Premiärturen avklarad!

Tog en tur runt Örebro idag. Första gången man åker hoj i Februari. Mycket sand som man fick se upp med. Annars fint väder och 7-8 grader varmt.

Tog mig en tur jag me idag. blev dock inte så långt eller fort eftersom skinnstället inte har kommit på posten än, men frös gjorde man ju ändå inte.

Jag har tyvärr inte varit ute och kört (då donnan inte är färdig för säsongen) men det har fan låtit som vilken sommardag som helst här i stan med ljudet av en motorcykel utanför fönstret lite då och då. Jag har bara suttit här med fönstret på glänt och myst!

/perris

Då va oskulden tagen för i år :) d blev en tripp på ca 13 mil idag, trots löftet att ja bara skulle ta en liten sväng pga att framdäcket mer påminner om slicks än ett mönstrat däck, men sen blev ju körning därefter oxå, men skönt va det. Trodde nog att det skulle va större uppslutning på Rosenhill än va d var, men en & annan sporthoj stog och glänste bland "bumsarna" :D

Ställde också på och försäkrade hojjen idag.

Blev någon timma eller 2.. var tvungen att stilla suget lite..
hhe hur ofta är det man ställer på hojjen redan i februari :D varit kanon väder. fast bra kallt :D

första rad 4 hojjen jag haft också. bra drag i den. fast man märker ju verkligen att man inte kör en nyare hoj. är som att köra ett piggt lok :D

och jag var inte själv på vägarna heller. fast jag såg nog bara 2 sport hojjar.. nu har jag nog stillat suget fram tills nästa dag med bra väder

Andra turen för året avklarad. Blev 10 mil igår och 7 idag! Bogesundsvägen avklarad för andra gången i år, och det är bara 23 februari.. Helt galet!

Riktigt skön känsla att äntligen få ta ut hojen, speciellt med nyinhandlat och nymonterat kolfiberslipon:yoparty

Nu sjunger gubbhojen som den skall, speciellt nu på eftermiddagen när insatsen var utplockad:D :D

Asfalten var kall och skitig (men konstigt nog grusfri) så det blev ju till att ta det piano, men det var riktigt najs ändå! Man är ju så svältfödd på hojåkning så man är glad för vadsomhelst..

Min första tur för i år. Efter startproblem med urladdat batteri blev det 3 vändor på Bulten:tummenupp Kalla vägar gjorde att man fick passa sig. Det släppte lätt vid pådrag:yoparty :yoparty

Idag blev det första turen med Buellen lite överallt över Söder och in och utanför tullarna i Stockholm. Något man har glömt är att fotgängare tror att de är odödliga. Ännu mer odödliga är de på lördag och fredagar då även övergångsställen inte tycks behövas för dem och de gillar att ta chansen att bli dödade.

Såg en polare på stan med sin ninja vilket slutade med att jag helt enkelt var tvungen att baxa ut hojen förbi all skit i garaget och åka en sväng. :)

Får ju som tidigare nämnts ta det lugnt när man ska svänga. För övrigt förundras man av de bilar som, helt chanslösa, måste hävda sig iallafall genom att göra idiotomkörningar och krypa upp i arslet i rondeller. kul att skryta för polarna att man dragit en sporthoj 400 meter efter rödljuset när hojen sedan länge kommit ner i glidarfart... störande

Men det glöms lätt bort när man överraskas av hur förbaskat kul det är att åka hoj! Helt sjukt skönt var det trots att fingrarna var som isbitar när man kom hem :)

Såg en polare på stan med sin ninja vilket slutade med att jag helt enkelt var tvungen att baxa ut hojen förbi all skit i garaget och åka en sväng. :)

Får ju som tidigare nämnts ta det lugnt när man ska svänga. För övrigt förundras man av de bilar som, helt chanslösa, måste hävda sig iallafall genom att göra idiotomkörningar och krypa upp i arslet i rondeller. kul att skryta för polarna att man dragit en sporthoj 400 meter efter rödljuset när hojen sedan länge kommit ner i glidarfart... störande

Men det glöms lätt bort när man överraskas av hur förbaskat kul det är att åka hoj! Helt sjukt skönt var det trots att fingrarna var som isbitar när man kom hem :)

Jo, att bilisterna ville hävda sig genom att vara alldeles för nära och göra idiotomkörningar kände jag av idag, trots att jag höll mig till lite mindre vägar, men jag tog det ju lugnt också för att känna av greppet och lära känna hojen lite och samtidigt öva upp körtekniken lite....

Jaha Då var premiären avklarad. Här har man putsat en hel vinter och sen ser den ut som om man kört Gotland GN..... Men det var det värt:tummenupp Solen sken och det var 10 grader. Underbart

Samma här, var ute igår på en tur runt 30 mil med en polare. Kul som attan! Hade dock kunnat vara utan sista tråkbiten på motorvägen hem när det börjat skymma.

2a turen idag.. man fattar ju varför man är deprimerad hela vintern :D

som sagt tidigare är jag inte van att köra en äldre rad 4a :D hur skön som helst och super nöjd fast lite tung.. det är det enda som är lite störande.. annars räcker en sån hoj för mig.. om någon är sugen att byta ner sig några årsmodeller hör gärna av er.. är super nöjd med ninjan så en ninja 98 vore kalas :D fast lägger bara några tusingar emellan med betoning på några.. ;D den är i riktigt fint skick

Samma här! 10 soliga men kalla mil runt i Östergötland...Underbart! Mötte sammanlagt 5 andra hojar, så jag var inte ensam om att vara ute och njuta. Stannade för en kopp värmande kaffe i Norsholm, jag var tydligen årets första hojåkare där :tummenupp
Lite läskigt med helt ny hoj och helt nya däck också, så det blev inga märken på knäpuckarna...:rolleyes:

Bifogat

• DSC00045.JPG
    DSC00045.JPG
    167.8 KB · Visningar: 52
Polarn kom förbi i dag, tyckte det var dags för min första tur (Övningskör) tog en sväng runt V-ås, ca 2timmar var vi ute...VILKEN KÄNSLA fattar inte varför jag inte kommit till skott tidigare

Då va min premiärtur oxå avklarad. o när jag säger premiärtur så menar jag d verkligen, första gången jag kör sporthoj någonsin. grejja lappen i höstas :gnissla vart en vända e4n från årsta te tjejjens jobb i sollentuna o sen runt lite överallt!! Längtar redan till morgondagen...

kört mina första 6-7 mil idag! :tummenupp
i 5 grader och gotländsk snålblåst!

nice!!!

Bifogat

• DSC00385.JPG
    DSC00385.JPG
    204.7 KB · Visningar: 45
Fan va fint Chibbe visst fan äre gött att köra hoj !... blir snart dax att ut och åka för mig med kan jag säga !!!

Synd bara jag såg att vädret i helgen skulle bli skit men om 2 veckor kanske blir det nog bra och torrt igen !

Jag tog första turen natten till måndag. Efter ca 10 min ser jag blåljus i backspegeln. Men konstapeln var bussig och släppte mig utan mer än en tillsägelse. Jag hoppas inte att det här är ett omen för den kommande säsongen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT