Inget för graviditetsfobiker

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Blivande pappa
Jag har nog aldrig kommit så långt att jag tänkt tanken på att skaffa barn.
Många av oss ser det som något obehagligt, något som är följden av något otänkt.
För oss, tack och lov, var det inte så.
Vi bestämde oss, helt enkelt.
Sen tog det skruv, minsann.
Det har liksom aldrig varit aktuellt, dessutom är jag en 14-åring i en 15-årings kropp, trots 37 fyllda.
Dock började jag och min kärlek sedan många år tillbaka prata om det, i samband med att jag gav upp mitt företag pga saker som jag kanske inte bör gå in på här.
Vi bestämde oss för att det var ganska lägligt att åtminstone försöka.
Tidsmässigt var det ganska bra, ungen skulle ju bli januaribarn, vilket säkert kan vara en fördel i vissa sammanhang. Vi räknade förstås med att det skulle kunna ta ett tag innan det ”bet”…
Det gjorde det inte. Mina små krabater verkar högeffektiva och trivas bra med hennes ägg. Det var homerun på första eller andra försöket. (Hon tror mig inte, men jag verkligen kände när den satt.)
Julafton var vårt första datum, sedan, efter besök hos barnmorska, mm så flyttade de fram det till den 28/12.
Ålrajt, då är vi med barn.
I början var det mest nervöst. Tester som gav positivt (inte så himla lätt att läsa av dem eftersom det kan vara svaga streck…) Sen kräktes hon lite ett par morgnar, men det gör hon ibland pga migrän.
Jag var ganska uppfylld av tanken att vi kanske var gravida, hon var mest nervös över om huruvida det faktiskt skulle vara någon där inne.
Redan nu blev känslojesse lite överkänslojesse…
Ultraljud v. XX.
Vi såg vår bebbe där inne. Den lekte tittut med UL-verktyget och gömde sig mest bakom moderkakan. Men nu förstod vi att det faktiskt var någon där.
Lustigt nog så kändes det som om vi träffat personen förut. Det var sagolikt, men bekant, på nåt sätt.
Vi kände alltså igen den lilla skapelsen, så det var inte så chockerande som jag trott.
En av mina bästa vänner frågade om jag grät.
Nää… Trots att jag är även i normala fall något överemotionell så glömde jag helt bort det. Jag var så fokuserad på att försöka fatta vad det var vi såg. Vi fick inga bra helkroppsbilder på den lille/lilla, så vi behövde inte heller betala för dem. Men vi tycker att de är helt fantastiska, bl a en porträttbild där bebben verkar suga på tummen…
”Vill ni veta vilket kön det är?” frågade morskan.
-”Nej” sa vi i unison. Inte öppna julklappen innan julafton.
-”Bra” sa hon ”för det är hemskt svårt att avgöra när den gömmer sig så här.”

V. XX
Hanna har nu gått och burit det lilla miraklet i sin mage ett tag.
Börjar växa lite runt magen och om höfterna. Precis som de ska va 
Hon berättar att det faktiskt sparkat lite därinne. Som blivande far får man tyvärr inte känna det på samma sätt.
Men när jag låg och smekte hennes fina mage så var det plötsligt något som ryckte till!
Ungefär som en fisk som tvingats upp på torra land!
Sprattel!
Åh Jisses. Det här var verkligen nåt utöver det vanliga.
Det finns nån där inne… en människa!

Sticker till med lite filosofi.
Jag är ateist av naturen, men tror väldigt mycket på varelsers förmåga.
Om nån Gud skapade världen för att han/hon kunde skapa liv, är det då inte en obestridlig självklarhet att vi alla varelser på jorden, vi som faktiskt kan skapa liv, är Gudar?
Fundera lite på det.
Du och jag är Gud. Som jag ser det.
Ok, enuff o’ dat.

V.XX
Hanna växer och är väldigt trött. Inte konstigt alls, hon jobbar hårt och har dessutom en till person som hennes kropp ska nära.
Hon har en vana att somna så fort vi ser en film, nu somnar hon redan innan förtexterna rullat ut.
Men hon är söt när hon sover.
Så söt.

V.XX
Besök hos barnmorskan.
Verkar jättebra, läser oss verkligen.
Jag är ganska knäckt efter min jobberfarenhet, så hon lägger fokus även på mig.
Lika bra att vi träffar nån så allt ordnar sig.
Vi får höra barnets hjärtljud.
Nu gråter jag.
WOW…

V.XX
Hanna är så tapper, så stark. Trots vissa smärtor hon har så gnäller hon inte nämnvärt.
När jag ser henne så vill jag, trots att hon har en så välsignad gåva inom sig, ändå ta över en del av bördan.
Försöker åtminstone se till att hon har mat på bordet när hon kommer hem. Men nu kommer vi till korta, vi som befruktat en kvinna. Vi kan nog aldrig förstå hur det känns. Dessutom tror jag i mitt lilla, ärliga inre, att vi är lite avundsjuka.

V.XX

Nej, fattar fan inte att det här är sant.
V.XX
Vi snackar en polare i magen. En polare som dessutom verkar hur cool som helst.
Faktiskt svårt att förstå. Min bästa kompis bryggs i en magperkulator…

V.XX
Hanna har fått utåtnavel. Det är skitgulligt!!!! :D
Jag har nu känt människan inom henne faktiskt vända på sig och kanske har vi även känt definierbara kroppsdelar.
Flänndags igen.

V.XX
När vi låg och skulle sova lade jag huvudet mot vår mage.
Och hörde hjärtljud.


Att höra det samtidigt som jag blev petad i örat av någon halvbekant var …
Himmelskt.
Jag kan inte förklara det i ord, det var bara så stort.
Dessutom fick jag, när jag hade handen och örat emot magen, en ”high five"!
Snacka om cool unge vi ska få…
 
Last edited:

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Riverlake
Hoj
XT660R / X
Lycka till hoppas allt går bra!

Första graviditeten är underbar. Passa på å njut! *avis!*

Jag gjorde värsta Excelbladet där jag skrev i typ allt som hände varje vecka. Jag förstår helt din exaltation, hahahaha!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ni är lyckligt ovetande om hur era liv kommer att se ut de närmaste två åren. Njut av det.

What he said :mattias

Nej då, det är inte ens hälften så illa som man föreställer sig.
Jag och tjejen fick vår unge i januari i år och det har faktiskt fungerat bra som fan. Värst var jag orolig för sömnen (och BAJSBLÖJOR!) men våran sover ibland hela nätterna *20.00-08.00* och om inte annat så ger man henne en flaska välling vid 3-rycket. Eller tjejen gör det, jag sover som en stenad gris på nätterna.
Bajsblöjorna får tjejen ta hand om men nu när jag är hemma och är pappaledig som det så fint heter, så är det knivigare :( Jag säger åt ungen att hålla igen helt enkelt, men uppfostran av detta är inte helt i hamn ÄN.

Å andra sidan så fick min storebror sin första en månad innan och han har haft det lite jobbigare då deras sover rätt illa. Han blev avskräckt och ska inte ha fler. Min tjej vill ha en till, det är tydligen som med tatueringar. Jaja, vi får se hur bra hon är på att ta hand om den första innan jag stoppar in den i rätt hål igen :crash

Vårt största problem hittills är vem som ska natta ungen. Då jag kräver att barn ska sova i egen säng i eget rum så får man ta smällen att ibland lägga henne, det är en pärs :brinnerup
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Jag håller tummarna för er allt ska gå vägen!

Jag och gubben är i väntans tider och det är beräknat till den 20:e maj (lång tid kvar :( )
Tyvär så bor vi inte ihop så jag går på undersökningar ensam tills det är dax att flytta upp till älsklingen och jag vet inte vem som är mest förstörd av att missa MVC mötena, UL, NUPP. Men jag försöker lugna honom med att han kommer att få tid när kiddot kommer ut :)

Tycker att du verkar vara en superhärlig person jesseboy :tummenupp
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Tack, allihop.
Det är inte bara EN person som är gravid.
Är man 2 om det hela så, ja, se på fan, då är man absolut lika många som går igenom det.
Min blivande mamma hoppas jag får det stöd jag kan ge. Jag kan tyvärr inte ge så mkt mer än det jag försöker.
Men man är ofta till korta som blivande fader. som fan.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tack, allihop.
Det är inte bara EN person som är gravid.
Är man 2 om det hela så, ja, se på fan, då är man absolut lika många som går igenom det.
Min blivande mamma hoppas jag får det stöd jag kan ge. Jag kan tyvärr inte ge så mkt mer än det jag försöker.
Men man är ofta till korta som blivande fader. som fan.

Förbisedd, jepp. Tillkortakommen - nepp.

Ingen kan väl förvänta sig att du ska bära ungen. Du är man, du jagar björn till middag.

Inget att hetsa upp sig över. Snart är det 30 dagar till beräknad touchdown. Ska bli skönt med 10 dagar ledigt från kneget :banana
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Förbisedd, jepp. Tillkortakommen - nepp.

Ingen kan väl förvänta sig att du ska bära ungen. Du är man, du jagar björn till middag.

Inget att hetsa upp sig över. Snart är det 30 dagar till beräknad touchdown. Ska bli skönt med 10 dagar ledigt från kneget :banana

Själv jobbar året ut och sen blir det ca 7mån pappaledigt. :yoparty
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Fint! Mitt jobb lämpar sig inte jätteväl för lång ledighet i sträck, så jag ska försöka få ihop ett par omgångar á 2 månader...

Vet inte vad du jobbar med men kan säga att lång ledighet är väl inte direkt bra i någon bransch... men föräldraledigt är ganska svårt för en arbetsgivare att neka.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag räknar inte med pappaledigt, om det nu inte skulle gå i lås, det jag verkar få.
Då blir det att kompa en massa. (Saker har som sagt skitit sig)
Går det igenom så kommer jag säkert att ha en hel del tillsammans ändå.
 

meme

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda, CB750F. Suzuki SV650S, BMW F650CS
Shit när man läst detta blir man bara mer sugen, vi har jobbat på det sedan i somras men inget som bitit ännu... :gnissla

Nåja, annars får vi väl adoptera en 18-åring med egen lya och stora lökar.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Shit när man läst detta blir man bara mer sugen, vi har jobbat på det sedan i somras men inget som bitit ännu... :gnissla

Nåja, annars får vi väl adoptera en 18-åring med egen lya och stora lökar.

Ge det tid, ibland tar det sådan.

Ibland får man hinder på vägen med.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Shit när man läst detta blir man bara mer sugen, vi har jobbat på det sedan i somras men inget som bitit ännu... :gnissla

Nåja, annars får vi väl adoptera en 18-åring med egen lya och stora lökar.

Jag tror att harmoni, om än tilltvingad, är det som gäller.
Klart ni fixar det!:tummenupp
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Shit när man läst detta blir man bara mer sugen, vi har jobbat på det sedan i somras men inget som bitit ännu... :gnissla

Nåja, annars får vi väl adoptera en 18-åring med egen lya och stora lökar.

Gör som min gubbe, gav utdelning på direkten :)
Gör en "Prins Bertil", använd sen kondomer och simsalbim har ni en bulle i ugnen :D

Lycka till annars, ta det lugnt och njut :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top