Practical jokes som ni genomfört eller blivit utsatta för...

FreddaAbborre skrev:
Alla har väl lekt med de gula behållarna i Kinderägg/filmburkar fyllda med bakpulver och vatten.
Det gjorde polarn och jag med när vi var mindre. Hur som helst ville brorsan vara med (han är fyra år yngre). Han vart jätteglad först när vi gav han en sån där gul behållare. Han vart lite mindre glad när han upptäkte att den redan var preparerad och "smällde" två sekunder efter att han fick den.

Innan sommaren såg jag en annons i DN om att beställa årsredovisningar och fyllde då i en polares adress. Har dock inte hört han beklaga sig än för de 140 årsredovisningarna jag beställde till han. (endera gillar han läsa årsredovisningar, eller så genomskådade DN företaget (Frösunda S.lapperi)...

Annars är ju en klassiker att lyfta på tändhatten till polarnas moppar. Gärna när det är mörkt och en bit bort från ljus.
Hehe, skickade årsredovisningar till massor jag kände, tog ett jävla tag innan folk kom på att det var jag :D

En kompis till mig var med på en svensexa. Personen som skulle gifta sig kläddes ut till sjöman. På med gnuggistatueringar, lösskägg etc. Lösskägget applicerades mha teaterlim och hår. Dagen avlöpte utan problem. De var bl.a. och käkade på restaurang, varpå personen gnällde lite över att han fick så mycket hår i maten från skägget. Under hela dagen förbättrades skägget genom att trycka dit mer lim och hår. Sista av allt gick alla grabbarna på SPA. Inne i omklädningsrummet, som på en given signal, drog alla grabbarna ner sina byxor & kalsonger. Alla var RENRAKADE!!! Skulle betalat mycket för att se huvudpersonens min när han fattade vart 'skägget' kom ifrån... :zpy

UrbanTiger skrev:
Säkert att det är sannt? Hörde att dom faktiskt var ute på en segeltur, men det kanske var några ande som fittat på samma smarta ide med punghårsskägg.

Jo det var på en segeltur. Kanske vi ska dra historier som är baserade på verkliga livet istället för påhittade sådana?

UrbanTiger skrev:
Säkert att det är sannt? Hörde att dom faktiskt var ute på en segeltur, men det kanske var några ande som fittat på samma smarta ide med punghårsskägg.

Det var ju en historia som skickades runt på nätet. Fanns en bild på killen också... :död

UrbanTiger skrev:

Ja, säker... Dom var dock inte på någon segeltur, men det finns väl fler som utnyttjat samma skämt?

i_fieL_good skrev:
Skulle betalat mycket för att se huvudpersonens min när han fattade vart 'skägget' kom ifrån... :zpy

Såg det ut typ såhär? :

:hihi

...flåt.... ..lite flåt iaf... var bara tvungen

Lantmäteriverket

Jobbade på -80 talet på LMV i Gävle på fotoavdelningen. På samma avdelning jobbade en gammal pressfotograf av den gamla stammen. Han hade varit fotograf på expressen eller aftonbladet i tidernas begynnelse. På den tiden var det ju ett yrke med snabba ryck, fotografen fick uppdrag via telefon och slet upp luren för att svara, ja nui vet som på amerikansk film liksom.
Han slutade aldrig slita upp luren trots att han inte längre jobbade på tidning.
Kunde inte låta bli att tejpa fast luren till hans telefon och sen ringa upp...
Han höll på att slå sig själv medvetslös,jag vågade aldrig berätta :rofl
/T

Frerra skrev:
Jag har faktiskt haft vänligheten, då min syster fyller år idag, att skicka in en annons på blocket samt lite övriga lokala annonsplatser med hennes nummer.

http://www.blocket.se/view/5909258.htm?caller=shl_k&l=0&c=1&city=0

Tror ni nån nappar?

Du gjort helt fel, du skulle tagit en annons med den senaste och hetaste telefonen till ett superpris. Gjorde det åt en polare som fyllde år en gång hans telefon ringde heeela tiden.

supernaut skrev:
Bästa är att ta två st fiskbuljongstärningar, lirka in dem i duschslangen (OBS inte hemma oss sig själv)

Vederbörande kommer att känna en svag doft av fisk som kommer från vederbörande själv och som inte låter sig duschas bort.
En HEMSK klassiker. Fick hela mitt brevinkast fyllt med chilisås som hämnd efter att vi "skojade lite med buljongen" lite på en förfest... Hohoho.

Jag och några andra kompisar jävlades med en "kompis". Fyllde hans brevinkast med så mycket reklam att det inte gick få in nå mer för att högen gick hela vägen upp. Då vi var klara så hörde vi honom i trappuppgången så vi gick upp en trappa, killen låste upp och öppnade dörren då hörde vi bara: MEN VAFAN?? så då började en av mina kompisar skratta och killen sprang efter honom högst upp men lämnade nycklarna i dörren. Sagt och gjort, nycklarna var nu mina. Då och då for man ett gäng från skolan på lunchen och möblerade om litegrann, dvs allting skulle in på toan. Micron, soffan, bordet, tvn, osv osv. Brukade även gömma säkringarna. Han var ganska missnöjd, speciellt då han inte visste vem av oss som hade nycklarna, vi bytte då och då.

Annars så var det en annan kompis som blivit tillsagt av hyresvärden för han brukade gå ner och röka i garaget som gick under hela området och kasta fimparna bara på marken. Han slutade självklart men jag gick dit med fimpar varje dag :hihi till slut kom han på mig, han var inte nöjd.

Skadeglädje är det bästa jag vet :yoparty

hållundan skrev:
En HEMSK klassiker. Fick hela mitt brevinkast fyllt med chilisås som hämnd efter att vi "skojade lite med buljongen" lite på en förfest... Hohoho.

Kul med saker i brevinkast, han som vi tog nyckeln av som jag berättade om här nere fick en ost i sitt brevinkast. En mycket "mogen" och välodlad ost. Den var kolsvart och jag tror faktiskt aldrig att han lyckades lista ut att det var en ost. Tror han trodde det var potatis eller nånting :hihi

Brevinkast igen.

Fyllde en annans polare brevinkast med ALLA bestick han hade i lådorna i köket. Först och främst hade han ju ingen aning om var dessa var när han skulle käka frukost morgonen därpå. Efter det kommer posten och skrämmer skiten ur honom när alla bestick trillar ut på golvet. Hohoho....

Instrumentavdelningen på jobbet,
En av killarna är på semester. Under tiden dras tryckluft in till hans skåp. Ett stort samarbete krävdes för att ledningarna drogs genom kollegorna skåp. :hihi
I hans skåp monteras ett gäng med slangar som har en ballong fasttejpad lagom hårt på varje ände. En ventil på den ingående luften kopplas till en sensor vid dörren.
Sen, slutligen när allt är riggat så toppfylls skåpet genom ventilationshålen med "frigolitchips".

När killen kommer tillbaka från semestern och öppnar skåpet sprutar det frigolit från lufttrycket, slangar sträcks och fladdrar som ormar och en del av ballongerna flyger omkring i rummet, en del exploderar. Hyfsat förvånad kille.

En annan gång...
En filmkamera monteras inne på verkstaden med verklighetstrogen kabeldragning och ett rykte startas om att ledningen vill börja hålla koll på folket. Detta startar ett halft uppror och förbannade sliter dom ner kameran! :hihi

Fluxir skrev:
innan sommaren hade vi skoj med våran engelska lärare, vi gömde mobiltelefoner överallt i klassrummet.....
har gjort några liknade, i lite mindre skala dock.

Hade en lärare på gymnasiet som alltid blev förbannad om en mobil ringde, slängde t.o.m. ut en del elever. Hans egna låg alltid avstängd, men så märkte jag att sista året hade vi samma mobil, rätt ovanlig.
Förföljde honom för att kolla ringsignal och bytte till samma, sen när han inte kollade så bytte jag helt enkelt och ringde till min.. han fick duktigt med skäll av alla eleverna :hihi

Sen hade vi en VD på skolan som alltid svarade lite roligt i telefonen.. under ett par veckor så spelade jag upp "hans" ringsignal varje gång vi möttes i korridoren, tror aldrig han fattade :)

kom på en till.. efter en fest så pissade Polare1 på Polare2s bil, hämden tog inte lång tid att komma på.. han åkte hem till Polare1 och satte sig o sket på hans bil :)

Efter att jag och en polare(M) läst igenom tråden kände vi att nått måste utföras, vi beslutade oss för blocket varianten.. och skrev varsin annons i en polares(P) namn.
Snackade nyss med honom, han hade fått ca 100samtal, 40röstmedelanden och 25sms. :hihi
Han var lite förbannad för han kunde inte använda mobilen på hela dagen( Jag kunde inte ringa honom heller bara upptaget hela tiden), men han tyckte att det var ett klart roligt skämt i efterhand.

Bifogat

• P.JPG
    P.JPG
    43.5 KB · Visningar: 377
Hade en medelålders kille som patient på vår avdelning den 1:e april för några år sedan. Han var rätt frän och jag frågade honom kvällen innan om han var med på ett litet skämt den där speciella dagen. Han var rätt trött på tristessen på avdelningen så han hängde på förstås.

Den kvällen hade jag snott hem en påse med Glucoslösning som jag skar ett tunnt hål i och hällde ut, fyllde på med kranvatten, slängde i en guldfisk och tejpade igen hålet igen så att det inte syntes.

Satte en fejkad nål på killen och bandagerade om "insticksstället" så att det inte syntes att nålen var fejk, sen hängde jag upp "guldfisken" på en droppställning och avvaktade ronden... :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman