Postnords budbärare ljuger och suger!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Transportskador har jag inte märkt att de ökat. Däremot försvunna paket.
Inte samma som E-bay inköpen som innan, men just paket från Apotea.
Vi har prenumeration på avmaskningsmedel till katter och 3 gånger de senaste 3 gångerna så har paketet försvunnit. En av gångerna kunde man spåra det till att det lästs av i Malmö, sen var det borta.
Vi har fått nya från Apotea utan knyssel, men jag undrar ju vem i Malmö som sitter och äter/injicerar/röker avmaskningsmedel....?? :va
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Transportskador har jag inte märkt att de ökat. Däremot försvunna paket.
Inte samma som E-bay inköpen som innan, men just paket från Apotea.
Vi har prenumeration på avmaskningsmedel till katter och 3 gånger de senaste 3 gångerna så har paketet försvunnit. En av gångerna kunde man spåra det till att det lästs av i Malmö, sen var det borta.
Vi har fått nya från Apotea utan knyssel, men jag undrar ju vem i Malmö som sitter och äter/injicerar/röker avmaskningsmedel....?? :va

Piller är piller.... :D
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hur långt är ett snöre, som du måste köpa fast ändå inte få se eller för den delen få? :tungan
Du kan få köpa min hoj, fast jag tänker inte berätta hur dyr den är, men det är lägre än nypris... :glömdet
Varför hålla det så hysh-hysh om det nu ändå går att kolla så pass enkelt?
Det inger ju inte direkt förtroende att inte vilja prata om det.

Finland har för övrigt en annan momssats än Sverige.
Poängen är att Wish inte tar ut moms på beställningar till Finland, du kan alltså ta reda på vad Wish tar betalt av dig.
Eller så skriver du till Wish och frågar.
Dealen mellan PN och Wish spelar väl minde roll?
Inte bryr man sig om vad ICA har betalat grossisten när man köper potatis?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Poängen är att Wish inte tar ut moms på beställningar till Finland, du kan alltså ta reda på vad Wish tar betalt av dig.
Eller så skriver du till Wish och frågar.
Dealen mellan PN och Wish spelar väl minde roll?
Inte bryr man sig om vad ICA har betalat grossisten när man köper potatis?
Ah, ingen moms till Finland. Då blir det ju lättare.

Det blir lätt väldigt konstigt när man slår på stortrumman i medierna att "nu försvinner avgiften på paket från utlandet". Fast egentligen inte för nu tar vi ut en hemlig avgift av Wish, som vi inte vill berätta hur stor den är, men den är mindre än innan.
Det är väl bara säga att nu sänker vi avgiften till t.ex. 25:- istället för 75:- som den var innan eller?

Skulle nog snarare vilja jämföra Postnords avgift med bränsleskatten. För "ingen" är väl intresserad av vad staten tar ut för avgift på 1 L bränsle. Det är ju bensinmacken som höjer priset....
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ah, ingen moms till Finland. Då blir det ju lättare.

Det blir lätt väldigt konstigt när man slår på stortrumman i medierna att "nu försvinner avgiften på paket från utlandet". Fast egentligen inte för nu tar vi ut en hemlig avgift av Wish, som vi inte vill berätta hur stor den är, men den är mindre än innan.
Det är väl bara säga att nu sänker vi avgiften till t.ex. 25:- istället för 75:- som den var innan eller?

Skulle nog snarare vilja jämföra Postnords avgift med bränsleskatten. För "ingen" är väl intresserad av vad staten tar ut för avgift på 1 L bränsle. Det är ju bensinmacken som höjer priset....
Det blir också konstigt om PN går ut och berättar detaljer om affärsuppgörelser med andra företag. Innan avgiften infördes hade vi över 100 000 små kinapaket om dagen så det är en betydande affär.
Men det hade varit bra om Wish hade varit tydliga med hur mycket de tar betalt av kunderna.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Har fått samma konstiga "transportskada" de senaste gångerna jag beställ fågelfrö.
Inget har fattats men det är kanske ett sätt att få oss att rekommendera paketen? :va

Postnörd behöver ju betala danskar som inte behöver jobba...

Även jag har fått samma transportskada, storlek som en hand. Mina visitkort skickade de dock vidare.
Skulle mer än gärna se lite medeltida bestraffningar för detta tilltag som är mer regel än undantag nuförtiden.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Min däckhandlare beställde däck till en av mina bilar från Tyskland för ett par veckor sen. I måndags var leveransdagen bekräftad som onsdag.
I torsdags levererade PostNord tre av fyra däck. Some day delivery...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja nä nu håller jag med om att man kan ritualmörda samtliga postnordanställda. Beställde nån skitgrej från wish bara för att slippa moms och hanteringsavgift, så fick jag en jävla räkning på 81 spänn ändå! Först tyckte jag att det kunde räcka att skjuta var tredje, nu får det bli samtliga. Fuck postmord.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ja nä nu håller jag med om att man kan ritualmörda samtliga postnordanställda. Beställde nån skitgrej från wish bara för att slippa moms och hanteringsavgift, så fick jag en jävla räkning på 81 spänn ändå! Först tyckte jag att det kunde räcka att skjuta var tredje, nu får det bli samtliga. Fuck postmord.
Men avgiften var i alla fall, som Postnord själv säger, lägre än innan :glömdet
:rofl
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tja, något har hänt då nära alla paket nu kommer fram och i tid eller med någon rimlig försening på en dag eller så vilket troligen skulle gå att spåra upp och hämta på terminal on det vore bråttom, fantastiskt!
Nästan så man kan tänka sig att välja dom igen när det finns alternativ.

Men, nära Alla paket har fått en liten "transportskada" i storlek "kolla och sticka in handen", då det inte fattats något än (kattmat och olja och en säkerhetsbygel de senaste) så är jag ju inte säker på att det inte är transportskadat men man undrar ju....

Törs man beställa något dyrare med postnord och kunna lita på att det kommer hela vägen utan att trilla ur "transportskadan" i paketet eller ska man fortfarande undvika de?
View attachment 443975

Beställ en björnsax, uppspänd och klar...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ja nä nu håller jag med om att man kan ritualmörda samtliga postnordanställda. Beställde nån skitgrej från wish bara för att slippa moms och hanteringsavgift, så fick jag en jävla räkning på 81 spänn ändå! Först tyckte jag att det kunde räcka att skjuta var tredje, nu får det bli samtliga. Fuck postmord.

PMa kollinumret så löser jag det utan att du behöver köa hos kundservice. Men då vill jag ha frikort från ritualmördandet.

- - - Updated - - -

När slår det igenom med avgift direkt till wish?

Det är redan igång.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
PMa kollinumret så löser jag det utan att du behöver köa hos kundservice. Men då vill jag ha frikort från ritualmördandet.

- - - Updated - - -



Det är redan igång.

Ba skoja fattarula josef, jag är så fredlig så. Trodde mest att det redan var fixat med straffavgifterna via wish. Kan köra med repigt hipstervisir nån vecka till. Blev lite förvånad att postnord tar betalt via swish som en vanlig fjårtis som säljer använda trosor till gubbar.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top