Postnords budbärare ljuger och suger!

Beställt hemleverans imorrn på dan, lämna fast jag inte är hemma. Ska bli kul att se hur dom löser det

Fick leverans idag! Bara fem dagar sent - det får räknas som acceptabelt i dagens läge.

Skönt med låga förväntningar...

Ringde postnords kundtjänst i dag. När jag knappat mig fram till "övriga ärenden", dvs få prata med en människa, blev jag omedelbart klickad.

Telefonisterna får väl betalt efter antal samtal, och telefonisten vill väl maximera sin timlön(= antal samtal).
Jag har jobbat i kundtjänst en gång i tiden. Mätetalen de använde där jag jobbade var:
tid från att det ringer tills att du svarar.
tid per samtal
totalt antal samtal
tid per toalettbesök
antalet skickade mail

På det stället gick det alltså inte att fuska genom att lägga på luren, för det syntes i statistiken.
Med det sagt så jobbade jag inte på postnord, så hur det ser ut för dem vet jag inte.

Vi fick ingen provision, det fick däremot de som jobbade helg med att besvara mail. Kan säga att det var gott om helgmail med "ring på måndag" som skickades ut. :gnissla

Hur fan kan dom ta straffmoms på köp inom eu?
Snart samlar jag fanimej ihop lite chefsmongon på postnord, binder fast dom över gamla silltunnor och piskar sönder rövarna på dom så blodet sprutar. Hatar det där jävla skitföretagetmed en brinnande passion.

Snart samlar jag fanimej ihop lite chefsmongon på postnord, binder fast dom över gamla silltunnor och piskar sönder rövarna på dom så blodet sprutar. Hatar det där jävla skitföretagetmed en brinnande passion.

Är du säker på att leveransen verkligen (ursprungligen) skedde från adress inom EU?
Jag har flera gånger beställt av EU-säljare men leveransen har, trots säljarens "utfästelser och löften" skett via "dropshipping" direkt från icke EU-land.

Det jag skulle göra är att ta kontakt med säljaren och be dom förklara hur det ligger till.
Var skickades grejorna ifrån...egentligen...?

I övrigt har Postnord klarat av leveranserna till mig väldigt bra den senaste tiden.
Möjligen med undantag för den där påminnelsen på en faktura som tog över 20 dagar på sig att komma fram...

Är du säker på att leveransen verkligen (ursprungligen) skedde från adress inom EU?
Jag har flera gånger beställt av EU-säljare men leveransen har, trots säljarens "utfästelser och löften" skett via "dropshipping" direkt från icke EU-land.

Det jag skulle göra är att ta kontakt med säljaren och be dom förklara hur det ligger till.
Var skickades grejorna ifrån...egentligen...?

I övrigt har Postnord klarat av leveranserna till mig väldigt bra den senaste tiden.
Möjligen med undantag för den där påminnelsen på en faktura som tog över 20 dagar på sig att komma fram...
Skickades som gåva från stuttgart eller bremen, en lp-skiva tillverkad i eu såvitt jag vet. Dessutom köpt i andra hand av nämnda tysk. Postnord ska få ett helvetes brev..

Vilka jävla tattare , lägg upp här vad som händer

Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.
4db3161d5acec209a948cc0923b64661.jpg

Last edited:
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.

Hade samma problem fast utan någon lagd tulldeklaration för några år sedan med ett par 30 år gamla Rayban. Fick vackert betala tull för dom.

Hade samma problem fast utan någon lagd tulldeklaration för några år sedan med ett par 30 år gamla Rayban. Fick vackert betala tull för dom.
Jag kör på rättshaveri denna gång. Så sjukt less på allt skit dom håller på med för att bekosta sånt ingen vill ha.

Dom har verkligen gjort administrationen så krånglig så ingen skall orka med den. :3freak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman