Postnords budbärare ljuger och suger!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min erfarenhet då jag faktiskt kört paket åt Posten är att om nu något gick sönder så vet man ju inte var i kedjan detta hänt.
Paketen handskas av en mängd glada individer ( man har sett en del )
Ja, fast här är det ju alldeles tillräckligt bra dokumenterat.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tänker inte försvara paketbudets agerande för det var riktigt dumt men försändelsen såg lika manglad ut innan han kastade den så den var nog inte särskilt välpacketerad.
Jag skulle gärna se att PostNord släppte filmer på hur maskinell hantering av försändelser fungerar som ett led i att instruera kunder hur de bör packa för det är nog oftast i den hanteringen saker går sönder.
Är det för dåligt packat så ska du ge fan i att ta i mot det till att börja med.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte att den inte var trasig innan.
Det nästan spelar ju ingen roll vid det läget att man är filmad med att kasta ut paketet genom bilrutan.
Dessutom så borde han anmärkt att tidigare hanterare givit honom ett trasigt paket när han tog emot det, om det var så.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det nästan spelar ju ingen roll vid det läget att man är filmad med att kasta ut paketet genom bilrutan.
Dessutom så borde han anmärkt att tidigare hanterare givit honom ett trasigt paket när han tog emot det, om det var så.
Då måste han ju öppna det först om han ville vara säker på att innehållet var oskadat.
Han kanske trodde det var tvättsvampar i.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade det varit helt innan så hade hans slutgiltiga kast nog räckt för att få sönder det som var i...

Jag fick häromdagen ett leveransbesked på ett paket från MGG express om ett paket som hade anlänt till Göteborg, när jag kollade idag var paketet i Luleå, så nu ska det bara skickas till Stockholm-Skellefteå-Sundsvall innan dom kan lämna av det här i Umeå.

Sist jag fick paket från dom så fick jag ett SMS om att paketet inte kunde levereras när jag satt hemma, sedan fick jag jaga det runt halva stan hos ombud som hade lagt ner och ombud som hävdade att dom inte hanterade paket från dom, men som senare visade sig ha paketet ändå...

Jag är 110% övertygad om att det här paketet inte heller går att leverera trots att jag kommer att vara hemma och att jag i mellandagarna får jaga paketet runt halva stan igen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Då måste han ju öppna det först om han ville vara säker på att innehållet var oskadat.
Han kanske trodde det var tvättsvampar i.
Nåja, om det ser trasigt och misshandlat ut så måste han ju anmäla det skadat innan han tar emot det.
Alternativt så antar man att det är i sin ordning, men då måste man ju behandla det som att det är helt, och inte slänga ut det genom fönstret.

Annars är det lite som att du drar nyckeln längs med en kunds bil, du kan ju inte vara säker på att han inte ska måla om den ändå?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Nåja, om det ser trasigt och misshandlat ut så måste han ju anmäla det skadat innan han tar emot det.
Alternativt så antar man att det är i sin ordning, men då måste man ju behandla det som att det är helt, och inte slänga ut det genom fönstret.

Annars är det lite som att du drar nyckeln längs med en kunds bil, du kan ju inte vara säker på att han inte ska måla om den ändå?
Om du slår in en nallebjörn i julklappspapper så ser den ju misshandlad ut redan från början, ska han vägra dela ut det då menar du?
Vi har ju fortfarande inte fått se vad det var i paketet eller på vilket sätt innehållet blev skadat.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om du slår in en nallebjörn i julklappspapper så ser den ju misshandlad ut redan från början, ska han vägra dela ut det då menar du?
Vi har ju fortfarande inte fått se vad det var i pakatat eller på vilket sätt innehållet blev skadat.
Inte nödvändigtvis, men han kan ge fan i att kasta den....
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har fortfarande inte fått inbetalningskorten för hyran för första kvartalet 2024. Enligt hyresvärden har de skickats ut den 12 dec, det är nio dagar sedan. Vad håller Postnord på med? Kan man bli vräkt om man inte betalat hyran av det skälet?
Jag har tidigare fått betala påminnelseavgift på en annan räkning eftersom Postnord inte lyckats dela ut den i tid.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag har fortfarande inte fått inbetalningskorten för hyran för första kvartalet 2014. Enligt hyresvärden har de skickats ut den 12 dec, det är nio dagar sedan. Vad håller Postnord på med? Kan man bli vräkt om man inte betalat hyran av det skälet?
Inte om du normalt sett betalar hyran i tid. Däremot är du - som med allt annat - skyldig att veta när och vad du skall betala. Jämför ex. bilskatt o vägtullar.

2014 kan du nog glömma - det borde vara preskriberat efter tre eller fem år:hihi
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Inte om du normalt sett betalar hyran i tid. Däremot är du - som med allt annat - skyldig att veta när och vad du skall betala. Jämför ex. bilskatt o vägtullar.

2014 kan du nog glömma - det borde vara preskriberat efter tre eller fem år:hihi
Haha, ja 2024 ska det vara. Jag vet när hyran ska var betald, men utan inbetalningskort går det inte.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nästan alla erbjuder väl e-faktura idag?
Vi är fortfarande några gamlingar som gillar pappersfakturor. Man kan överblicka vad som ska betalas och vad som är betalt på ett annat sätt, det är lättare att arkivera och kontrollera. Min kontorshörna hemma kraschar aldrig och råkar sällan ut för nätverksrelaterade haverier.
Förr i tiden erbjöd Posten säkra leveranser, uttrycket "kommer som ett brev på Posten" verkar inte gälla längre. Postnord har skyfflat runt mina hyresavier i nio dagar nu utan att lyckas leverera dem.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Haha, ja 2024 ska det vara. Jag vet när hyran ska var betald, men utan inbetalningskort går det inte.

"Normalt sett skickar en hyresvärd ut hyresavier till alla hyresgäster, men om du en månad inte får en hyresavi är du ändå skyldig att betala hyran i tid även om du inte fått någon hyresavi."

"Tänk på att betala din hyra i tid. Normalt sett skickar hyresvärden ut hyresavier till alla hyresgäster, men du är skyldig att betala hyran i tid även om du inte fått någon hyresavi."

Klart det går.
Du har väl betalat förut så kontouppgifter har du. Eller så ringer du hyresvärden och helt enkelt pratar med dom så löser det sig säkert.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
"Tänk på att betala din hyra i tid. Normalt sett skickar hyresvärden ut hyresavier till alla hyresgäster, men du är skyldig att betala hyran i tid även om du inte fått någon hyresavi."
Det är typiskt att det alltid är den vanliga människan som har alla skyldigheter. Varför inte istället lägga ansvaret på betalningsmottagaren? Det borde vara hyresvärdens skyldighet att se till att folk får sina inbetalningskort i tid. Det kan finnas andra räkningar som jag inte har en aning om eftersom Postnord slarvat bort dem, men som jag ändå på något mystiskt sätt är skyldig att betala.
Klart det går.
Du har väl betalat förut så kontouppgifter har du. Eller så ringer du hyresvärden och helt enkelt pratar med dom så löser det sig säkert.
Problemet är OCR-numret/Fakturanumret. Utan detta går det inta att betala räkningen, och även om man kan det så vet inte mottagaren var pengarna kommer ifrån. Siste utvägen blir att försöka få kontakt med hyresvärden, om det går. Dock är det inte dit man betalar, utan de i sin tur anlitar ett företag som sköter inbetalningarna. Det vore enklare om inte Postnord höll på inbetalningsavierna i två veckor innan man skickar ut dem.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Problemet är OCR-numret/Fakturanumret. Utan detta går det inta att betala räkningen, och även om man kan det så vet inte mottagaren var pengarna kommer ifrån. Siste utvägen blir att försöka få kontakt med hyresvärden, om det går. Dock är det inte dit man betalar, utan de i sin tur anlitar ett företag som sköter inbetalningarna. Det vore enklare om inte Postnord höll på inbetalningsavierna i två veckor innan man skickar ut dem.
Skriv ett meddelande ist alt använd ditt personnr som OCR eller använd förra månadens OCR. Det viktiga är att du betalar antar jag.
Men ring och berätta läget så kommer det här nog lösa sig galant.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top