Pris på nya R6:an

Goodstuff skrev:
Petronas hojen är nog snarare en nackdel än en fördel, dessutom verkar de i princip omöjliga att få tag på.
MV Agutsa Tamburini skulle vara kul om någon körde dock.

Petronas är ju inte så bra i jämförelse med en WSBK-hoj, men skulle den inte vara konkurenskraftig mot en STD1000 eller?

Fast nu är vi väääldigt OT.

Chris Ash skrev:
Den säljs väl knappast i WSBK-trim?

Nä, det är som Hondas SP-1 och SP-2. Från fabriken var de inga vinnare, men med HRC-backning i WSBK så sopade de mattan med konkurrenterna.

McFille skrev:
Nä, det är som Hondas SP-1 och SP-2. Från fabriken var de inga vinnare, men med HRC-backning i WSBK så sopade de mattan med konkurrenterna.
Sopade och sopade, fast det gör ju inte Petronashojen heller ens i SBK-trim. :hihi

PMR skrev:
Nån som vet när den dyker upp i butikerna, R6-99 dök ju upp redan i december -98. Vill se den IRL!

Enligt uppgifterna jag har fått. Ska den stå i mitt garage i December weeee.
:yoparty :yoparty :yoparty

Goodstuff skrev:
Sopade och sopade, fast det gör ju inte Petronashojen heller ens i SBK-trim. :hihi

Den vann iaf... :hihi

Nä, det är skam att de harvar runt med 900cc klumpen fortfarande...tror de hade kunnat vara riktigt konkurrenskraftiga med en lika stor motor som resten av fältet.

Peno skrev:
Bra info om reglementsfrågor jag just funderade över. Men om det nu bara tas in nio SP i Sverige, finns det inga nationella regler som sätter käppar i marchesinifälgarna då? (Tanken borde väl vara att alla i klassen teoretisk skall kunna köra på jämförbart material?)

Den kommer klara reglerna här med. Dom säger att det ska vara en serieproducerad mc som saluförts i något Nordiskt land. Hade alltså gått bra att tävla här även om den bara hade tagits in i tex Finland men inga till Sverige. Mc:n måste även vara homologiserad efter FIM:s och UEM:s regler. Eftersom SP:n kommer vara godkänd att tävla med så kan man köpa en sån även från ett annat land.

I USA har man en begränsning på att minst 500st måste ha tagits in. SP:n kommer man ta in 500 ex till USA så den kommer vara godkänd till racing där.

flykay76 skrev:

Hehe undrar bara vart jag ska få pengarna ifrån haha! :va

Magnus skrev:
Ja fast du brukar ha lite udda ställen att parkera hojen på som t.ex. i/på däcktraven i karusellen på Atorp.

Jo men jag var så himla trött så jag tänkte ähh jag lägger mig. Så kanske jag får åka hem lite tidigre. Men så var inte fallet utan Det blev åka av tack vare macke, andreas och co. De gjorde ett jävla bra jobb..

Eureka skrev:
Vilken färg valde du?

Det stod mellan röd/ vit och svart. Det blev röd/vit för att jag tycker att svart blir lite vanabe GR (no afense GR) (stavning??) Sen så ser man inte formerna på hojen lika bra när den är helt svart. Och formerna på nya r6:an ska ses.

Den blå har blivit skit ful alldeles för mycket svart.

sunkan skrev:
Det stod mellan röd/ vit och svart. Det blev röd/vit för att jag tycker att svart blir lite vanabe GR (no afense GR) (stavning??) Sen så ser man inte formerna på hojen lika bra när den är helt svart. Och formerna på nya r6:an ska ses.

Den blå har blivit skit ful alldeles för mycket svart.

Du skall väl ha den i Rookie600 nästa år eller?

Magnus skrev:
Du skall väl ha den i Rookie600 nästa år eller?

Japp det ska jag. Ska bli stört kul o se om jag hänger med på raksträckorna nu.
Borde fan kunna ta häng på SS hojarna tom.
Kommer bli farlig nästa år.. Vill fan klassa upp mig.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back