Alikzus
Twin Power Ranger
Chrille skrev:Skitenkelt.
Körkortsregler: en tredje körkortsklass med åldersgräns på 25. Eftersom vi fuskar med strypningar hela tiden så får det komma något mer konkret. Så länge vi får lov att strypa hojar så kommer puckade 20-åringar fuska. Och så ska mellankortet vara obligatoriskt för alla som skaffar kort. Hur rätt var det att jag fick skaffa tung hoj när jag tog lappen som 23-åring??
Faran med att ha för många körkortssteg är att många skiter i att börja köra båge överhuvudtaget i så fall. Blir för komplicerat och dyrt! Såvida man inte slipper nya uppkörningar för varje steg då vill säga.
Men det viktigaste är nog ändå en attitydförändring. Men hur ska man få till en sån? Det bästa vore om folk självmant kunde stega upp sig. På den tiden min far körde båge gick de flesta från 125a till 500a till stor (750-1000).
Sen angående strypningarna, jovisst de flesta skiter i dem. Jag gjorde det till 125an och jag gör det nu. Så JAG tänker inte säga nåt om det. För jag tycker gränserna är för låga idag. Däremot är det inga monster på 100hk+ jag kört & kör! Då vore det bättre, som redan nämnts, att värstingcyklarna inte får strypas överhuvudtaget.
Nu kör jag i och för sig inte en klass7 hoj. Så detta rör väl inte mig så mycket för stunden. Men det kan ju komma att göra det.