Pris på nya R6:an

Ingen som har uppgifter om priset ännu? hur mycket brukar 600 kubikarna kosta om man köper av en paralellimportör som exempelvis Bike Stop? :va

Det är klart

Nytt PRIS 119 000

Av nya SP R1:an Kommer det bara 9 st till sverige och priset blir 169 000

dom fick in priserna på Y-center GBG för två timmar sen

den blev dyr

Last edited:
Gottis skrev:

Nytt PRIS 119 000

Av nya SP R1:an Kommer det bara 9 st till sverige och priset blir 169 00

dom fick in priserna på Y-center GBG för två timmar sen

den blev dyr

Smakar det så kostar det också :D

Ordentligt dyr också. Priserna på 600or har skjutit i höjden de senaste åren...

Hmm... jag hörde 114.900.
En kompis ringde mig och sa att han hade pratat med någon från Yamaha Center i GBG oxå....

Yamaha har just nu ÅF konferens och priserna kommer väl bli officiella därefter, typ måndag.

EDIT:

Då har jag dom officiell 2006 priserna:

YZF-R6 114.900 för prel. leverans December-Januari
YZF-R1 132.900 för prel. leverans November-December
YZF-R1 Jubileums modell, Gul/Svart ala Roberts, 135.900, Januari-Feb.
YZF-R1 SP 189.900, Januari-Feb.

:tummenupp

(SPn sved lite va!?!.... :hihi )

Last edited:
SP:en skulle kunna bli intressant i en Standard 1000 klass eller motsvarande. Om nu någon har råd med den...

McFille skrev:
SP:en skulle kunna bli intressant i en Standard 1000 klass eller motsvarande. Om nu någon har råd med den...

Den är billig om man gämför vad det kostar att bygga på standard. Kul att Yamaha härmar Ducce såhär 10 år efteråt

Fy det var dyrt! men den nya R6an kommer väl troligtvis sopa mattan med de övriga, kanske inte nya Gixxern av vad jag läst, eller?

aci skrev:
Den är billig om man gämför vad det kostar att bygga på standard. Kul att Yamaha härmar Ducce såhär 10 år efteråt

iof. sant, men det är dyrt för standardracing. Dock får man ett schysst övertag med tanke på fjädringskomponenterna och fälgarna.

men kommer bara 9 sp till sverige det är ju lite jobbigt säg att två lr 3 kommer att gå till racing

Pratade med Jerker i fredags och han sa att det blev bättre att bygga på en std

Gottis skrev:

Har för mig att man inte får eftermontera slirkoppling i svensk SBK..... men vad vet jag....

CeltaniC skrev:
Fy det var dyrt! men den nya R6an kommer väl troligtvis sopa mattan med de övriga, kanske inte nya Gixxern av vad jag läst, eller?

Inte sen R6an -99 har en hoj i 600-klassen "sopat mattan" med de övriga. Det är mycket snack varje år när nya modeller presenteras men jag misstänker att det kommer vara lika otroligt jämt bland märkena även nästa år.

Don Quixote skrev:
Inte sen R6an -99 har en hoj i 600-klassen "sopat mattan" med de övriga. Det är mycket snack varje år när nya modeller presenteras men jag misstänker att det kommer vara lika otroligt jämt bland märkena även nästa år.
Du har säkert rätt men snygghetsfaktorn är ju högst på R6:an.

Bizzart överpris. I USA... får du en 06 R1 för 82.000 kr!!!
Vad är det som gör att hojmarknaden är så extremt mycket dyrare här i Sverige och och Europa?

Vi pratar alltså 60.000kr som man behöver betala extra, här i Sverige. Är det Yamaha Sveriges förtjänst? De kanske borde försöka gå lite mer på MÄNGD än att tjäna mycket per såld hoj. Jisses säger jag.

Mitt pris för min nya R1´06 jag fick blev 132.000 med Akrapovic system :yoparty

Sv-Såld :tungan

Gottis skrev:
men kommer bara 9 sp till sverige det är ju lite jobbigt säg att två lr 3 kommer att gå till racing

Jo, men hela grejen med standardracing är att man inte får ändra någonting på modellen, därav namnet STANDARD.
Därför hade en SP R1:a haft en stor fördel med att redan ha öhlingaffel, dämpare och magnesiumfälgar från fabriken, vilket de andra alltså INTE får sätta på sina vanliga standardhojar.

McFille skrev:
Jo, men hela grejen med standardracing är att man inte får ändra någonting på modellen, därav namnet STANDARD.
Därför hade en SP R1:a haft en stor fördel med att redan ha öhlingaffel, dämpare och magnesiumfälgar från fabriken, vilket de andra alltså INTE får sätta på sina vanliga standardhojar.

ja men va jag vet så har vi ingen std klass i 1000 cc i sverige :)

Gottis skrev:
ja men va jag vet så har vi ingen std klass i 1000 cc i sverige :)

Nä, det är ju sant. Får hoppas det kommer en Stocksport 1000 till Veidec eller nåt. :)
Fast jag tänkte iof. inte bara på Sveriges RR...måste ju finnas 1000 standardklasser nånstans...eller? :va

McFille skrev:
Nä, det är ju sant. Får hoppas det kommer en Stocksport 1000 till Veidec eller nåt. :)
Fast jag tänkte iof. inte bara på Sveriges RR...måste ju finnas 1000 standardklasser nånstans...eller? :va

ja någonstans finns det väl men varför inte race:a med en MV agusta Mamba 195 hk ölins runt om och det mesta i kolfiber som går :) det är ju en std hoj :rolleyes:

Nej men visst blir det superstock 1000 i stcc så varför inte det hade vart coolt men som sagt 9 st som kommer och skulle säkert tro dom redan är sålda :3freak

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back