Practical jokes som ni genomfört eller blivit utsatta för...

Cimmerier skrev:
Hade en medelålders kille som patient på vår avdelning den 1:e april för några år sedan. Han var rätt frän och jag frågade honom kvällen innan om han var med på ett litet skämt den där speciella dagen. Han var rätt trött på tristessen på avdelningen så han hängde på förstås.

Den kvällen hade jag snott hem en påse med Glucoslösning som jag skar ett tunnt hål i och hällde ut, fyllde på med kranvatten, slängde i en guldfisk och tejpade igen hålet igen så att det inte syntes.

Satte en fejkad nål på killen och bandagerade om "insticksstället" så att det inte syntes att nålen var fejk, sen hängde jag upp "guldfisken" på en droppställning och avvaktade ronden... :tummenupp

Haha, vad blev reaktionen?

Cimmerier skrev:
Hade en medelålders kille som patient på vår avdelning den 1:e april för några år sedan. Han var rätt frän och jag frågade honom kvällen innan om han var med på ett litet skämt den där speciella dagen. Han var rätt trött på tristessen på avdelningen så han hängde på förstås.

Den kvällen hade jag snott hem en påse med Glucoslösning som jag skar ett tunnt hål i och hällde ut, fyllde på med kranvatten, slängde i en guldfisk och tejpade igen hålet igen så att det inte syntes.

Satte en fejkad nål på killen och bandagerade om "insticksstället" så att det inte syntes att nålen var fejk, sen hängde jag upp "guldfisken" på en droppställning och avvaktade ronden... :tummenupp

Helt underbar!! Svårslagen!

Emmi skrev:
Haha, vad blev reaktionen?

Den blev...Ehhh... ganska underbar faktiskt... Fick väldigt många olika reaktioner under dagen...allt ifrån småfnissande till gallskrik & tappade matbrickor.

Liten uppföljning på årsredovisningarna. Inte hört nåt från polarn, så va tvungen o fråga.

Bifogat

• årsredo.JPG
    årsredo.JPG
    74.8 KB · Visningar: 388
korvgubbe skrev:
Såg det ut typ såhär? :

:hihi

...flåt.... ..lite flåt iaf... var bara tvungen

Tror du jag garvade när jag såg det där? :rofl

I min glada ungdom bar det sig inte bättre än att jag hade fått ansvaret för polarens extranyckel till lägenheten. En natt fick vi en snilleblixt, smög in i han lägenhet och ställde om alla klockor utom den han hade på armen. Sen väckte vi honom och sa att han var sen till jobbet. Han for upp och pep iväg till jobbet. När han kom till sin arbetsplats började han fundera på varför nattskiftet var kvar eftersom han hade försovit sig. Nåja han stämplade in. Va f....? 0205?? Det ska ju vara 0605 typ?? Va faaan? Han var jävligt arg när han kom hem. Än idag begriper jag inte varför han inte undrade vad vi gjorde i hans lägenhet klockan 6 en vardagsmorgon. :D

Jag passade på att skicka ett brev till kompisen så här lagom till första april. Tydligen var brevet så övertygande att han ringde till ungdomsmottagningen direkt och sa att han måste testa sig innan den 1/4 enligt brevet. Varav sköterskan tyckte det var väldigt märkligt. Det hela slutade med att de tillsammans kom på att det var ett aprilskämt och bokade in en tid till mig istället:gnissla Aja, såhär såg iaf brevet ut:

"REMISS
En person har behandlats för klamydiainfektion och uppgett att smittan kan ha överförts till dig. Risk finns att du har en infektion även om du inte har några besvär.

Klamydia är en bakterie som smittar vid samlag och ger flytningar och sveda från urinröret. Infektionen kan sprida sig till äggledarna hos kvinnan och till bitestiklarna hos mannen. Klamydia är lätt att behandla med antibiotikatabletter.

Den remiss du nu fått gäller för kontroll av klamydiainfektion. Provtagning utförs med ett enkelt urinprov/odlingsprov. OBS! Du ska inte ha kissat två timmar innan du lämnar urinprovet. Enligt smittskyddslagen är du skyldig att låta undersöka dig. Genom att lämna remissen får du kostnadsfri undersökning och har du eventuellt en infektion får du behandling utan kostnad. Ring snarast till vårdcentralen eller ungdomsmottagningen och beställ tid. Tag med denna remiss vid besöket. Detta ska vara gjort inom 3 veckor. Dock senast 1/4."

Rensa kolegans skrivbord, skapa en porrmap på det tomma skrivbordet, printscreen lägg som bakgrund sen lägger du tillbaka allt du tog bort.

Satan vad tyst det blir en timme under tiden en misslyckad mappkastning pågår.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman