Portugal GP från Estoril

Nå skal vi vel være greie med Rossi. Han har ikke fått de riktige dekkene enda og kjører med standard dekk. Rossis avtale med Bridgestone kom så sent, så de har ikke fått laget dekkene som er tilpasset Rossi og Yamaha enda

2410640490_a64dc31739.jpg

Toselands bakdäck efter racet :)

Lorenzos första seger i stora klassen, det skulle inte förvåna om Lorenzo vinner serien i år, tre pole på raken är ingen slump.

Lorenzo må vara en odräglig flinande snoris med klubba i munnen men han har ett fungerande team och är en värdig vinnare [tm].

Lorenzos första seger i stora klassen, det skulle inte förvåna om Lorenzo vinner serien i år, tre pole på raken är ingen slump.

Lorenzo må vara en odräglig flinande snoris med klubba i munnen men han har ett fungerande team och är en värdig vinnare [tm].
Är du säker på att hans team fungerar? Space brukar ju rapportera om paniken och hur dåligt FIAT Yamaha teamet är? :va

De fick ju den nya motorn till Estoril som jud ock är en bana som Edwards alltid kört bra på och Toseland inte kört förut.
Ok, bra med motorn, men stämmer det där andra? Det var väl tangerat personbästa på Estoril för Colin? Resultatsviten 14-9-6-4-10-4 tyder inte på att det är en favoritbana? Knappt bra ens med Colinmått mätt.

Teamisen körde 2-2-1 2005, 2006 och 2007.

Last edited:
:gnissla

JA...JA..för all del....heder åt snoriga Jorge.

Men mitt hjärta klappar fortfarande för Rossi. Och ÄN är det inte klart vem som står som segrare i år. :näsblod

Peddot stabil som fan. Tummenupp inget snack.

Jävligt kul att se Edwards hänga med, med nytt team och allt. Roligt för honom.

RdP, down and out med 2 varv kvar. B o r d e han inte har lärt vid det här laget. :rolleyes:

Stoner, ja inte var han glad åt hur Duccen betedde sig. Och det är klart, att ha en hoj som ormar och har sig, är ju inte särskilt kul. Få se om dom kan fixa till det och om han mentalt är kapabel att komma igen.

Hopkins...visst är han duktigt...men riktigt med i matchen vette fan om han är.

ALLT kan hända.!

To be continued...

//Mad

Ja mycket fint kört av Jorge, inget snack om det...men den jävla klubban stör mig som fan:mad: o för att inte snacka om flagjävlen!!:gnissla

Men talang har han så det räcker o blir över, men jag vill se hur långt talangen räcker med en 990-hoj utan så förfinat TC o allt vad den jävla elektroniken styr...Rossi sa nog helt rätt " Med TC är det mycket enklare"

Annars tyckte jag racet var ganska underhållande:) Dock tyckte jag det var synd att Hayden o Dovi gick i gruset, dom förtjänar bra placeringar i mina ögon.Fina placeringar av Hopper o Edwards!:tummenupp

Stoners chassi!? studsar hit o dit och körningen ser inte alls lika stabil ut som innan.

Bort med TC... Har ju kommit till gathojar nu, det är väl det som är syftet? Att utveckla tekniken i GP och sen använda den på gatan? Trist om tekniken gör så att förarens skicklighet inte betyder lika mycket som den hade gjort t.ex. utan TC.

Vad menar du med att teamisen körde 2-2-1? Fattar ingenting. :va
Fattar inte heller... :D

Last edited:
Men talang har han så det räcker o blir över, men jag vill se hur långt talangen räcker med en 990-hoj utan så förfinat TC o allt vad den jävla elektroniken styr...Rossi sa nog helt rätt " Med TC är det mycket enklare"
Det går att se lite olika på det där. Rossi har tillgång till samma TC, bara att gasa :)
Dessutom, om det nu var däcken som inte höll för Rossi så är det väl en av TC's stora förtjänster: Bevara däcken lite längre samt göra det lite mer lätthanterligt när de väl ger sig.
Ren spekulation, men utan TC hade Rossi kunnat vara ännu längre efter Jorge!

att Edwards teamkamrat radade upp de resultaten på Estoril 2005-2006-2007
antar jag han menade. Duktig kille den kamraten.
Tack, helt rätt :tummenupp För att reducera materialaspektens inverkan på resultatet så tänkte jag att det kunde vara värt att jämföra med team-kamratens resultat för att se hur bra banan passar honom. Året på Cube är inte lika rättvisande.
Btw: 2:an 2006 glömmer man inte så lätt. Det måste varit karriärens höjdpunk för det loppets vinnare.

Last edited:
varför hatar alla Lorenzos klubba så mkt?? Chupa Chups e ju goa å fatta vilka pengar han lär få för att stå me den i munnen på podiet!!! Tror ingen här hade backat i samma läge =)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...