Priser på motarder

Zana skrev:
Ingen som vill lägga upp lite porrbilder på en fs650e... Känner för att runka loss lite... :)

Nä seriöst, vill ha lite bilder å kolla på!


Och sitter det beringer originalmonterat på en fs650e SM från 2002?

Vad är det speciellt man ska se upp med som spekulant på en sån maskin? Några veka ställen i ramen eller nåt liknande? Missljud från spisen...?

/Z
kolla här...

Bromsarna har varit samma sedan 01. Till 04 kom ny pump och 6-kolvsok som är uuuunderbart.
 
Runka på...
 

Bifogat

  • husaberg-03.jpg
    husaberg-03.jpg
    62.8 KB · Visningar: 69
Här har jag lagt en del bilder. Mkt bra sida för husa-entusiasterna...

Wank away mate :tummenupp
 
Supermoto skrev:
Här har jag lagt en del bilder. Mkt bra sida för husa-entusiasterna...

Wank away mate :tummenupp

Been there seen them.. =)

Tack iallafall grabbar. Sitter och studerar sprängskisser över henne nu... Åhhhh :kär
 
Tom Byron skrev:
Äh, Crap bilder, jag har precis varit ute å åkt några timmar ju :banana
Jasså, det säger du....
Kolla på samma länk igen då :arsele
 
Va faan, jag vet bara en bild som är sådär.....den Yasha knäppte på Tierp......hm...... du har ju massa kort i råckärmen hela tiden :)

Nog med vita t-shirtbilder nu..... :fatta!

EDIT: Jag e ju lika blek som vita klisterlappen på släpet ju :rolleyes: :va :kocko :(

Supermoto skrev:
Jasså, det säger du....
Kolla på samma länk igen då :arsele
 
De här två kanske ger lite hints om när + var....
Antar att du känner igen det miserabla gänget till vänster som undrar hur man gör för att få en 660 att röra på sig. Mongot med gipset till höger kan du väl mest ignorera...

Sa spamkung två till spamkung ett :fyllisar
F'låt Zana att vi lyckades förstöra även den här tråden....
 

Bifogat

  • YashaKrattanEbbe.jpg
    YashaKrattanEbbe.jpg
    20.9 KB · Visningar: 71
  • HedaJocke.jpg
    HedaJocke.jpg
    31.8 KB · Visningar: 58
Last edited:
Supermoto skrev:
...Antar att du känner igen det miserabla gänget till vänster som undrar hur man gör för att få en 660 att röra på sig...

*hmpf* *fnys* *grrr*... Miserabel och miserabel, vi undrar fortfarande hur man får igång den, för den verkade iaf stå STILL på rakan!!! :tuttar (Sorry, Ebbe, det är sista gången, jag looovar!!!)


Det är klart du ska en Husa, Zana! Det är den vackraste och råkkigaste hojen som finns. :yoparty Jag kan inte riktigt tänka mig mitt liv utan min lillgumma... :)
 
Tracka inte Ebbe nu!
Min hoj gick saktare än hans på rakan ju :rolleyes:
Jag hälsade på honom på jobbet idag, han var duktigt sugen att frutta hoj. Behöver jag tillägga att jag åkte HUSA dit :kär :kär :kär :hihi

Yasha skrev:
*hmpf* *fnys* *grrr*... Miserabel och miserabel, vi undrar fortfarande hur man får igång den, för den verkade iaf stå STILL på rakan!!! :tuttar (Sorry, Ebbe, det är sista gången, jag looovar!!!)


Det är klart du ska en Husa, Zana! Det är den vackraste och råkkigaste hojen som finns. :yoparty Jag kan inte riktigt tänka mig mitt liv utan min lillgumma... :)
 
Tom Byron skrev:
Tracka inte Ebbe nu!
Min hoj gick saktare än hans på rakan ju :rolleyes:
Jag hälsade på honom på jobbet idag, han var duktigt sugen att frutta hoj. Behöver jag tillägga att jag åkte HUSA dit :kär :kär :kär :hihi
Ursäkta mig, men om jag inte minns FEL, så körde du också KÅTEÄMM då?!? :trixie

Puss då! :lol

För att vara lite mer allvarliga då...

@Zana: Har jag fattat rätt när du är ute och shoppar efter en begagnad Husa? En motard? Eller är du bara sugen generellt och vill ha all upplysning du kan, innan du har finanserna klara och slår till?!? :)
 
Last edited:
Ja, det stämmer!

Men det JAG menade var att Ebbe inte skulle känna sig så trackad, tänk om han kör ifrån mig i år igen........ (de kurviga partierna räknas inte, duh)



Yasha skrev:
Ursäkta mig, men om jag inte minns FEL, så körde du också KÅTEÄMM då?!? :trixie

Puss då! :lol
 
Tom Byron skrev:
Ja, det stämmer!

Men det JAG menade var att Ebbe inte skulle känna sig så trackad, tänk om han kör ifrån mig i år igen........ (de kurviga partierna räknas inte, duh)
Då finns det bara två alternativ, kära Heda!

1. Du måste träna mer!
2. Din 04a går sämre än min lill-Husa!

Men vi får väl hoppas att inget av de ovan nämnda alternativen stämmer och du brummar om vem som helst som står still på rakan!!! :yoparty


(För övrigt så retas jag ju bara, för det är ju inte direkt så att lill-Husan går lika fort med MIG på, som när Kratteländet kör... Ebbe tål det!!! :tungan )
 
Last edited:
Jaja, vi får se. Men nya hojen går ju bättre helt orginal än vad KTMen gjorde med helsyste, det överraskar mig verkligen. Trodde inte det var SÅDAN skillnad, men det kanske beror på att man kört hoj så sällan nu på höstkanten, det blev ju ett glapp på nästan en månad mellan sista turen på KTMen å och den första riktiga resan idag på Husan...... då den fick sträcka ut lite grann :)

Men herr Edberg har börjat muppa om FR-kammen......... så vi får väl se :banana

Yasha skrev:
Då finns det bara två alternativ, kära Heda!

1. Du måste träna mer!
2. Din 04a går sämre än min lill-Husa!

Men vi får väl hoppas att inget av de ovan nämnda alternativen stämmer och du brummar om vem som helst som står still på rakan!!! :yoparty


(För övrigt så retas jag ju bara, för det är ju inte direkt så att lill-Husan går lika fort med MIG på, som när Kratteländet kör... Ebbe tål det!!! :tungan )
 
Kul säsong man har framför sig! KTM'n går sakta och alla köper Husa.... Tror jag gömmer mig under en sten i sommar så man inte kan bli söndertrackade hela hösten IGEN sen. :5sure
 
Ebbe skrev:
Kul säsong man har framför sig! KTM'n går sakta och alla köper Husa.... Tror jag gömmer mig under en sten i sommar så man inte kan bli söndertrackade hela hösten IGEN sen. :5sure
Nääää... :rodnar Nu lovar Husasekten att de ska vara snälla mot Ebbe resten av året! :fakta

:clown Gör den här dig liiite gladare?!?

:banana
 
Yasha skrev:
Nääää... :rodnar Nu lovar Husasekten att de ska vara snälla mot Ebbe resten av året! :fakta

:clown Gör den här dig liiite gladare?!?

:banana

Yeah right! Sure baby! As if... Whatever... *morr*

Det enda som kan gör mig gladare nu är SÖMN! 36 h vakenhet nu. Nu ska sovas... *zzzzzz* Och FAAAAAAAN om jag inte kan... :död


PS. Ursäkta spammet, trodde jag var i Fanclubtråden.... DS.
 
Yasha skrev:
@Zana: Har jag fattat rätt när du är ute och shoppar efter en begagnad Husa? En motard? Eller är du bara sugen generellt och vill ha all upplysning du kan, innan du har finanserna klara och slår till?!? :)

Yasha, så här ligger det till.

För två år sen satte jag mig på en Husa på McMässan, då tyckte jag att det var blande det häftigaste jag någonsin sett... Jag tänkte att en sån här kommer jag aldrig kunna köpa.

Och efter det har jag suktat efter en motard varje dag. Och efter lite tittande på köp & sälj siterna har jag märkt att husorna ligger väldigt bra i pris om man jämför... Man får ju så mycket för pengarna.

Och det är en lååång historia, men jag har iallafall köpt en lägenhet som vi inte trivs i och ska flytta, värdet har stigit markant och i slutändan kommer vi (jag+sambon) nog ha tjänat en lite hacka. Och då tänkte jag slå till och köpa mig en fs650e. Det gäller att leva livet, inte gå omkring och längta efter nåt. Eller det är ju bra att längta, men ibland väntar man lite för länge på det goda... =)

Phew, det blev långt och jag är riktigt ur gängorna så det är nog ganska så oläsligt. Ha överseende... =)


Just det, du frågade ju vad mina frågor var bra för, och det är bara jag som försöker samla lite information inför köpet som troligen kommer äga rum någon gång i vår när jag sålt iväg min nuvarande kawa...


Godnatt! :)
 
:tummenupp

Jag fick provköra min sambos Husa på Midlanda och se'n var JAG såld!!! Så jag förstår dig! :huvet

Lycka till med valet/köpet, det är lite olika karaktär på motorerna på årsmodellerna 01-03 (de jag provkört...), 04:an kan ju gurun uttala sig om, men hur som helst är det en skitrolig hoj!!! :bow
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top