Power Big Meet

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Fler som ska dit? Imorgon drar jag mot hemtrakterna för Kirunafestivalen går av stapeln (www.kirunafestivalen.com), men på tisdag drar jag och några polare iväg från Kiruna med siktet ställt mot Västerås!

Fler härifrån som ska dit? Vi åker från Kiruna i en vit Cadillac sedan de ville -58 med röda flammor på. :yoparty

Bifogat

• Cadillac.jpg
    Cadillac.jpg
    79.5 KB · Visningar: 94
Last edited:
Power meet,aldrig igen. Vilket jävla pack det e som besöker denna jävla raggarfest.

Årets höjdpunkt, men tyvärr lär man tajma det väl för att få se de fina bilarna snurra runt stan, lite senare på kvällarna korkas cityringen upp helt av pilsnerpråmar och diverse icke-relaterade fordon som inte har ett jota att göra med Powermeet.

/J

Power meet,aldrig igen. Vilket jävla pack det e som besöker denna jävla raggarfest.

Jag är tyvärr böjd att hålla med. Har varit där en gång, det var sommaren -05 tror jag.
Det var det värsta skiten jag varit med om, inte direkt de lovord man hade hört från folk..

Det hade kunnat vara jäkligt bra om man hade organiserat det hela och inte släppt in de 60% drägg som söp helvet och var allmänt högljudda och stökiga på området.
Som löken på laxen satt vi i 3-4h kö hemåt sen också.

Aldrig mer!

Hade vägarna över Västerås för 2 år sedan, hade ingen aning om Raggarmötet. Resultatet blev 2,5 timmars kö.

Måste dit i år! Hoppas verkligen farsans Firebird 72a hinner bli klar hos lackerare. Även nya motorn är mumma, 468 450 hästar! :yoparty

Vi ska dit!!! Blir en Buick Special av okänd årgång , och en Impala 65:a.
Årets fest , fre-sön. :yoparty :fyllisar :öl :tuttar

Jag är tyvärr böjd att hålla med. Har varit där en gång, det var sommaren -05 tror jag.
Det var det värsta skiten jag varit med om, inte direkt de lovord man hade hört från folk..

Det hade kunnat vara jäkligt bra om man hade organiserat det hela och inte släppt in de 60% drägg som söp helvet och var allmänt högljudda och stökiga på området.
Som löken på laxen satt vi i 3-4h kö hemåt sen också.

Aldrig mer!

White trash?

Det bästa för dig iaf, vore nog om ni hade en cab, och lämnade taket hemma.
För om ni hade haft med taket, så hade antingen tyget gått sönder när du får för dig att hoppa upp på det, eller så gör det ont som fan att klämma fingrarna mellan dörren och taket om ni hade haft plåtcab.

Så ta fram rondellen och kapa av, antingen fingrarna, eller taket kvällen före ni ska åka.

:hihi

Prästen framför Elvislåtar :D

Premiär för drive in-vigslar på motorträff

För första gången arrangeras drive in-bröllop i Sverige. Kyrkans präster viger par under Power Big Meet I Västerås, världens största bilträff för amerikanska bilar. Och intresset har varit enormt.

- Jag är överväldig av hur många par som hört av sig, det har överträffat alla förväntningar, säger prästen Jerker Asterlund, som tagit initativ till vigslar under bilträffen i Västerås.

Hittills har fler än 30 par anmält sig.

Framför en neonskylt med texten "Get married" kommer en kör att framföra gospels. En präst ska även framföra Elvislåtar.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1064&a=797836

Jag ska dit i år igen, har varit där -98 och -02 så nu är det dags igen.:tummenupp

På torsdag tar jag hojen ner till brorsan i Hälleforsnäs, så på fredag och kanske lördag lär jag vara där.
Så antingen åker jag brorsans Pontiac Catalina 1959 eller min brorsons Ford Mustang 1964 1/2. :yoparty

Åker dit på lördagen. Ford F100 -58. Tycker Powermeet är kanon om man kan förtränga köerna när man ska hem igen...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman