Priser på motarder

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Hur kommer det sig att man hittar fina Husabergare från 02 för ca 50k, och samtidigt hittar Ktm´er från 99 för lika mycket?

Ibland hittar man Xr650r för över 80k...!?

Jag är så jävla sugen på en Husabergare, men varför är dom så förhållandevis billiga?

Är det bättre att köra på en äldre lc4, eller ska man gå på en Husa från 2002?

Fan va jobbigt det här är!


Och hur går man tillväga om man tar ett lån 'in blanco' på 15.000? Kanske bättre att fråga banken, men ändå... :rolleyes:


Och vad tycker ni man ska begära om man tittar på en bergare när man tänker ge 50k? Är det rimligt att man tex. får med offroadfälgar?



/Zana ( :3freak )
 
Husaberg är förhållande vis svårsålda. Därför är dom billiga...
 
priser

Zana skrev:
Hur kommer det sig att man hittar fina Husabergare från 02 för ca 50k, och samtidigt hittar Ktm´er från 99 för lika mycket?

Ibland hittar man Xr650r för över 80k...!?

Jag är så jävla sugen på en Husabergare, men varför är dom så förhållandevis billiga?

Är det bättre att köra på en äldre lc4, eller ska man gå på en Husa från 2002?

Fan va jobbigt det här är!


Och hur går man tillväga om man tar ett lån 'in blanco' på 15.000? Kanske bättre att fråga banken, men ändå... :rolleyes:


Och vad tycker ni man ska begära om man tittar på en bergare när man tänker ge 50k? Är det rimligt att man tex. får med offroadfälgar?



/Zana ( :3freak )
jag erbjöd dig ju en hoj på tråden bänkad motard effekt :lol :lol allvar nu om du inte ska köra på gatan kan jag fixa en likadan som min för 55000 man kanske kan regga den om men fixar lysen o sånt
 
saint skrev:
jag erbjöd dig ju en hoj på tråden bänkad motard effekt :lol :lol allvar nu om du inte ska köra på gatan kan jag fixa en likadan som min för 55000 man kanske kan regga den om men fixar lysen o sånt

Jag vill ha min hoj som stadsbushoj, så den ska inte vara trimmad eller så. ´Men jag måste ju erkänna att det är jävligt frestande att köpa en liten djävulsk maskin... Men det får vänta till 'efter' jag har vunnit på lotto...

Hmmm, vänta nu jag spelar ju inte på lotto... Får väl börja göra det då... :banana



/Zana
 
Zana skrev:
Hur kommer det sig att man hittar fina Husabergare från 02 för ca 50k, och samtidigt hittar Ktm´er från 99 för lika mycket?

Ibland hittar man Xr650r för över 80k...!?

Jag är så jävla sugen på en Husabergare, men varför är dom så förhållandevis billiga?

Är det bättre att köra på en äldre lc4, eller ska man gå på en Husa från 2002?

Fan va jobbigt det här är!


Och hur går man tillväga om man tar ett lån 'in blanco' på 15.000? Kanske bättre att fråga banken, men ändå... :rolleyes:


Och vad tycker ni man ska begära om man tittar på en bergare när man tänker ge 50k? Är det rimligt att man tex. får med offroadfälgar?



/Zana ( :3freak )
Bergare e inte så lättsålda sedan så också typ. Köper du en KTM så måste du köpa till massa grejjer för att få den okej. Köper du en XR så måste du köpa till fälgar, bromsar etc för att få den shysst. Bergarna är så kompletta redan från fabrik så det e inte så mycket extra som kostar. Sedan så är kunde du t.ex köpa en -02:a ny för ca 70 papp och att den sedan gått ner 15 papp på två år är inte så farligt.

Köp min -03 för 60' istället ;)

- Johan
 
mr_rockster skrev:
Bergare e inte så lättsålda sedan så också typ. Köper du en KTM så måste du köpa till massa grejjer för att få den okej. Köper du en XR så måste du köpa till fälgar, bromsar etc för att få den shysst. Bergarna är så kompletta redan från fabrik så det e inte så mycket extra som kostar. Sedan så är kunde du t.ex köpa en -02:a ny för ca 70 papp och att den sedan gått ner 15 papp på två år är inte så farligt.

Köp min -03 för 60' istället ;)

- Johan

Jo, måste ju sälja min klx först. Sen kan vi snacka business... :tummenupp
 
Priser motarder...

Husan!

lider fortfarande av ett problem, en kvalitetsproblematik skulle man kunna säga
men man jobbar för fullt på denna nere i "alperna" och priserna kommer säkert att utjämnas i framtiden.

Med svag början från 04, skulle jag tro!

så ere...
 
JockeMekk skrev:
Husan!

lider fortfarande av ett problem, en kvalitetsproblematik skulle man kunna säga
men man jobbar för fullt på denna nere i "alperna" och priserna kommer säkert att utjämnas i framtiden.

Med svag början från 04, skulle jag tro!

så ere...


Alltså, jag har svårt att tro på det där. Dom exemplaren jag har pillat på har allt varit 'top notch'. Det skulle väl vara motorrelaterat då, men det kan jag inte heller tro på. Dom har haft hela nittiotalet på sig att ta fram en motor med bra kvalitet på...

Men hur mycket skiljer sig mellan tex 02´an och 04´an? Är det en ny motor från 'scratch', eller har dom bytt ut dom/den ev. felande länkarna/en?

Varför jag har intresserat mig så pass för husabergaren är för att det är den motarden som ligger och balanserar mellan gata & race. Dvs. jag vill ha det brutalaste man kan köra utan att behöva riva motorn varje vecka... Så enkelt är det... Och måste jag nämna att designen är en KILLER, man blir ju alldeles kär när man ser den.. :Bugar


Näe, jag vet vad jag ska skaffa när tussilagon sticker upp huvudet vid sidan av vägrenen... :yoparty



Tack för svaren.
Zana
 
JockeMekk skrev:
Husan!

lider fortfarande av ett problem, en kvalitetsproblematik skulle man kunna säga
men man jobbar för fullt på denna nere i "alperna" och priserna kommer säkert att utjämnas i framtiden.

Med svag början från 04, skulle jag tro!

så ere...


Alltså, jag har svårt att tro på det där. Dom exemplaren jag har pillat på har allt varit 'top notch'. Det skulle väl vara motorrelaterat då, men det kan jag inte heller tro på. Dom har haft hela nittiotalet på sig att ta fram en motor med bra kvalitet på...

Men hur mycket skiljer sig mellan tex 02´an och 04´an? Är det en ny motor från 'scratch', eller har dom bytt ut dom/den ev. felande länkarna/en?

Varför jag har intresserat mig så pass för husabergaren är för att det är den motarden som ligger och balanserar mellan gata & race. Dvs. jag vill ha det brutalaste man kan köra utan att behöva riva motorn varje vecka... Så enkelt är det... Och måste jag nämna att designen är en KILLER, man blir ju alldeles kär när man ser den.. :Bugar


Näe, jag vet vad jag ska skaffa när tussilagon sticker upp huvudet vid sidan av vägrenen... :yoparty



Tack för svaren.
Zana
 
-04:an e byggd på samma motor som -01, -02 och -03. Motorn har blivit bättre och bättre för varje gång. Kvalitetn på -03:an e det inget fel på bara man sköter om de. -02:orna var okej. -01:orna var kassa innan man fick saker och ting uppdaterat.

Det är iaf vad jag har upplevt.

- Johan
 
mr_rockster skrev:
-04:an e byggd på samma motor som -01, -02 och -03. Motorn har blivit bättre och bättre för varje gång. Kvalitetn på -03:an e det inget fel på bara man sköter om de. -02:orna var okej. -01:orna var kassa innan man fick saker och ting uppdaterat.

Det är iaf vad jag har upplevt.

- Johan
Nyare = bättre solklart. Med det inte sagt att tidiga = usla. Jag hade en 01 först och hade inga som helst problem med den som inte berodde på mig själv :crash förutom kilen till kamdrevet som inte satt helt fast vid ett tillfälle. Bara att dra fast. Till 02 blev de lite bättre och sedan ytterliggare lite bättre till 03. 04 hände ju lite mer saker med motorn med bl.a ny delad transkåpa i magnesium :slicka

Regeln är att "sköt hojen så håller den". Se sedan till att byta de tveksamma delarna (främst vipparmslagringarna) i de tidiga motorerna i tid så har du inga problems.
 
Priser Motarder...

Nej,nej....

Dom är inte alls usla, inte på långa vägar! men har sedan tidigare...ja lidit lite av kvalitetsproblem på "knotan"

Blir bara bättre och bättre, men observera att detta är "Fullblods racemaskiner"!
och bara för att de är Reggade, inte lämpliga för att rulla på gatorna
utan ett ganska omfattande underhåll...

som sagt...Racemaskiner det är va det är och det kräver ju sitt, som en del av er vet!

En toppmaskin är det i alla händelser så...Lycka till med köpet!
 
JockeMekk skrev:
Nej,nej....

Dom är inte alls usla, inte på långa vägar! men har sedan tidigare...ja lidit lite av kvalitetsproblem på "knotan"

Blir bara bättre och bättre, men observera att detta är "Fullblods racemaskiner"!
och bara för att de är Reggade, inte lämpliga för att rulla på gatorna
utan ett ganska omfattande underhåll...

som sagt...Racemaskiner det är va det är och det kräver ju sitt, som en del av er vet!

En toppmaskin är det i alla händelser så...Lycka till med köpet!

Jo, jag vet att det är rejsmaskiner. Men om man inte belastar motorn mer än nödvändigt tar den väl inte mer stryk. Om jag tex vet att jag ska "toura" en del så slänger man på drev för den aktiviteten... Så har jag gjort med min nuvarande klx, och det funkar perfa...

Jag har nämligen inte råd att köpa både en 'fulhoj och en 'finhoj samtidigt... :huvet

Så om jag bara utnyttjar 15% av gasen och inte varvar ur för mycket borde den ju hålla även för gatubruk... Jag vet ju att friktionen i motorn osv. inte elimineras vi lättare bruk, men den borde ju minimera risken för haveri. Tro inte att jag tror att bara för att man tar det lugnt si och så många timmar kommer jag inte behöva underhålla motorns slitdelar, det kommer jag givetvis hålla efter ändå. Jag är vad många skulle kunna kalla en 'mekoman', jag tycker det är lika roligt att skruva som att åka så det är inga problem med den biten...

Så, min fråga nu. Finns det någon här på forumet som inte bara använder sin Husa till banåkning, och vad har ni för uppfattning när det kommer till att göra det. (Personligen tycker jag att motorcyklar SKA vibrera, det är ju då man vet att man lever! :crash )

Jag är trött på att handla hoj med huvudet, jag vill köpa min nästa hoj med hjärtat!! :tummenupp Jag har ju redan lyckats övertala regeringen här hemma :banana


/Z :näsblod
 
Zana skrev:
Så om jag bara utnyttjar 15% av gasen och inte varvar ur för mycket borde den ju hålla även för gatubruk...
/Z

Hahaha!!!! :lol
Ojoj, tänkt vad kul du kommer att ha med din räserHusa :hihi
 
Leffe skrev:
Hahaha!!!! :lol
Ojoj, tänkt vad kul du kommer att ha med din räserHusa :hihi

Men ååhhh!! Hur puckad kan man vara!!! :fatta! Jag menade ju bara att man kan väl spara lite på fordonet om man tex "måste" åka lite längre sträckor...

Kommer garanterat ha kul. Det kan du skriva upp... Fjolla... ;)

*DREGGEL*

Husaberg%20650%20Motard%202.JPG


*DREGGEL*


Bilden föreställer en 02´eller hur...?
 
Last edited:
Supermoto skrev:
Nyare = bättre solklart. Med det inte sagt att tidiga = usla. Jag hade en 01 först och hade inga som helst problem med den som inte berodde på mig själv :crash förutom kilen till kamdrevet som inte satt helt fast vid ett tillfälle. Bara att dra fast. Till 02 blev de lite bättre och sedan ytterliggare lite bättre till 03. 04 hände ju lite mer saker med motorn med bl.a ny delad transkåpa i magnesium :slicka

Regeln är att "sköt hojen så håller den". Se sedan till att byta de tveksamma delarna (främst vipparmslagringarna) i de tidiga motorerna i tid så har du inga problems.

Kan säga att din gammla -01 går av bara farten! Inga problem starta upp den idag. Förstagången på en månad, gick igång på andra kicken :banana

VÄRDENS BÄSTA :Bugar
 
jonas47 skrev:
Kan säga att din gammla -01 går av bara farten! Inga problem starta upp den idag. Förstagången på en månad, gick igång på andra kicken :banana

VÄRDENS BÄSTA :Bugar

Det är sånt jag vill höra!!!! :squid


Så jävla fräsch!!!

Husaberg%20650%20Motard%203.JPG
 
En fråga!

Är det smart att hålla kvar min TM40 och installera den på husan, eller? Sitter det kanske sjysst fugge på den redan? Är det dellorto?

Eller ska man kanske sälja den...


/Z

Fan va vintern känns lång... :(
 
Rätta mig om jag har fel, men är det inte KTM vippor från -03 å framåt........ :va

De från 525 typ........ :tungan
 
Tom Byron skrev:
Rätta mig om jag har fel, men är det inte KTM vippor från -03 å framåt........ :va

De från 525 typ........ :tungan

Ap ap ap! Inte relevant för mig! Svara på frågan ovan istället... :arsele

Aha, iofs ser man ju att dom flesta bytt vipporna på garantin?!? till 03´ans... Så det var viss relevant för mig.... Liiiiite iallafall.... =)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top