Vi har sett att 200:- hjälper gott och väl. Vi har betydligt fler funkisar jämfört med tidigare år, plus att träningarna mer eller mindre alltid går med vinst.
Det är ju strålande.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi har sett att 200:- hjälper gott och väl. Vi har betydligt fler funkisar jämfört med tidigare år, plus att träningarna mer eller mindre alltid går med vinst.
Vad är det som krävs för att bli funkitionär?
Att man säger "Jag kan hjälpa till"
Sen det finns ju förstås utbildningar också om man vill avancera eller som jag bara få gratis mat...
OK. Jag ställer mig och skäms, men finns det inte en kolumn för Junior på det pappaer man skriver i på träningarna eller har jag drömt?
Ok, jag skulle tänka mig att bli funktionär, skulle man kunna få ev. resor betalda, alt. få åka med någon då jag inte direkt har någon resebudget att tala om? Bor i Gbg för närvarande och vill gärna hjälpa till (vill gärna se lite race gratis också)
Edit: Har ingen erfarenhet vad gäller rr men älskar motorcyklar...
Ahhh det blir en extra fin depåplats till helgen som bonus till digSå har man "ställt upp" då!!!Riktigt trevligt. Solbräd och fin blev man på kuppen. Men tack gode gud för att det var fint väder! FI FAN vad hemskt det hade varit om man skulle stått där i regn o snälblåst! Fi fan! Men nu var det fint! Särskilt kul var det att vinka blått under BoTT-racet.
Du har helt rätt i att motorklubbar inte vore någonting utan sina aktiva utövare men vi skulle inte kunna köra en endast träning utan funktionärer så vem som är mest beroende av vem är inte så svårt att räkna ut.Hmmmmmmm...... att tvinga förare att ställa upp som funktionärer när det är ont om funktionärer..... Hmmmmmmm..... jag vet inte jag.... Enligt det resonemanget, ska man då kräva att funktionärer "ställer upp" och rejsar när det är små startfält? Fattar inte detta att vi förare, och särskilt då vi A-förare (eller elit då fan), ska vara någon sorts syndabockar för att det är ont om funktionärer! Vad fan vore motorklubbarna utan förare! Vi förare är väldigt tacksamma för att funktionärer finns så vi kan få göra det vi tycker är kul, MEN i motsvarande grad finns det väl funktionärer (och åskådare och hangarounds) som är glada för att vi förare finns, som tömmer våra pensionskonton för att ni funktionärer ska få ha lite kul (lite överdrivet men ändå). Vi finns väl till för varandra och att vi ska ha kul tillsammans??
Kanon Alexsandra!Jag har under dagen med lite hjälp raggat fram minst tre "A-förare" till rookieracet har ev. en till på gång. Så visst några ställer allt upp.![]()
Du har helt rätt i att motorklubbar inte vore någonting utan sina aktiva utövare men vi skulle inte kunna köra en endast träning utan funktionärer så vem som är mest beroende av vem är inte så svårt att räkna ut.
Om en klubb arrangerar en tävling är det upp till dem att fixa funktionärer och skulle det saknas folk tycker iaf jag att det är en självklarhet att de förare som är medlemmar i klubben, men inte ska köra, ställer upp.
Låter det helt fel enligt dig?
Lasse, har ni inte fått reseersättning när ni hjälpt till? I så fall måste det ordnas om ni ställer upp någon mer gång, jag ber om ursäkt ifall infon inte gått fram till er!
Och utan någon alls på postering 7 hade det inte blivit något race.Och, detta tar tid. Inte säkert att det hade varit bättre använd tid att stå på postering 7 och vinka gulflagg.
Cirkelresonemang leder ju ingenstans...Och utan någon alls på postering 7 hade det inte blivit något race.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |