Dominator-Rocks
Guest
Sporthojarn skrev:2684853Men jävlar, det kan du jävlar inte stava till.
.
Det jag hag gjort bara fär Å JÄVLAS!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sporthojarn skrev:2684853Men jävlar, det kan du jävlar inte stava till.
.
korvgubbe skrev:2684923Själv stör jag mig inte på Bratz för att jag tror att barnen tycker de är sexiga eller porriga utan för att de som några nämner ger en skev bild av hur tjejer ska se ut. Unga tjejer har länge haft skeva kroppsuppfattningar p.g.a skeva kroppsideal. Bratz-dockorna är ju ytterligare en bidragande faktor till att befästa dessa skeva ideal i ännu tidigare ålder. Vem tror att en 15 årig tjej är stark att motstå Slitz-idealet när t.o.m dockorna hon lekte med som fyraåringar såg ut som en muterad BB-Linda?!
Är det någon som på allvar tror att bantning bland 7:åringar var vanligt förekommande för 30-40 år sedan?! I gabors värld har säkerligen småtjejer bantat, sedan trehjulingen, i alla tider men i min värld är det ett nytt fenomen. Tonåringar har alltid haft sina komplex och problem men nu flyttar man ner dem ytterligare ett par år. BARN och främst då små flickor tar över utseendefixering och osunda kroppsuppfattningar som förut började först i tonåren. Och ju längre en ung mäniska burit ett ideal med sig, desto svårare blir det att ifrågasätta.
För mig handlar det inte om sex och porr utan om självbild, självförtroende, kroppsideal. Tjejer objektifieras allt mer och att se bra ut är snart det enda som räknas för unga tjejer. Och hur ser man bra ut?!
Jo, som bratzdockorna gör för barnen, dokusåpabrudarna för de unga tonåringarna och slitzbrudar och modeller när de är mitt inne i tonåren.
Jag är ingen moralist som tycker att tjejer ska bära huckle, långkjol och förkläde men att se småflickor ägna sin vakna tid åt att se bra ut är skrämmande när de egentligen borde vara barn.... och leka utan tanke på hur de ser ut och utan tanke på om de blir skitiga och får ruffsigt hår. Det är fördjävligt att se flickor begränsa sin tillvaro efter vad deras utseende och deras kläder tillåter. Om en 19åring oroar sig för smuts på kläderna och brutna naglar är det en sak. Men när en 7åring inte deltar i lekarna för att den korta kjolen inte ska få fläckar, de målade naglarna inte ska gå sönder och för att det fixade håret inte ska rufsas så är det illa. Småtjejer som bantar så de inte har energi att leka och saknar koncentration i skolan...
Kanske är lättare att fixa ätstörningar än att starta krig. Inga barn lyckas ju starta krig så inga barn kan mobba ett annat barn för att det är det enda barnet som inte startat krig. Om du ser hur jag tänker. Är inte engagerad i några såna här frågor men jag anser iallafall att det är fel med dockor som ser ut som horor.Gabor skrev:Jag lekte med stridsflygplan , både som liten å som vuxen, inte fan startade jag något krig i alla fall....
honkiie skrev:2685096Kanske är lättare att fixa ätstörningar än att starta krig. Inga barn lyckas ju starta krig så inga barn kan mobba ett annat barn för att det är det enda barnet som inte startat krig. Om du ser hur jag tänker. Är inte engagerad i några såna här frågor men jag anser iallafall att det är fel med dockor som ser ut som horor.
Gabor skrev:2684821Jag undrade bara vad andra trycker om att bratzdollsen var porriga eller ej..
tror inte att 5 -9 åringar tänker porr när de leker med dockor..
Hur sen ungar ser på ideal när de växer upp så tror jag mer att det är VI föräldrar som sätter de idealen...eller modebranchen , som för övrigt är den som är den mest skruvade i hela västvärlden...tycker jag.
Jag lekte med stridsflygplan , både som liten å som vuxen, inte fan startade jag något krig i alla fall....
korvgubbe skrev:2684923Själv stör jag mig inte på Bratz för att jag tror att barnen tycker de är sexiga eller porriga utan för att de som några nämner ger en skev bild av hur tjejer ska se ut. Unga tjejer har länge haft skeva kroppsuppfattningar p.g.a skeva kroppsideal. Bratz-dockorna är ju ytterligare en bidragande faktor till att befästa dessa skeva ideal i ännu tidigare ålder. Vem tror att en 15 årig tjej är stark att motstå Slitz-idealet när t.o.m dockorna hon lekte med som fyraåringar såg ut som en muterad BB-Linda?!
Är det någon som på allvar tror att bantning bland 7:åringar var vanligt förekommande för 30-40 år sedan?! I gabors värld har säkerligen småtjejer bantat, sedan trehjulingen, i alla tider men i min värld är det ett nytt fenomen. Tonåringar har alltid haft sina komplex och problem men nu flyttar man ner dem ytterligare ett par år. BARN och främst då små flickor tar över utseendefixering och osunda kroppsuppfattningar som förut började först i tonåren. Och ju längre en ung mäniska burit ett ideal med sig, desto svårare blir det att ifrågasätta.
För mig handlar det inte om sex och porr utan om självbild, självförtroende, kroppsideal. Tjejer objektifieras allt mer och att se bra ut är snart det enda som räknas för unga tjejer. Och hur ser man bra ut?!
Jo, som bratzdockorna gör för barnen, dokusåpabrudarna för de unga tonåringarna och slitzbrudar och modeller när de är mitt inne i tonåren.
Jag är ingen moralist som tycker att tjejer ska bära huckle, långkjol och förkläde men att se småflickor ägna sin vakna tid åt att se bra ut är skrämmande när de egentligen borde vara barn.... och leka utan tanke på hur de ser ut och utan tanke på om de blir skitiga och får ruffsigt hår. Det är fördjävligt att se flickor begränsa sin tillvaro efter vad deras utseende och deras kläder tillåter. Om en 19åring oroar sig för smuts på kläderna och brutna naglar är det en sak. Men när en 7åring inte deltar i lekarna för att den korta kjolen inte ska få fläckar, de målade naglarna inte ska gå sönder och för att det fixade håret inte ska rufsas så är det illa. Småtjejer som bantar så de inte har energi att leka och saknar koncentration i skolan...
Åhhhh förlåt mig min herre. Du försökte alltså vara fyndig genom att dra ett av de tröttaste argumenten i modern tid. Ber tusen gånger om ursäkt.Skalman skrev:2684830Oj, så allvarliga vi kan vara. Halledudane då, kom inte tomten med några julklappar till Gustav i år?
Dr.Bike skrev:2684926Det var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades!!
Ska du ha ett fikon?
Allvarligt: Huvudet på spiken!
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|