Pramac Australian Motorcycle Grand Prix 16-18 Oktober

Fågelmåsen tog väl bara i hojen?

Tyckte det såg ut som det iaf. Iannone nickar nog bara till lite med huvudet rent reflexmässigt.

Roligaste racet att titta på i år, tom sambon satt med och kollade i morse. Väldigt tajt emellanåt, men helvete vad Iannone öser på med duccen på rakan.

Bästa GP:racet på år och dar och man fick se de sista 20 varven i stillbilder med 1 frame/sek genom motogp´s kukiga stream. Vad fan betalar man för?!

Eftersom jag inte hade några som helst problem så gissar jag det är vad du betalar för som är fel.

Jag betalar för
Bahnhof
Fiber
100/10 Mbit/s

Vad betalar du för? :va

Fågelmåsen tog väl bara i hojen?

Såg efter racet ett hål i höger sida på kåpan på Iannones hoj. Storlek på hålet som ett 1/2 spelkort och i linje med höger styre.
Hade måsen träffat nån förare hade han tvingats bryta. Tror jag.
http://rennlist.com/forums/993-forum/210968-porsche-windshield-vrs-bird.html
En vän fick för länge sedan en talgoxe på hjälmen. Det svartnade för ögonen men han lyckades stanna och hittade halva talgoxen under skärmen.

Last edited:
Jävlar vilket race!! :banana

Tror jag tog tre andetag på hela racet, är fan helt slut! :pangihuve

(nej, jag va inte uppe imorse.)

Last edited:
Vilket race!! WOW! Iannone :yoparty

Trodde vi skulle ha en Ducati som segrare med några varv kvar.

Lorenzo troligtvis bara 4e snabbast idag men ändå 2a. MM sista varv !! :Bugar

Hur ofta är 4an 1 sek efter vinnaren i mål? Bästa racet på flera år!

Och en måsjävel i år igen?

Såg efter racet ett hål i höger sida på kåpan på Iannones hoj. Storlek på hålet som ett 1/2 spelkort och i linje med höger styre.
En vän fick för länge sedan en talgoxe på hjälmen. Det svartnade för ögonen men han lyckades stanna och hittade halva talgoxen under skärmen.

Jag har skallat en småfågel i 100-nånting, den blev väldigt mos. :D En rejäl tordyvel smäller mer tycker jag. En måsjävel lär dock vara en hjärnskakning i lite hastighet.

Vinalez prestation hamnar tyvärr i skymundan idag. Var slutade han?

Edit: 6a före kalle. 1,8s efter peddo. Inte illa

Last edited:

Sjätteplatsen. Väldigt snyggt kört, och det är ju en hyfsad fjäder i hatten att fajtas med DP. Tror som Rossi att Viñales är nästa riktiga alien i vardande. Han har ju slagit Aleix några gånger i år.

Edit: 6a före kalle. 1,8s efter peddo. Inte illa

Det borde hänt nått när han tog cal på sista varvet då de va över 5-6sek mellan dem i mål. Både han och Ian förvånade nog alla att vara med hela loppet och inte de 3första varven!

Såg också det när han parkera duccen. Tror inte alls att den tod i huvudet

Det borde hänt nått när han tog cal på sista varvet då de va över 5-6sek mellan dem i mål. Både han och Ian förvånade nog alla att vara med hela loppet och inte de 3första varven!

Ducatin har ju klarat sig längre och längre över race distance har det verkat som. Förhoppningsvis var det här inte en engångsföreteelse. Mer Iannone i toppstriden, han gjorde ett par riktigt överraskande passager. :D
Som när han tog både Rossi och Marquez och det såg mer ut som om det var ett par moto2-hojar han passerade. :hihi

Tyckte det såg ut som det iaf. Iannone nickar nog bara till lite med huvudet rent reflexmässigt.

Roligaste racet att titta på i år, tom sambon satt med och kollade i morse. Väldigt tajt emellanåt, men helvete vad Iannone öser på med duccen på rakan.

Jag tyckte att den tog klockrent på hjälmen och ifrågasatte det inte när kommentatorerna på Viasat Motor i princip kunde se Sitting Bulls fjäderskrud i ansiktet på Iannone. Mina tankar går till måsens släkt och vänner. Må dom bomba nytvättade och vaxade bilar och hojar med vitgul frätande BAJS i generationer. Amen.

Det här va fett! Vid ett par tillfällen började det stabilisera sig men helt plötsligt fick någon förare ett ryck och positionerna byttes om helt, fantastiskt! :tummenupp

Vad hände i Moto3? Halva fältet bröt juh! Var det så mycket vurpor?

Dags för säkethetsansvarig och postera ut banpersonal med hagelbrakare. Har hänt lite för många gånger nu :död.

Last edited:
Man ser ju inte själva träffen i den bildsekvensen. Har sett de rörliga bilderna ett antal gånger och där ser det ut som om måsen tar klockrent i hjälmen.

Man ser ju inte själva träffen i den bildsekvensen. Har sett de rörliga bilderna ett antal gånger och där ser det ut som om måsen tar klockrent i hjälmen.

Såg de live och ja, de set ut som det men skadorna på ducce bevisar ju att den först tar i hojen, ser ut som att den sticker till vänster efter hojkraschen

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti