Pris Honda XR600R

Silwer skrev:
ok, synd
men det är just inget att göra åt iaf om du nu inte kan tänka dig bromsa hojen själv som sagt.
lycka till iaf.

Jag hade endå tänkt att sälja den till våren för att köpa en TTR, men nu när jag kan låna så blir det en TTR direkt, om jag hittar någon.
 
ujuj, du kommer inte bli lycklig tyvärr, jag anser TTR vara en sämre hoj.
De är likvärdiga men TT´n kom aldrig helt i kapp.
Det är dessutom skandal att den tilverkas ännu.
En gammal XR650 då?
 
Silwer skrev:
ujuj, du kommer inte bli lycklig tyvärr, jag anser TTR vara en sämre hoj.
De är likvärdiga men TT´n kom aldrig helt i kapp.
Det är dessutom skandal att den tilverkas ännu.
En gammal XR650 då?

650'n är ju svindyr? Vad är det för fel på TTR'en?
 
inget är fel, träigare motor och sämre sittställning för fortåka anser jag.
Den är inte ens på kartan om du jämför mot en xr650, motorn är smma sen 1983 bla.
Men den går givetvis att busa med, jag har själv haft en.
 
Silwer skrev:
inget är fel, träigare motor och sämre sittställning för fortåka anser jag.
Den är inte ens på kartan om du jämför mot en xr650, motorn är smma sen 1983 bla.
Men den går givetvis att busa med, jag har själv haft en.

Det går ju inte att hitta en xr650 under 50k, och det är lite saftigt för en vinterhoj.
 
CayLe skrev:
Det går ju inte att hitta en xr650 under 50k, och det är lite saftigt för en vinterhoj.
"Jag hade endå tänkt att sälja den till våren för att köpa en TTR, men nu när jag kan låna så blir det en TTR direkt, om jag hittar någon."
Skrev du tidigare, du behöver ju knappast köpa en XR650 för att sälja i vår o köpa en TTR:-))))
Jag trodde det var den hoj du skulle åka på sen med.
 
Silwer skrev:
"Jag hade endå tänkt att sälja den till våren för att köpa en TTR, men nu när jag kan låna så blir det en TTR direkt, om jag hittar någon."
Skrev du tidigare, du behöver ju knappast köpa en XR650 för att sälja i vår o köpa en TTR:-))))
Jag trodde det var den hoj du skulle åka på sen med.

Eftersom att jag får låna pengar av pappa så har jag råd att köpa en nyare hoj, och då behöver jag inte byta ut den tills våren. Som det ser ut nu så blir det en TTR då dom ligger i min prisklass.
 
Smaken är som baken, låt killen göra som han vill... Men enligt mig är det bättre att satsa på billigare hoj som inte är en gnutta sämre för det och kanske lägga resterande pengar på 17tumsfälgar?!

Hhhmmm
 
pff det är enorm skillnad, men killen gör som han vill ändå.
oc alla vill inte köra motard hörrö, det är bara så att du bor i betongdjungeln och knappt har sett en skog.
 
Silwer skrev:
pff det är enorm skillnad, men killen gör som han vill ändå.
oc alla vill inte köra motard hörrö, det är bara så att du bor i betongdjungeln och knappt har sett en skog.

Vad är det för jätteskillnad på en TTR och en XR? Faktum är att jag har tänkt att köpa 17", sen ha orginal fälgarna med lite grövre offroad däck när man ska ut och rota i skogen.
 
Silwer skrev:
...oc alla vill inte köra motard hörrö, det är bara så att du bor i betongdjungeln och knappt har sett en skog.

En följdfråga då bara... (ursäkta att jag spammar) varför skulle man i så fall skriva sin fråga i motardforumet?!? :va

:rolleyes:
 
CayLe skrev:
För att det inte finns något offroad forum här ;)
Så ditt förra inlägg om köp av 17"-hjul, var bara skitsnack?!? :tungan


Ja, jag är allmänt bråkig just nu, så jag ska inte tas på ALLT för stort allvar...
 
Last edited:
Yasha skrev:
Så ditt förra inlägg om köp av 17"-hjul, var bara skitsnack?!? :tungan


Ja, jag är allmänt bråkig just nu, så jag ska inte tas på ALLT för stort allvar...

Jag ställde frågor om en offroad, inte om en motard i början av tråden, right? ;)
 
Du kommer alldeles säkert att ha skoj på din TTR. Köp dej du en sån och var glad istället för att lyssna massa snack hit och dit. Så jävla klen är den inte, hojen går ju framåt.
 
Silwer skrev:
pff det är enorm skillnad, men killen gör som han vill ändå.
oc alla vill inte köra motard hörrö, det är bara så att du bor i betongdjungeln och knappt har sett en skog.

Enorm..? Berätta, snälla....

Klart alla vill köra motard :confused:

Betongjungeln? Bättre än djungeln iaf... :7peta


Silwer, du hade mer att säga back in the good ol´ days, vad hände? Nu sitter du mest och småjiddrar med alla :va Get a grip :7peta
 
Fixx skrev:
min Xr hade 13-14kw på pappret.....

Vet inte hur men det hade den....


Min hade oxå 14kw.
Strypningarna sitter i orginal blåset, de värdelösa nålarna i fuggen, 5 krone inkastet till förgasaren och strypt lufttillförsel i luftburken.
Hmm, tror det var det mesta.
Helt okörbar i strypt läge...



Ang TTR - har du inte råd med en XR köp då heldre en DR650 (suzuki) de är bättre än Yammisen! Och billigare! Så för 50k kan du nog få både hoj och 17" are. :)


Yamman är stenålders kontruktion, och att köpa en 98a eller 90 är i princip samma hoj, fast i olika skick och olika pengar...
Och att inte glömma, det är SKIT svåra att kicka igång... XRen är rena barnleken i jämförelse - har jag hört. Jag har inte testat själv.
Den fick el start till 2003.
 
Zana skrev:
Enorm..? Berätta, snälla....

Klart alla vill köra motard :confused:

Betongjungeln? Bättre än djungeln iaf... :7peta


Silwer, du hade mer att säga back in the good ol´ days, vad hände? Nu sitter du mest och småjiddrar med alla :va Get a grip :7peta

Det är för att du tror att det är så, i själva verket har jag sagt så här länge, jag tycker inte som du och det kanske inte pssar.
Get a grip själv, hur framstår du på forumet?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top