Practical jokes som ni genomfört eller blivit utsatta för...

Långa farbron skrev:
En klassiker ,döpte en mapp till Gayporr och gjorde samma sak på en kollegas dator.

HHmmm undra varför jag inte utfört detta på någon av gubbarna på jobbet än! Måste genast skrida till verket, är så kul med hysteriska avgrundsvrål på kontoret! :hihi

...EN gammal lärare berättade om hur de under en fest, hos en kille som varit utomlands i nån djungel, hela kvällen frågade om han var säker på att han inte fått "djungelfeber" eller vad den nu kallade det... Alla kompisarna byggde vidare på hur hemska plågor andra haft när de fått den sjukdommen ute i djungeln.

...killen blev allt mer orolig..

...När han frågade om symptomen så förklarade det att det i börjn bara kändes som en vanlig förkylning så man förstod egentligen inte förän det var försent och då syntest det bl.a. genom att man pissade blått....

.....därefter preparerade någon killens öl med en rejäl dos BTB.. :hihi

Tydligen var han en aning blek nån timme senare när han kom ut från muggen.

Har en kär lillebror som roade sig med att sätta tejp över vattenkranarna när han var yngre. Det resulterade i arga utrop från dyngsura föräldrar titt som tätt då vattnet inte rann ner utan sprutade rakt ut över tröjan.

korvgubbe skrev:
.....därefter preparerade någon killens öl med en rejäl dos BTB.. :hihi

Tydligen var han en aning blek nån timme senare när han kom ut från muggen.

Det där har jag också råkat ut för en gång för länge sen!! Man torde ha sett ganska rolig ut när man stod och pissade och funderade vad f-n som var fel!

Prova att fästa GLAD PAcK under toasitsen...... och fäll ner ringen ...
Det resulterar i en massa glada utrop från den kvinnliga befolkningen... :tuttar

Långa farbron skrev:
För mig som är både blond och man,kan någon förklara vad BTB är ?

Bromtymolblå/tt, en vätska som används vid test av basiska ämnen. Då kroppsvätskorna är basiska så reagerar dessa med BTB när de förtärs (sägs det iaf, vet ej själv om det stämmer eller ej). Ögonvitor, svett, urin osv. Inte blod däremot har jag för mig.

/ En som hatade kemin

några kompisar var på maiden och såg ravetrancers skylt. En av dom har en tjej sen några år som heter marie och då han såg skylten så tänkte han bara inte marie tror att det är jag. En annan av dom ringde marie och sa att hon måste ringa till kompisen och säga JA! SJÄLVKLART VILL JAG GIFTA MIG MED DIG!! Hon gjorde det självklart och det var tydligen priceless att se hur han stod och försökte säga att det inte var han. Skämmig situation :tummenupp

En annan är brorsans lärare som alltid hade en chokladkaka med sig till skolan, det blev alltid lite för lite till han eftersom att alla var och stal av den varje dag så en dag köpte han en superduperxxxstrongmegajävlalaxermedels chokladkaka och låste dörrarna till toaletterna på hela avdelningen. Det blev tydligen mycket springande för både vissa elever och lärare.

Dee_cati skrev:
Bromtymolblå/tt, en vätska som används vid test av basiska ämnen.

En vätska som används vid pH-test :mattias

Neutralt = grön färg
Surt = gult
Basiskt = blå

När jag gick på dagis så skulle en av fröknarna hälla upp mjölk i mitt glas, så precis när hon började hälla så flyttade jag på glaset. De tyckte det var jätteroligt vill jag minnas. :rolleyes:
Jag hade planerat att göra det i flera dagar men hade alltid fegat ur, men den gången så bara gjorde jag det! :yoparty

På mitt gamla jobb så hade vi en mörkgrå eller svart telefon inne på kontoret. Att kleta in luren med bläck var ett populärt skämt för att sedan låta någon gå omkring med blåa öron. :näsblod

Muskedunder skrev:
En vätska som används vid pH-test :mattias

Neutralt = grön färg
Surt = gult
Basiskt = blå
Tänker du inte på Fenolftalin nu? (FFT)

Jag hade också för mig att BTB var en indikator för basiska ämnen. Men iofs så är det ju några år sedan jag öppnade en kemibok senast... :brinnerup

Fulla så klart, klättrade jag och en kompis in i en annan kompis läghenhet på två trappor genom ett öppet fönster. Möblerade om lite i hela lägenheten. Säng osv i vardagsrummet. Soffan och tillhörande bord in i sovrummet osv osv. Inte precis varenda pryl (vi hann inte :) )utan bara lagom mycket.

Klättrade ner på ett snedtak. Hopp från ca 3m men vi var ju fulla så det gick ju bra. Sover ut dagen efter och får på kvällen höra att polisen varit hos polaren och letat fingeravtryck för han hade haft inbrott. :D Han hade visst varit helt skogstokigt över att ha haft inbrott och hur mystiskt allt var.

Ingen av oss vågade tala om det för honom på någon dag för han var så arg. Vart ännu mer sur när han fick reda på vad som hänt. Sen höll vi oss borta från han i någon månad. Nu några år efter skrattar vi alla åt det :tummenupp

Undra om polisen lagt ner fallet :va

Esquire skrev:

Jag hade också för mig att BTB var en indikator för basiska ämnen. Men iofs så är det ju några år sedan jag öppnade en kemibok senast... :brinnerup
Tvärtom.

Esquire skrev:

Vi använde BTB så sent som i torsdags i kemin. Repetition av grundkunskaper, snart kommer den ökända molmassan in i bilden och ger grått hår

UrbanTiger skrev:
Hålslagsflingor är alltid trevligt att lägga i folks fickor, böcker, pärmar, väskor, skor mm. mm.

Låna polarens bilnycklar, fyll fläktens utblås med hålsslagsflingor, sätt på effekten på full spruta. Vänta på att kompisen ringer och berättar om när han startade bilen och kände sig som om han var i en sån där vattenfylld souvenirpryl som det snöar i när man skakar dem.

Dee_cati skrev:
Bromtymolblå/tt, en vätska som används vid test av basiska ämnen. Då kroppsvätskorna är basiska så reagerar dessa med BTB när de förtärs (sägs det iaf, vet ej själv om det stämmer eller ej). Ögonvitor, svett, urin osv. Inte blod däremot har jag för mig.

/ En som hatade kemin

Förkortar njurarnas livslängd med har jag för mig.

Bästa är att ta två st fiskbuljongstärningar, lirka in dem i duschslangen (OBS inte hemma oss sig själv)

Vederbörande kommer att känna en svag doft av fisk som kommer från vederbörande själv och som inte låter sig duschas bort.

Alla har väl lekt med de gula behållarna i Kinderägg/filmburkar fyllda med bakpulver och vatten.
Det gjorde polarn och jag med när vi var mindre. Hur som helst ville brorsan vara med (han är fyra år yngre). Han vart jätteglad först när vi gav han en sån där gul behållare. Han vart lite mindre glad när han upptäkte att den redan var preparerad och "smällde" två sekunder efter att han fick den.

Innan sommaren såg jag en annons i DN om att beställa årsredovisningar och fyllde då i en polares adress. Har dock inte hört han beklaga sig än för de 140 årsredovisningarna jag beställde till han. (endera gillar han läsa årsredovisningar, eller så genomskådade DN företaget (Frösunda S.lapperi)...

Annars är ju en klassiker att lyfta på tändhatten till polarnas moppar. Gärna när det är mörkt och en bit bort från ljus.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman