Inget för graviditetsfobiker

Tackar!



Tack! :)

Nu börjar det bli verkligt för min del också, hittills så har det varit gubben som har fått påminna mig om att jag (vi) är gravida och förklara att det är normalt att börja gråta för att osten luktar förjävlig :D

Flänsosten?
 
...åsså säger de att vi moppepojkar ska va hårda?

Haha.

Vi hade fest i helgen (första på minst 2 år)
Musik var på, men damens kollegor lät så högt att jag, i min senildemens bara hörde basiga toner från vår spotify-lista.
Så jag vred ner volymen lite. (ibland kan det vara ganska mkt diskant när kvinnor sammanträder med ett par glas vin)
Var kul iaf.
Mat hade vi så det räckte, och räcker, några dagar till.

Tjejer; När ni har en mage som innehåller en snubbe/snubba, inte bara för att ni är otränade och har komplex för degigheten, SHOW IT TO THE WORLD! Det är ju föfan skitballt :)
Min gumma har en supertight strumpliknande klänning som är som en lång t-shirt, ungefär.
Så fort jag ser henne i den blir jag både glad och än mer övertygad om att jag valt rätt.

Igår diggade bebben Hoffmaestro & Chraa och Ray Lafontagne.
Tyckte jag var asballt.

@manglan: Min syster hade massa proppar inför den senaste, det gick skitbra! Håller tummarna för dig!
 
Last edited:
V.21

Vi var idag på BVC för att snacka lite och kolla blodtryck samt lyssna på
bebbens hjärta...Fy fasen vad coolt o höra bebbens hjärtslag:yoparty
Man blir alldeles till sig när man sitter där och nu går jag och smilar hela tiden :hihi
 
V.21

Vi var idag på BVC för att snacka lite och kolla blodtryck samt lyssna på
bebbens hjärta...Fy fasen vad coolt o höra bebbens hjärtslag:yoparty
Man blir alldeles till sig när man sitter där och nu går jag och smilar hela tiden :hihi

Är det första för er med? Då är det bara att bunkra sedlar i en flyttkartong inför inköpsfesten om ett tag :banana
 
Hahahaha =D

Pengar sparar man, de är det enda man gör nu tycker jag.
Tror inte vi behöver handla så värst mycket då min familj (greker) redan
handlat en hel del grejer till oss:D
 
Last edited:
Och tjejer, bara så ni vet så var själva grejen på BB inte alls så farlig som en del säger. Det var över på en liten stund och det kändes knappt alls.
Det jobbiga var väl avståndet till cafét och att man inte fick sno elrullstolarna de hade i entrén :mad:
 
Och tjejer, bara så ni vet så var själva grejen på BB inte alls så farlig som en del säger. Det var över på en liten stund och det kändes knappt alls.
Det jobbiga var väl avståndet till cafét och att man inte fick sno elrullstolarna de hade i entrén :mad:

Humörssvängningar?

Du är, för att citera en annan, verkligen skendräktig :D
 
What he said :mattias

Bajsblöjorna får tjejen ta hand om men nu när jag är hemma och är pappaledig som det så fint heter, så är det knivigare :( Jag säger åt ungen att hålla igen helt enkelt, men uppfostran av detta är inte helt i hamn ÄN.
:brinnerup

Kan man dra på dom en blöja för typ 60 kg så kan de ha samma blöja två dar i rad?
 
V.21

Vi var idag på BVC för att snacka lite och kolla blodtryck samt lyssna på
bebbens hjärta...Fy fasen vad coolt o höra bebbens hjärtslag:yoparty
Man blir alldeles till sig när man sitter där och nu går jag och smilar hela tiden :hihi

Vet inte hur långt gångna ni är, men när bebben ligger "rätt" och man hör hjärtslagen när man har örat mot magen...
...

...

Fan, tappa fokus.
 
Till alla blivande pappor.

Håll er vid huvudändan av sängen när det är dax för födsel,merparten av alla förstföderskor spricker eller klipps.


Dom två största ögonblicken hitintills var när hon kom ut och man fick se det lilla livet och när hon slutade amma och istället kröp upp under haken på mig när det var dax att sova.
 
Humörssvängningar?

Du är, för att citera en annan, verkligen skendräktig :D

Nej då, jag talade för min tjej. Hon påstår att det gjorde ont och sånt där men jag tror faktiskt hon mest sökte medlidande för att hon hade så fula kläder på sig.
 
Kan man dra på dom en blöja för typ 60 kg så kan de ha samma blöja två dar i rad?

Hmm, bra idé där. Jag ska börja leta efter större blöjor helt enkelt :mattias

Till alla blivande pappor.

Håll er vid huvudändan av sängen när det är dax för födsel,merparten av alla förstföderskor spricker eller klipps.

Då har man väl inte tänjt ut henne tillräckligt bara :confused:
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top