Priser, lackering

Jag lackerade stora sidokåpan vänster fram, underkåpan (3 delar) och 3 mindre kåpdelar och betalade 4000:- (svart). Det känns dock som jag betalade lite för mycket.

Edit: Det blev i alla fall väldigt bra.

Jag känner en lirare här i Örebro som gav mig detta pris.

5st kåpdelar, ink. tank, det var tydligen viktigare med antal delar än area på delarna? :va

iaf, 5st delar 2000:-

Han gör det bra också! har lämnat in lite annat till han innan.
pm:a om ni vill vet mer!

Allt mellan 5-10 tusen, man får vad man betalar för! Ska du ha fälgarna gjorda oxo så kostar givetvis dt en slant oxo beroende på hur mkt förarbete du gör själv!

bivven skrev:
Jag känner en lirare här i Örebro som gav mig detta pris.

5st kåpdelar, ink. tank, det var tydligen viktigare med antal delar än area på delarna? :va

iaf, 5st delar 2000:-

Han gör det bra också! har lämnat in lite annat till han innan.
pm:a om ni vill vet mer!

Hallå där undrar om du kan hjälpa mig med tel eller nåt om den kille som bor i Örebro för att vill lämna mina oxå.

mvh

red_ninja skrev:
Allt mellan 5-10 tusen, man får vad man betalar för! Ska du ha fälgarna gjorda oxo så kostar givetvis dt en slant oxo beroende på hur mkt förarbete du gör själv!

Mina fälgar kostade en chokladkaka! bara att gå in till grabbarna o höra ifall de vill ha gratis fika juh :banana

Svartlackare som kan lacka 4 kåpset+tank i färgen vit i Sthlm sökes, tips mottages tacksamt.

sege skrev:
Svartlackare som kan lacka 4 kåpset+tank i färgen vit i Sthlm sökes, tips mottages tacksamt.

Du har väl Anders gamla? Lacka lite orangt över Tomelilla hyr... och lacka kutsen orange med sprayburk så kommer du billigt undan. Det suger att lägga en nylackad hoj på första träningen.. Fråga Torkel! :)

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
Du har väl Anders gamla? Lacka lite orangt över Tomelilla hyr... och lacka kutsen orange med sprayburk så kommer du billigt undan. Det suger att lägga en nylackad hoj på första träningen.. Fråga Torkel! :)

Jag har ju som mål att den ska vara finast innan säsongen har börjat åtminstone, sen blir den nog troligtvis inte finast mer. :D

valle430 skrev:
Hallå där undrar om du kan hjälpa mig med tel eller nåt om den kille som bor i Örebro för att vill lämna mina oxå.

mvh

Tjena!
skicka pm till mig, ska till han nu på måndag/tisdag.

Nyteknik skrev:

Kameleontlacken t.ex. lär ju kosta aningen mer än en basic vit gör.
Antar att det var så han menade..

Senaste priset jag hörde på kameleontlacken (samma lack som den där ravetrancer har på sin R1) var 8000:- Litern kundpris.. vet dock inte om det stämmer :)

Nyteknik skrev:
Metallic hade jag tänkt. Blå. Isblå. Isblå metallic.

När jag ställde samma fråga fick jag till svar att det inte skiljer npt i pris mellan vanliga lack o metallic modeller.
Endast chamo lack som är dyrare, som en annan redan har sagt här ovan.

bivven skrev:
När jag ställde samma fråga fick jag till svar att det inte skiljer npt i pris mellan vanliga lack o metallic modeller.

Fast du kan behöva lägga ett lager silver som mellangrund för att det inte ska bli konstig nyans och sen behöver du klarlack på metalic. Bara dom extra lagrena med färg gör det lite dyrare än att lacka med en vanlig lack. Även om literpriset är samma.

Haka inte upp dig på att det ska va svartjobb.. En kille på 125forumet fick kåpor + tank + fälgar lackat riktigt snyggt för 2600kr, med kvitto!

Lack

Oftast vill man nog ha en slant extra om man lackar metalic.
Pga att det blir minst två lager extra med färg.
Plus att det tar längre tid o spruta det.

Mvh Anders

bivven skrev:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...