Pris Honda XR600R

PutteLiten skrev:
Min hade oxå 14kw.
Strypningarna sitter i orginal blåset, de värdelösa nålarna i fuggen, 5 krone inkastet till förgasaren och strypt lufttillförsel i luftburken.
Hmm, tror det var det mesta.
Helt okörbar i strypt läge...

Ang TTR - har du inte råd med en XR köp då heldre en DR650 (suzuki) de är bättre än Yammisen! Och billigare! Så för 50k kan du nog få både hoj och 17" are. :)

Yamman är stenålders kontruktion, och att köpa en 98a eller 90 är i princip samma hoj, fast i olika skick och olika pengar...
Och att inte glömma, det är SKIT svåra att kicka igång... XRen är rena barnleken i jämförelse - har jag hört. Jag har inte testat själv.
Den fick el start till 2003.

Nej du har fel, jag tycker du bara har snackat skit på sistonde blablabla, snart har du en fanclub du med:-))
Nä, du har rätt.

XT/TTR motorn ska vara nästintill omöjliga att ta död på. Hur är det med XR'ens motor?

Jepp jag är vettig, själv verkar du helt blåst med påhopp till höger och vänster.
Självklart får du ha en åsikt, jag med.

Silwer skrev:
nemen va fint, du verkar ju vettig, vem fan har snackat?
Jag har ägt hojarna själv, jag får väl ha en åsikt.

Blip skrev:
Jepp jag är vettig, själv verkar du helt blåst med påhopp till höger och vänster.
Självklart får du ha en åsikt, jag med.
självfallet, gå med i fancluben.
Sen kan du ligga i bakvattnet o bara dyka upp o klaga när nån tycker nåt.
Ös ur din enorma kunskapsbank

Silwer skrev:
självfallet, gå med i fancluben.
Sen kan du ligga i bakvattnet o bara dyka upp o klaga när nån tycker nåt.
Ös ur din enorma kunskapsbank

Jepp jag klarar mej, ska inte du återgå till prozac och lingondricka? Bra för nerverna har jag hört.

Skulle ni kunna flytta era diskutioner som inte har med min framtida offroad att göra? snälla? Jag vill inte riskera att få denna tråd låst så jag måste starta en ny *pust* :rolleyes:

Silwer skrev:
äsch köp din TTR, det är en ok hoj, skottsäker och lättskruvad, inga konstigehter alls, orkar bra på grusvägar.

Jag får ta vad som kommer först, GS'en tänker jag inte köra med i vinter då det kommer att gå hål i asfalten om jag lägger den :skrämd Att åka kommunalt är inte ett alternativ. Men tackar för svaren pojkar :)

CayLe skrev:
Jag får ta vad som kommer först, GS'en tänker jag inte köra med i vinter då det kommer att gå hål i asfalten om jag lägger den :skrämd Att åka kommunalt är inte ett alternativ. Men tackar för svaren pojkar :)

Eftersom jag är en Suzuki fjant så måste jag slå ett litet slag för Suzukis offrådare.

DRZ400E - lika många pållar om TTRen, men väger bara 119kg (torr). Låt dig inte luras av att det "bara" är en 400, den är fett roligt!
Kansle lite för dyr?? Ny 04 kostar 70k.
(S modellen har andra kammar och har nog någon pålle mindre)
TTren väger blysläde tunga 153kg torr (en 04), som jämförelse.

Och vill du han en billig och för pengarna bra hoj så är DR650 lika skottsäker som TTR och XR.
Tror inte det finn någon -04 DR650 utan DRZ400 ersätter den, har jag för mig.
men hittar du en ny 03 så kan du säkert få loss den för 60k. Kostade 65k helt ny 03, ar jag för mig, har inte det i huvudet och jag ahr itne BIKE där alla hojarna testades. Största felet med DR är att dan har lite mjuka fjädrar, men det är enkelt fixat (inte så dyrt altså). Tålig motor. :)
Inte för att slå ett slag för någon speciell, men här är ett exempel.
DR 650 -03 för ca 55k

Och pratar vi TTR mot DR så lirar de inte i samma liga... Enligt BIKE, jag har inte kört TTRen... :)

Lycka till med vad du än köper. :hej

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back