Porr eller inte ??? Bratz dockor...

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date

Gabor

Guest
Är bratzdockor porriga? Påverkar de barns världsbild? (56 inlägg) ”Bratzdockorna lanserar ett utseendeideal där dockor och även hästar(!) är hårdsminkade med porriga kläder.” skriver Josefin Ahlström i en debattartikel.
”Är vår världsbild så skev att vi inte längre reagerar för vilket budskap dockorna sänder oss konsumenter”, fortsätter hon.
Köper du Bratz-dockor åt dina barn? Tror du att barns bild av könsroller påverkas av leksaker? Eller är det bara oskyldiga dockor, en kul grej?

Är det helt snett i Aftonbladets journalistkår....vilken fantasi tror hon att våra barn har ???

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=6031

Nä, jag ska nog köpa en bratsdocka å en Actionman djungelsnubbe, sen ska jag spela in en animerad PORR FILM ...:arsele :gnissla

otroligt kontruktiva svar du kommer med...:va ... har du druckit bensinutspädd motorolja eller har du blivit av med jobbet...:va

Gabor skrev:
2683812 otroligt kontruktiva svar du kommer med...:va ... har du druckit bensinutspädd motorolja eller har du blivit av med jobbet...:va

Meh.....

Ja ja

Dricker Gevalia för tillfället!

Fast jag hade ioförsig väntat mig nått liknande!

Läs min signatur!
(Sorry)

Gabor skrev:
2683812 otroligt kontruktiva svar du kommer med...:va ... har du druckit bensinutspädd motorolja eller har du blivit av med jobbet...:va
Jag förstår inte riktigt vad du vill med tråden? Menar du att det är dumt att skriva en debattartikel om att folk köper dockor som ser ut som horor till sina småbarn? Var det en dålig grej att skriva om tycker du? Eller ville du bara få fram att du vill göra porrfilmer med dockor?
Mina transformers ger du fan i i allafall:arsele

Jag ger Josephine tummen upp för att hon lyckats klämma in så mycket ord-onani och dagens i-landsproblem i en och samma artikel.

Det är här som föräldrarnas goda omdöme och ansvar kommer in i bilden. Det är föräldrarna som köper skräpet till sina barn. Om de inte köper några dockor kommer de snart att försvinna från marknaden...
Så det är helt upp till den enskilda föräldern att döma om det är porrdockor eller bara en kul grej....

har ni provat o borra :brynad

Den där Josefin Ahlström har nog inte fått batong på länge. Då blir man så kinkig och anti.

ozeo skrev:
2684033 min e för liten för det :brynad

Vilken var för liten? Din eller dockan? :va

Nej, dom e faan inte porriga! Men som förälder kanske jag tycker att dom bidrar till ett snedvridet kroppsideal. Både beträffande kroppsform, plastikkirugi och sminkning. Men det är väl mera jag än mina barn som tänker på sånt, hoppas jag.

undrar om inte vuxna tänker mer på hur dockorna ser ut än barn? tror nog att det är värre när barnen är i 11-14 års åldern och ser trådsmala modeler och kändisar, det är nog då dom påverkas mest. Har människor påverkats av Barbie och GI joe? Dom leksakerna har ju ändå funnits ett par år. Men visst tycker man att dom kunde ta på lite mer kläder på dockorna...

Last edited:
Att de här dockorna har blivit populära är inte konstigt.
De är ju faktiskt en avbild på hur många unga ser kvinnoidealet.
Stor mun, stora tuttar, långa ben, snygga kläder mm.mm.
Detta ideal framkommer med tydlighet i media, som i större omfattning än vi tror, formar vår veklighetsuppfattning.
Så för att slippa ta del av detta, om nu det stör, så köp inte Aftonbladet.
Köp inga kvällstidningar överhuvdtaget.
Så slipper ni denna stereotypa kvinnobild.
Ni slipper även läsa debattartiklar skrivna av publicitetstörstande journalist-wannabes, eftersom de då blir arbetslösa, om ingen köper deras skittidningar.

honkiie skrev:
2683828 Jag förstår inte riktigt vad du vill med tråden? Menar du att det är dumt att skriva en debattartikel om att folk köper dockor som ser ut som horor till sina småbarn? Var det en dålig grej att skriva om tycker du? Eller ville du bara få fram att du vill göra porrfilmer med dockor?
Mina transformers ger du fan i i allafall:arsele

Jag undrade bara vad andra trycker om att bratzdollsen var porriga eller ej..
tror inte att 5 -9 åringar tänker porr när de leker med dockor..

Hur sen ungar ser på ideal när de växer upp så tror jag mer att det är VI föräldrar som sätter de idealen...eller modebranchen , som för övrigt är den som är den mest skruvade i hela västvärlden...tycker jag.

Jag lekte med stridsflygplan , både som liten å som vuxen, inte fan startade jag något krig i alla fall....

Gustav O skrev:
2684575 Det tog hela tio inlägg innan det "argumentet" kom. Imponerande.

Oj, så allvarliga vi kan vara. Halledudane då, kom inte tomten med några julklappar till Gustav i år?

Last edited:
Dominator-Rocks skrev:
2683826 Meh.....

Ja ja

Dricker Gevalia för tillfället!

Fast jag hade ioförsig väntat mig nått liknande!

Läs min signatur!
(Sorry)

Men jävlar, det kan du jävlar inte stava till. :D

Bärgren skrev:
2683993 Jag ger Josephine tummen upp för att hon lyckats klämma in så mycket ord-onani och dagens i-landsproblem i en och samma artikel.

Det snedvridna kvinnokroppsidealet är knappast något som platsar i kategorin "Dagens I-landsproblem" eftersom det är ett verkligt och stort problem.

Last edited:
Vi diskuterade detta när vi gick omkring och skulle köpa julklappar: Och vår samstämmiga åsikt var att Bratz och dess kloner var smygpedofili...
Otäcka anspelningar på sex och barn, samt ett sjukt ideal.

Som när H&M fick plocka ner dessa kläder för flickor för nåt år sedan...
Att vuxna understödjer detta som inköpare/utköpare förälder är en gåta för mig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg