Pressa tillbaka kolvarna på bakre bromsok till Suzuki Bandit 1200 03

Finns faktiskt båda varianterna men en riktig proffs-pole är kullagrad. men för all del, berätta mer. Eller är minnet helt raderat? :D

Helt raderat, och jag tror dessvärre inte att chauffören ljög. På nåt sätt lyckades jag ändå med att inte bli utkastad.

Tillbaka till topic så brukar det inte behövas särskillt mycket kraft, jag brukar bara kila in en skruvmejsel och bända lite långsamt så att oljan hinner flöda ut.
 
Tack för alla tips, en del bra, och en del mindre bra. Nu är problemet löst med hjälp av lite WD-40 och en polygrip.:tummenupp
 
Jag brukar köra med en tving. Bättre kontroll av trycket vilket man kan öka gradvis, vilket kanske inte gäller om man kör med en polygrip och tagit bort bromsvätskelocket...
 
Tving är väldigt bra!
Kan va svårt och få till det bra i monoblock.
Och ha skydd så du inte repar oket :)
 
Inlägg #10 av Checker är min metod.
Sätter in en planfil mellan två bromskolvar och vrider filen med en skiftnyckel.
Då trycks bromskolvarna in.
Bara att upprepa för varje par bromskolvar.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top