Pressa tillbaka kolvarna på bakre bromsok till Suzuki Bandit 1200 03

Finns faktiskt båda varianterna men en riktig proffs-pole är kullagrad. men för all del, berätta mer. Eller är minnet helt raderat? :D

Helt raderat, och jag tror dessvärre inte att chauffören ljög. På nåt sätt lyckades jag ändå med att inte bli utkastad.

Tillbaka till topic så brukar det inte behövas särskillt mycket kraft, jag brukar bara kila in en skruvmejsel och bända lite långsamt så att oljan hinner flöda ut.
 
Tack för alla tips, en del bra, och en del mindre bra. Nu är problemet löst med hjälp av lite WD-40 och en polygrip.:tummenupp
 
Jag brukar köra med en tving. Bättre kontroll av trycket vilket man kan öka gradvis, vilket kanske inte gäller om man kör med en polygrip och tagit bort bromsvätskelocket...
 
Tving är väldigt bra!
Kan va svårt och få till det bra i monoblock.
Och ha skydd så du inte repar oket :)
 
Inlägg #10 av Checker är min metod.
Sätter in en planfil mellan två bromskolvar och vrider filen med en skiftnyckel.
Då trycks bromskolvarna in.
Bara att upprepa för varje par bromskolvar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top