Powerwheelar era hojar?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Hej,

Lite nyfiken på om era hojar reser sig vid gaspådrag? Menar då inget ryckande, juckande med gasen och sittandes mitt på sadeln rakt upp och ner. Skriv gärna om ni drevat om och ändrat på andra saker som påverkar effekten.

SV 1000 2004, omdrevad -1 fram och +2 bak. Helsystem och PC3 och K&N filter. (ej mappat än)

1a växeln: Reser sig mkt snabbt vid gas från ca 10-15km/h
2a växeln: Reser sig vid rätt varvtal.
3 och uppåt nej..

Xt660x, öppen luftburk, leo vince, resten orginal. Reser sig på 1an, 2an och om jag växlar snabbt och aggressivt när framhjulet går ner så studsar den upp i trean. Annars måste jag stå osv för att den ska upp i trean. Hade en gsxr750 -00a reste sig i ettan till trean utan några problem. En zx9r -96a. reste sig endast i ettan, skiten vägde 250kg så tvåan va bara o drömma om utan kopplingens hjälp.

RSV4 Factory, luftfilter, avgas, mapp, -1 kugg fram.
1:an - Jupp
2:an - Jupp
3:an - jupp
4:an - jupp

Hayabusa 1471cc
1 opp
2 opp
3 opp
4 opp
5-- et par ganger har jeg blitt forbauset at den har gått opp.. Ikke såååå morro bestandig i 250+ ...

fullgas quickshiftning så lättar framhjulet upp till fyran

Vet inte. Har inte testat faktiskt då jag är så satans feg nuförtiden... :rolleyes:

Troligen inte utan kopplingshjälp.

Min kommer på tvåan även om jag har nyllet i rutan. Trean fladdrar framhjulet på.
Inte illa för ett tung härk på 300kg. Då menar jag powerwheelie, inte gunga-på gas.
Mappad, öppnad luftbox, Drevad med 2 kugg högre bak (ny toppfart ~260). 144häst/120nm

KTM 690 ER: går fan inte att hålla nere framhjulet på nästan alls. I "racemode" är det ännu värre. Och då är jag lite ängslig för att wheela och törs inte riktigt... (a'propos wheeliemonster)
Min 1200 GS går upp lugnt och försiktigt på 1:an och 2:an, ssk. i "dyna"-läget. De andra växlarna har jag inte vågat försöka på.

R1200gsa -10 funkar på 1:an o 2:an, är man vårdslös med gasen så även på 3:an.

Zx6r -05 1-4 vid fullgasväxling med qs. 1-3 när man bara vrider på fullt. Drevad -1+2

GSX-R 1100 från 1986

1:an Japp
2:an Japp
3:an Japp
4:an Japp
5:an Japp

Den har bara 5 växlar. Omdrevad +2 fram och -5 bak, dvs ordentligt uppdrevad. Men jag fuskar. Jag kör med turbo :crash

Last edited:
RD350 -83

1:an japp :)
2:an nej :(
3:an nej :(
4:an nej :(
5:an nej :(
6:an nej :(

RSV Mille 2002 -1kugg fram.
1:an Ja
2:an Nja. Inte riktigt vad jag skulle kalla Power wheelie...
3-6:an Nej.

Om man vill så går det ju att wheela upp till 4:an med lite knep, men det är ju en annan sak.

Last edited:
RSV4 Factory , -1 kugge fram och slip on.

1:an - Japp
2:an - jadå
3:an - den oxo
4:an - nu börjar det bli svårare, men kan gå ibland
5:an - har hänt ( då har det varit mindre bula i marken som satt av.

Rsv4 känns lite som att wheela en minimoto, har den bara börjat klättra så fortsätter den till du släpper gasen.

2000 RSV-R Banhoj

Med BigBore kit + mycket annat :)

1.Man ska va glad om man inte råkar slå över
2.Ganska kontrollerat men kommer upp väldigt fort
3.Går upp med rent gas pådrag.
4.Bör gå få upp med endast av + på
5.av + på + gung kanske?
6.Troligtvis inte alls.

Back