Pressa tillbaka kolvarna på bakre bromsok till Suzuki Bandit 1200 03

Finns faktiskt båda varianterna men en riktig proffs-pole är kullagrad. men för all del, berätta mer. Eller är minnet helt raderat? :D

Helt raderat, och jag tror dessvärre inte att chauffören ljög. På nåt sätt lyckades jag ändå med att inte bli utkastad.

Tillbaka till topic så brukar det inte behövas särskillt mycket kraft, jag brukar bara kila in en skruvmejsel och bända lite långsamt så att oljan hinner flöda ut.
 
Tack för alla tips, en del bra, och en del mindre bra. Nu är problemet löst med hjälp av lite WD-40 och en polygrip.:tummenupp
 
Jag brukar köra med en tving. Bättre kontroll av trycket vilket man kan öka gradvis, vilket kanske inte gäller om man kör med en polygrip och tagit bort bromsvätskelocket...
 
Tving är väldigt bra!
Kan va svårt och få till det bra i monoblock.
Och ha skydd så du inte repar oket :)
 
Inlägg #10 av Checker är min metod.
Sätter in en planfil mellan två bromskolvar och vrider filen med en skiftnyckel.
Då trycks bromskolvarna in.
Bara att upprepa för varje par bromskolvar.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top