Pris Honda XR600R

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Är en Honda XR600R -91 som har rullat 1500 ärliga mil värd 25k?
Eftersom att det knappt finns några andra till salu så är det svårt att veta vad dom ligger i för prisklass så då vänder jag mej till er :rolleyes:
 
kanske.. lite dyr enligt mig..
Sålde min 600:a för 32000:- -97:a och den va skitfin.
 
CayLe skrev:
Är en Honda XR600R -91 som har rullat 1500 ärliga mil värd 25k?
Eftersom att det knappt finns några andra till salu så är det svårt att veta vad dom ligger i för prisklass så då vänder jag mej till er :rolleyes:


10000:- för högt. 15000:- max.
Hojen är faktiskt 13 år gammal.
 
När man kollar på blocket så finns det inte en enda fungerande xr600 oavsett årsmodell under 20k? Det kanske är så att det bara är dom dyra som finns kvar..
 
ren fantasi att de går tat få för 15000, det är etertraktade hojar och en fin 91 eller en fin 97 kan kvitta, det är samma hoj.
Du får kanske en 86-88 för 15k men det är lätt tat få mer även för sånna risbuskar.
Bjud 20 så får du se vad han säger.
 
Silwer skrev:
de uppger 46hk vad nu det blir i kw, och 140 skattade kilon är det i papperet.

Du har möjligtvis ingen aning om det finns mellanklass strypningar att köpa till den?
Är det 12v elsystem? Går det att bromsa med frambromsen?
 
bromsen är givetvis avpassad främst för grusväg mm, men så otroligt dålig är den inte, det går att ställa sig på framhjulet iaf.
Men vänta dig inga sporthojsbromsar.
 
Silwer skrev:
bromsen är givetvis avpassad främst för grusväg mm, men så otroligt dålig är den inte, det går att ställa sig på framhjulet iaf.
Men vänta dig inga sporthojsbromsar.

Om det finns strypningar så blir det kanske en xr då.
 
Last edited:
min xr som jag hade var mellanklassad....

byt till stålomspunnet om du vill va säker.
 
1
den går ryckigare på låga varv och låg växel än de äldre med dubbelförgasare, i gengäld är det lättare att förstå sig på det hela om det börjar trassla.
 
fråga han i tråden som tydligen hade en strypt, inga satser finns som sagt vad jag vet, men antagligen vet nån hur man stryper dem så du kan göra en enkel bänkning av den se o visa upp bara.
Det är en kul hoj iaf, om man inte har för stora ambitioner.
Jag kan tänka mig att ha kvar den jag har efter jag sålt allt annat på 2 hjul.
 
Silwer skrev:
fråga han i tråden som tydligen hade en strypt, inga satser finns som sagt vad jag vet, men antagligen vet nån hur man stryper dem så du kan göra en enkel bänkning av den se o visa upp bara.
Det är en kul hoj iaf, om man inte har för stora ambitioner.
Jag kan tänka mig att ha kvar den jag har efter jag sålt allt annat på 2 hjul.

Jag får låna pengar av farsan så det blir nog en TTR600 -98 istället. Eller vad man nu kan få för 35-40k.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top