det gick åt fanders så vi började igen för husfridens skull.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hur gammal är han? Kör ni mjölk eller välling?
Vi har kört med välling från ca 6mån och det har visat sig funka riktigt bra då den mättar mer än mjölk. Gustav som nu är 9mån får 220ml 8månaders fullkornsvälling och sover gott på det från 19 till 06.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur gammal är han? Kör ni mjölk eller välling?
Vi har kört med välling från ca 6mån och det har visat sig funka riktigt bra då den mättar mer än mjölk. Gustav som nu är 9mån får 220ml 8månaders fullkornsvälling och sover gott på det från 19 till 06.

15 månader.

Välling på kvällen och mjölk på natten. Vi har inte riktigt ork att experimentera nu eftersom vi har en till på en månad. Man har häcken full, och eftersom vi ändå är uppe på nätterna är det ingen match att skvätta i den äldre killen lite välling mitt i natten.

Däremot vaknar han alltid vid 6-tiden, men jag börjar intse att det här är normalt för barn. Jag får anpassa mig helt enkelt :(
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
15 månader.

Välling på kvällen och mjölk på natten. Vi har inte riktigt ork att experimentera nu eftersom vi har en till på en månad. Man har häcken full, och eftersom vi ändå är uppe på nätterna är det ingen match att skvätta i den äldre killen lite välling mitt i natten.

Däremot vaknar han alltid vid 6-tiden, men jag börjar intse att det här är normalt för barn. Jag får anpassa mig helt enkelt :(

Min och fruns teori är att ju längre ni accepterar att han vaknar mitt i natten och skall ha flaska ju svårare kommer det bli att göra sig av med den ovanan.

Men alla gör ju såklart som de vill... själv hade jag aldrig pallat med att vara uppe och springa mitt i natten.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Min och fruns teori är att ju längre ni accepterar att han vaknar mitt i natten och skall ha flaska ju svårare kommer det bli att göra sig av med den ovanan.

Absolut. Jag är medveten om det. Funderar på att gradvis byta mjölken mot cognac, då lär han sova längre.
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Nu äntligen börjar nedräkningen! Efter veckor av sängläge så får jag äntligen vara uppe och studsa! :)

Väskan är packad, barnsängen är i ordning, bilbarnstol monteras idag, resvägen är provkörd, gubben är nervös och sista ultraljudet görs imorgon! :)

Några bra sista minutentips för gubben?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nu äntligen börjar nedräkningen! Efter veckor av sängläge så får jag äntligen vara uppe och studsa! :)

Väskan är packad, barnsängen är i ordning, bilbarnstol monteras idag, resvägen är provkörd, gubben är nervös och sista ultraljudet görs imorgon! :)

Några bra sista minutentips för gubben?

Ett guldtips jag fick innan vår första visit till BB var att det är pappan som skall packa väskan och inte mamman... för det är pappan som skall hitta i den när det väl är dags. :tummenupp

Annars kan man väl rekommendera att ta med en bra bok eller så, pengar/kort är också bra då pappan inte får något att käka utan behöver köpa själv.
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Ett guldtips jag fick innan vår första visit till BB var att det är pappan som skall packa väskan och inte mamman... för det är pappan som skall hitta i den när det väl är dags. :tummenupp

Annars kan man väl rekommendera att ta med en bra bok eller så, pengar/kort är också bra då pappan inte får något att käka utan behöver köpa själv.

Det är :tummenupp! Vi har varsin väska med oss :)

Lite sent va? Han skulle ha hållit sig undan för 9 månader sedan :)

Hehe, svårt att hålla sig borta när flickvännen är nybliven mc-ägare :tuttar
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ett guldtips jag fick innan vår första visit till BB var att det är pappan som skall packa väskan och inte mamman... för det är pappan som skall hitta i den när det väl är dags. :tummenupp

Annars kan man väl rekommendera att ta med en bra bok eller så, pengar/kort är också bra då pappan inte får något att käka utan behöver köpa själv.

Haha. Första gången hade jag bullat upp med käk, godis, böcker, filmer, en bira och cig. Tror du jag hann sitta och chilla i mer än fem minuter!? Nä.

Till andra gången hade jag med ett ombyte, tandborste. Det var mer lagom.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Haha. Första gången hade jag bullat upp med käk, godis, böcker, filmer, en bira och cig. Tror du jag hann sitta och chilla i mer än fem minuter!? Nä.

Till andra gången hade jag med ett ombyte, tandborste. Det var mer lagom.

Olika för alla men bättre att ha med sig lite för mycket tidsfördriv än för lite... både mamma och barn kommer sova en hel del när det är klart, det är inte säkert att man som pappa gör det.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
För oss blev det ganska snabbt.
-Ojojoj, vad ont det gör!
Jessen ringer in.
Får besked om att man ska vänta, vänta, sen vänta.
Hmm.
Vaddå regelbundna värkar?
Mellan 40 sek och 2 minuter?
Mamman tar en dusch, för värken.
Kommer tillbaka och ser rent förjävlig ut.
-Nu jävlar åker vi in, säger jag.
-Jaha, ja, tror du det? säger hon.
Till saken hör att vi då sov hos hennes far, som sett (enl honom) exakt likadana prognoser...
Vi åker iväg, stannar till vid en rastplats och gnuggar lite ryggslut, sen vidare.
09.43 tror jag vi var där.
Öppen 7 cm.
Direkt in på förlossning och 12.43 kom den mest fantastiska lilla ungdjävel jag nånsin sett.
Jag är slav till 100%, hon är så underbar.
Hon fick, 2 dagar gammal, fira jul med oss och var så jävla go hela tiden.
Nu är hon 4 månader och skitförbannad över att hon inte kan gå.
Bråttom har hon, den lilla gudinnan.
När vi nu ser filmer/bilder på när hon var nyfödd (48/3215) kan man fan inte fatta att tiden går så fort...
Men pappan är fan inte så lite tålamodig heller, om jag ska va ärlig.
Hon kan ju redan allt och vill bara mer...

Mitt leverne har radikalt förändrats.
Finns bara en person just nu, och I LUV it.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hmm, får lov att packa upp väskan och låta han packa ner... Att ni grabbar kan vara så komplicerade! :tungan

Tro mig, du kommer inte vara så tålmodig med att han inte hittar just det du vill ha i din väska... ;)

Sen kan det gå tokfort som för Jesseboy och sen kan det vara 36h av ganska hård förlossning som för en vän till mig.
Båda våra förlossningar gick relativt snabbt de också men sen kommer det en hel del dötid på BB-hotellet... eller gjorde för oss (med första) i alla fall.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Man vet ju redan vad man ska ha med sig som farsa, om man ser tidigare inlägg.
Men sen kan det ju skita sig, så man inte har med sig nåt av det man tänkt. :vinka
Dock kommer även faderns tillkortakommande och ev. sysslolöshet totalt försvinna när modern till slut somnar och man får ha det lilla livet på bröstet och bara titta, titta och betrakta.
Herregud, många roliga nätter har jag vatt me om, men denna slår allt.
Fattar fan inte...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top