Nyteknik
Bannad
Tack för besked! Metallic fordrar alltså klarlack?Antus skrev:Oftast vill man nog ha en slant extra om man lackar metalic.
Pga att det blir minst två lager extra med färg.
Plus att det tar längre tid o spruta det.
Mvh Anders
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för besked! Metallic fordrar alltså klarlack?Antus skrev:Oftast vill man nog ha en slant extra om man lackar metalic.
Pga att det blir minst två lager extra med färg.
Plus att det tar längre tid o spruta det.
Mvh Anders
Nyteknik skrev:Tack för besked! Metallic fordrar alltså klarlack?
Varför är det så? Nyfiken...Berra skrev:japp...
För att metallflagorna som gör metalliceffekten ger en ojämn yta som ser matt ut utan klarlack.Nyteknik skrev:Varför är det så? Nyfiken...
Ok!Mattias skrev:För att metallflagorna som gör metalliceffekten ger en ojämn yta som ser matt ut utan klarlack.
Jo, men jag tror det var Mattias som avrådde från det för att fronten får så mycket stryk av grejer som far upp från asfalten och gör fula märken. Enklare då att byta ut röd (eller grön) vinyl än att lacka om.Goodstuff skrev:Det bli snyggare med ordentligt lackade nummerbottnar. Borde vara piece of cake när du ändå ska lacka hela hojen.
http://hem.bredband.net/torkel3/040420 Det är INTE kul med nummerbottnar!Goodstuff skrev:Fast då ska man kunna byta vinylen snyggt vilket inte är helt enkelt.
Gillade bilden på igelkotten!Torkel skrev:http://hem.bredband.net/torkel3/040420 Det är INTE kul med nummerbottnar!
Tips: bläddra med mellanslag till ni kommer till igelkotten, då är det slut!![]()
Testa med ett riktigt fett ark så är det inte lika roligt...Nyteknik skrev:Gillade bilden på igelkotten!
![]()
Visst är det svårt att få dit självhäftande vinyl snyggt. Det är ju därför man ber Mattias om hjälp.

Nyteknik skrev:Är nyfiken: vad brukar det kosta att få fälgar och kåpset inkl. tank lackerade på ett proffesionellt sätt?
Bör man inte puvlerlacka fälgarna? Eller håller vanlig 2k lack för de påfrestningaJensa skrev:Jag ska lackera mina två kåpset för 1500:- i blanksvart!
Sen ska jag lackera fälgar och tankar och det har jag ej fått pris på än, skulle tippa på 1000:- till!
Haka inte upp dig på att det ska va svartjobb.. En kille på 125forumet fick kåpor + tank + fälgar lackat riktigt snyggt för 2600kr, med kvitto!
var då?? i skåne???
var då?? i skåne???
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|