Priser, lackering

Mattias skrev:
För att metallflagorna som gör metalliceffekten ger en ojämn yta som ser matt ut utan klarlack.
Ok!

När lacken är på plats behöver jag din hjälp med nummerbottnar och siffor. Har du gott om typiskt "tuffa" typsnitt för siffror? Möjligt att få självhäftande vinyl på plats i fronten utan bubblor? Kåpan är ju väldigt rund just där.

Det bli snyggare med ordentligt lackade nummerbottnar. Borde vara piece of cake när du ändå ska lacka hela hojen.

Goodstuff skrev:
Det bli snyggare med ordentligt lackade nummerbottnar. Borde vara piece of cake när du ändå ska lacka hela hojen.
Jo, men jag tror det var Mattias som avrådde från det för att fronten får så mycket stryk av grejer som far upp från asfalten och gör fula märken. Enklare då att byta ut röd (eller grön) vinyl än att lacka om.

Nyteknik skrev:
Gillade bilden på igelkotten!

:lol

Visst är det svårt att få dit självhäftande vinyl snyggt. Det är ju därför man ber Mattias om hjälp.
Testa med ett riktigt fett ark så är det inte lika roligt... :näsblod

Siffror är ganska enkelt faktiskt- det är stora fält som är ett helvete. Speciellt i fronten som du påpekat.....

Eftersom ganska många har skicka pm och frågat efter "min" lackerare så sk jag ta o prata med han nu på måndag/tisdag, fråga så mkt det går om priser osv, sen kommer jag att lägga upp allt här, under denna tråd!

mvh
Bivvmaster

En del nyanser måste man blanda upp till en liter för att få rätt blandningsförhållande när man bryter färgen. Då får man snällt betala för en hel liter färg trotts att man bara skulle behöva några dl eller en halv liter. Sånt spelar också in när man ska räkna pris på lack.

Nyteknik skrev:
Är nyfiken: vad brukar det kosta att få fälgar och kåpset inkl. tank lackerade på ett proffesionellt sätt?

Jag ska lackera mina två kåpset för 1500:- i blanksvart!
Sen ska jag lackera fälgar och tankar och det har jag ej fått pris på än, skulle tippa på 1000:- till!

Jensa skrev:
Jag ska lackera mina två kåpset för 1500:- i blanksvart!
Sen ska jag lackera fälgar och tankar och det har jag ej fått pris på än, skulle tippa på 1000:- till!
Bör man inte puvlerlacka fälgarna? Eller håller vanlig 2k lack för de påfrestninga
den kommer att få? Jag är nämligen själv sugen på att lacka fälgarna och
högglanspolera fälgkanterna.

jag lackade detta å hannez förra veckan
kostade väl runt 1000kr i material

Bifogat

• Img_0015crop.jpg
    Img_0015crop.jpg
    119.5 KB · Visningar: 104
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort