Polisjakt mellan Barkarby och Rissne?

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Jamen det säger jag ingenting om för då har dom ju faktiskt löst ett brott...
Och ni får reda på att dom har löst det och även om han inte fälldes för just ert inbrott så har han ju iaf åkt dit men det gånger jag anmält inbrott, stöld och misshandel så har dom lagt ner det på en gång i brist på spaningsuppslag.. T.o.m. när jag har berättat för polisen VEM som gjort det för att jag såg honom, försökte stoppa honom samt kände igen honom men det las ner i brist på bevis... :va

Det är det som jag opponerar mig mot..

Det är SÅ mkt. lättare att haffa vanliga svenssons med samvetskval större än titanic för de kört 5km/h för fort än att haffa en yrkeskriminell som gör inbrott och även fast 100 vittnen och fotografier/filmer kommer förklara sig oskyldig.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Orkar inte quota alla det gäller... men det här med polisen och nedlagda utredningar... det är inte alltid som nedlagt betyder värdelöst.
Har själv varit i kontakt med de angående inbrott, de kom och gjorde diverse undersökningar och tog fingeravtryck som inte gick att få tillräckligt bra men de fick fram DNA på den som varit där.
Visade sig att det DNA de hittade kunde knytas samman till 8st andra inbrott och vid en kontroll på någon junkie lite senare visade det sig vara samme som gjort inbrotten.

Visst, vi fick ingen direkt utdelning av utredningen men indirekt så hjälpte det till att fälla snubben för lite grövre saker än bara drogpåverkan.

Detta har hänt en gång vid ett inbrott jag haft också. Nån idiot hade blött ner hela stället så polisen var ju naturligtvis tvungen att ta dna-prov. Det tar förresten ca 30 sek att ta ett prov på en blodfläck. Leta fingeravtryck är jobbigare, därför skippar de oftast det.

Hur som helst, några månader senare visar det sig att de topsat en snubbe som torskat för nåt annat och fått träff i dna-listan. Jättebra, men det är inte riktigt det vi diskuterar. Teknikern jag pratade med i det fallet sa till mig: Vi tar ingen på bar gärning längre men får fast jättemånga via dna. Det är ju kanon med deras nya register men jag tycker inte det ena behöver utesluta det andra.

Snuten har mer och mer blivit några extra Securitasvakter som bara åker ut och konstaterar vad som hänt och tar upp anmälan. Det verkar som om de inte vill ha tag på nån. Aldrig att de sökt av området med hund, spärrat av nån väg eller åkt och letat. Mao latmaskar.

Securitas sa till mig senast i onsdags förra veckan, inbrott nr6 på det stället, att de minsann inte är till för att jaga någon. Nähä, så jag betalar för att få en tillfällig glasruta uppklistrad? 19minuter var de där på. 19 jävla minuter! i en storstadregion? Saker för runt 50loppor blev stulna. Snuten kom ännu senare. Blir man bitter eller?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nä men det är ju sossesamhällets fel, inte väktarnas.
I ett bra land får man skjuta tjuvar, som i USA t.ex.


Har tidigare anlitat en securitasvakt för ronder på ett annat ställe jag har, där det hängde lite 'kickers' under en period. Hamnade själv i kurr med dem ett par gånger men kunde inte vara där jämt.

Denne väktare var iaf den mest våldsbenägna person jag träffat tror jag. Han såg fram emot att träffa på dem så han fick ta fram batongen och hunden :D

Tydligen kände han till några av dessa killar, mindre stad i närheten av gbg, och hade läxat upp några av dem tidigare enligt egen utsago.

Hans enormt stora och enormt aggressiva schäferhanne var INTE att leka med. Han berättade även om när han använt hunden skarpt :)

Om alla bara kunde ta sitt jobb på lika stort allvar ist för att agera vaktmästare/fastighetsskötare så hade jag verkligen inte gnällt över fakturorna de skickar.


Apropå polisens feghet. Vid ett tidigare inbrott misstänktes av någon anledning att tjuven skulle finnas kvar i lokalerna. Jag tror det var för att Securitas tyckte att de hade varit där snabbt, tror det gällde 11-12 minuter. När jag kommer till plats finns där 2 securitasväktare, varav en med hund samt två poliser. När jag vill gå in och kontrollera skadorna så får jag inte det. Och när jag frågar varför inte snuten går in visar det sig att de väntar på hundförare. Då har alltså Securitas kamera visat att det denna gång bara rörde sig om en ensam tjuv.

Vet inte om de tror att denne ensamme tjuv ska kasta handgranater på dem om de går in eller vad. Hur som, en halvtimme senare kommer en bjässe till snut med en bjässe till Rottweiler som får gå in och söka. Givetvis är ingen därinne. Hundstackarn får tassarna blodiga av glas. :rolleyes:

Jag vet fortfarande inte om det var för att de är fega eller om det står i reglementet men själva agerandet var jäkligt konstigt tycker jag. Ska man ta in nationella insatstyrkan för minsta lilla inbrott? Alla poliser har ju för h-e pistoler och västar och har valt ett jobb som man tycker att de borde inse att det kan finnas vissa risker med.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet fortfarande inte om det var för att de är fega eller om det står i reglementet men själva agerandet var jäkligt konstigt tycker jag.

Det är nog en kombination, det är ena fega jävla uslingar som blir snuttar i Sverige. Jag känner eller känner till 3-4 st och samtliga är typ fd idrottstöntar som aldrig spöat upp en endaste pundare i hela deras fega liv. Att de inte har lagstöd för att spöa folk hjälper ju inte till, det gör ju att ingen som vill skipa rättvisa söker sig till rket. Tänk själv att behöva stå och titta på medan en illaluktande, bidragstagande, ful och lönnfet och blek och rödhårig kanske till och med fräknig piercad och tatuerad slyna till vpk:are står och gastar och man inte ens får knuffa ner henne i ett dike fullt med bränn-vesslor. Snacka om karaktärsstärkande/tålamodsprövande. :3freak
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det är nog en kombination, det är ena fega jävla uslingar som blir snuttar i Sverige. Jag känner eller känner till 3-4 st och samtliga är typ fd idrottstöntar som aldrig spöat upp en endaste pundare i hela deras fega liv. Att de inte har lagstöd för att spöa folk hjälper ju inte till, det gör ju att ingen som vill skipa rättvisa söker sig till rket. Tänk själv att behöva stå och titta på medan en illaluktande, bidragstagande, ful och lönnfet och blek och rödhårig kanske till och med fräknig piercad och tatuerad slyna till vpk:are står och gastar och man inte ens får knuffa ner henne i ett dike fullt med bränn-vesslor. Snacka om karaktärsstärkande/tålamodsprövande. :3freak

:D:D

Fin och klockren beskrivning av genomsnittligt AFA-l**er.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är nog en kombination, det är ena fega jävla uslingar som blir snuttar i Sverige. Jag känner eller känner till 3-4 st och samtliga är typ fd idrottstöntar som aldrig spöat upp en endaste pundare i hela deras fega liv. Att de inte har lagstöd för att spöa folk hjälper ju inte till, det gör ju att ingen som vill skipa rättvisa söker sig till rket. Tänk själv att behöva stå och titta på medan en illaluktande, bidragstagande, ful och lönnfet och blek och rödhårig kanske till och med fräknig piercad och tatuerad slyna till vpk:are står och gastar och man inte ens får knuffa ner henne i ett dike fullt med bränn-vesslor. Snacka om karaktärsstärkande/tålamodsprövande. :3freak



Trodde att AFA va emot att bränna djur? :hihi
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ånä, du kan inte bara haspla ur dig en sån sak och sen är det färdigdiskuterat, vill du visa att du kan lyssna och ta in andra människors tankar och reaktioner?

För det första, är det alltid du som tvingas sänka dig? Sitter högt upp och är oklanderlig med koll på allt och sen låter du dig tom viljemässigt dras ner? Har ganska god vana av att möta folk ur precis alla skikt, så har det varit hela mitt liv och jag lyssnar gärna. Det stannar dock inte vid det, för det finns saker som behöver sägas också. Du hör nog inte mig ta till så stora ord, jag tycker helt enkelt inte det behövs. Inte sällan är det faktiskt du som tar till släggan först för att sen klaga, "det började med att han slog tillbaka", (hoppas du uppfattar vad jag vill ha sagt med det).

Vad säger du om det tonläget jag har nu då? Kränker inte dig, men talar om vad jag tycker och var jag står, är det ett angrepp, att dryga sig, att kaxa sig?

Nåt jag tycker är positivt är att du verkar kämpa för det du vill ha, mål du vill nå. Jag följde din strävan med ZX 9-an och gillade gnistan, samtidigt som jag ibland bara skakade på huvudet åt dina frågeställningar, inte så smickrande för mig men jag tror inte jag kränkt dig. Jag minns vad du sagt om bakgrund och uppväxt, minns du att vi diskuterat det? Samtidigt saknar du ibland förståelse för andras strävan, mål och önskningar och bully, det viktigaste med mc är inte att kunna slanga!

Hackar inte på folk som jag uppfattar har, som du beskriver, lite svårt med att formulera sig i skrift. Inte ens jag tycker det behöver vara perfekt på talspråkligt diskussionsforum. Språk är ju dessutom en organism som lever och förändras genom bl a det vi håller på med. Om jag inte förstår för att det kan feltolkas, då frågar jag. Får jag skit för det kan det bli lite nördigt tjafs som faktiskt kan roa mig.

Skall inte diskutera jyckar med dig. Lättare att konvertera valfri HD-klubb till Vespa-fanatiker än att förmå hundfolk att sätta sig in människors sits som inte har hundvana eller förmåga att kommunicera med djuren.


Visst vill jag det, men vill inte att denna tråd ska gå över och handla om mig. Vi kan gärna disskutera det vidare genom pm eller i gästboken.

Nej absolut inte, men de gångerna då jag visat mina mindre bra sidor och har det oftast varit då vissa personer skrivit på ett sätt som gått mig på nerverna. Tycker du har en bra sätt att disskutera och använder inte "stora ord" och det gör att jag fortfarande försöker föra en disskution med dig och lyssna vad du har att säga.
Sedan har den stora massan ett sätt att skriva så man tar det inte så allvarligt att jag skriver väldigt skärp och alltid tänker på allt man säger.

Tycker ditt tonläge är på en ödmjuk men saklig nivå, även om du säger grejer du uppfattar mig som så tänker jag till en eller två gånger och lätt känner igen mig i det du beskriver. Och respekterar ditt inlägg för att du ens tar din tid och orkar lägga ner tid på detta.

Under zx9:ans tid så var man ny och hade inte riktigt förstått hur det funkar på SH.com och även sett hur andra beter sig för att försöka inte bete sig likadant. Visst jag har gnista och mål, annars tycker jag lätt det blir tråkigt.
Och nej jag kände aldrig att du kränkte mig på nåt sätt. Nja minns inte riktigt att jag just disskuterade det med dig då det är svårt att hålla reda på alla nickname men har nåt litet minne av det nu när jag tänker efter.
Gillar att slanga, men är långt ifrån duktig. Vet inte vart du fått den uppfattningen om att jag enbart tror att mc åkning handlar bara om att slanga? jag har en utmaning med en klubb polare ang. en slangar och stoppie duell men det är enbart för att få honom och komma igång och pusha honom lite. Sedan är vi vänner utan för SH och kan skoja med varandra lite som vänner gör.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Och vissa är värre...

Men det gör ju inget... Det är ju ett mindre brott än säg köra 8km/h för fort
på 50 väg.. För då åker man upp i tinget och åker dit så det smäller om det.
Bevisen är polismans ord..
..

Ja nu ska vi lugna ner oss lite:

1. hmm som jag minns det så skulle det nog klassas som vårdslöshet i trafik... personen i fråga höll sig ju inte i sin fil

2. våld mot tjänsteman kan oxå tillskrivas detta brott, personen i fråga var större och utgjorde därmed ett hot mot polisen.

3. Sexuella trakaserier som pricken över ien i Griiiis... ja det var ju en kvinnlig gri... Polis.
 

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Massa tjafs om att polisen lägger ned utredningar i brist på bevisning....
Det är åklagaren som beslutar om det finns tillräckliga bevis eller ej. Jag har haft mycket kontakt med polisen, som brottsoffer och vittne. Jag har i princip bara positiva erfarenheter. Det ska alltid hackas så på polisen. Antingen gör de ingenting, eller så gör de fel eller så tar de i för mycket. Polisen är inte de som stiftar lagarna i vårt land. De är de som skall se till så de efterlevs. Om någon tycker det är fel att en trebarnspappa i Hässelby får en fortkörningsbot när han kört för fort så är det nog bättre att rikta sina klagomål till de som bestämmer vilka lagar som polisen skall se till efterlevs, samt till de som bestämmer vilka resurser de skall få.
Tycker svenska polisen är jäkligt bra. Jag skulle inte vilja ha ett samhälle utan poliser. Rötägg och idioter finns inom Alla branscher. Men lite väl magstarkt att döma ut en hel yrkeskår.
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Polisen är inte de som stiftar lagarna i vårt land.QUOTE]


Helt rätt. MEN om poliserna inte tycker lagarna är rätt, varför bli man då polis?
Själv om jag skulle jobba med att få folk att följa lagar så måste jag väll tycka dom är rätt och skulle ha bestämt samma lagar? Det värkar lite :koko att få folk att följa saker man tycker själv är fel. Eller är poliser så skade glada att dom sätter dit folk för dom vet hur jävla lagar vi har? T.ex om man kör lite för fort, vad spelar det för roll? Jo det tar längre tid att bromsa. Men om det regnar då? Då även om jag håller rätt hastighet så tar det längre tid att bromsa. Men det är en annan sak om man kommer på slangen i 150 förbi en skola än på E4an.

(har inte följt tråden så bra, men det ser mer ut som att den hör förvandlats till "vad tycker vi om polisen" :näsblod)
 

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
Jag har fått reda på vem det var och nej inget rån försök, bara 60km/h för fort på en 90väg (motorväg) samt ån enstaka slangning.

:yoparty:D

Kul att det blev lite fart på tråden! :D
Bland all pajkastning lyckades jag även hitta svar på min fråga.:tummenupp

Trist att få det bekräftat att MINST 5 polisbilar jagade en fortkörare.
Vill inte på någon sätt försvara fortkörningar och omkörningar på fel sida men att sätta in norrorts halva polisstyrka känns lite väl.
Eftersom man inte har hört något i media förutsätter jag att han kom undan?
I detta fall hoppas jag faktiskt att han gjorde det.

Skulle önska att polisen istället för att jaga enstaka fortkörare, satsade LITE resurser på att samarbetade med Samverkansgruppen så de kunde anordna sina körningar på Barkarby.
Det var en riktigt trevligt att träffa allt folk, se alla hojar och få köra av sig!

Hoppsan, nu gled även trådskaparen bort från topic.:D
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Polisen är inte de som stiftar lagarna i vårt land.QUOTE]


Helt rätt. MEN om poliserna inte tycker lagarna är rätt, varför bli man då polis?
Själv om jag skulle jobba med att få folk att följa lagar så måste jag väll tycka dom är rätt och skulle ha bestämt samma lagar? Det värkar lite :koko att få folk att följa saker man tycker själv är fel. Eller är poliser så skade glada att dom sätter dit folk för dom vet hur jävla lagar vi har? T.ex om man kör lite för fort, vad spelar det för roll? Jo det tar längre tid att bromsa. Men om det regnar då? Då även om jag håller rätt hastighet så tar det längre tid att bromsa. Men det är en annan sak om man kommer på slangen i 150 förbi en skola än på E4an.

(har inte följt tråden så bra, men det ser mer ut som att den hör förvandlats till "vad tycker vi om polisen" :näsblod)

Tycker du om alla arbetsuppgifter du har? Håller du alltid med chefen i alla frågor?
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Polisen är inte de som stiftar lagarna i vårt land. De är de som skall se till så de efterlevs. Om någon tycker det är fel att en trebarnspappa i Hässelby får en fortkörningsbot när han kört för fort så är det nog bättre att rikta sina klagomål till de som bestämmer vilka lagar som polisen skall se till efterlevs, samt till de som bestämmer vilka resurser de skall få.
Bristande resurser är en ständigt återkommande ursäkt. Det är trots allt polisen som bestämmer hur dessa resurser ska fördelas. Uppenbarligen prioriterar man att förfölja svensson som bara betalar och aldrig klagar på bekostnad av ordentliga utredningar för riktiga brott. Det är FEL, FEL, FEL :hördu
 

Håkan och Madde

Guest
Väktarna

Måste bara få lägga in en sak... Har sj arbetat för "tre lingon" (och ett blåbär bakom ratten) i Sthlm. cheferna är inte förtjusta i väktare som aggerar. Dom vill ha killar och tjejer som bara "jagar" GRS (streck koder) Dom vill inte ha en massa ingripanden och bråk, de e jobbigt. På många ställen går ronden ut på att kolla kaffebryggar lampor fönster och dörrar. visst de är viktigt oxå. Men om man kommer på ett larm och de är någon kvar vill dom att man observerar inte ingriper.
Nu gäller de inte alla ställen och tyvärr är många av väktarna fel man på fel platts. dom vågar helt enkelt inte göra något. Och i många fall är det förståerligt. De finns mycke idioter ute och många a dom e beväpnade. Med den lönen vaktbolagen betalar anser många att de inte är värt risken.

Tex så va FÖRUT risk tillägget för värdetransport 1kr/h (man känner sig uppskattad och värdefull)

sen är de upptill dig som kund att ställa krav och inte godta hur långa rycktider som helst.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är nog en kombination, det är ena fega jävla uslingar som blir snuttar i Sverige. Jag känner eller känner till 3-4 st och samtliga är typ fd idrottstöntar som aldrig spöat upp en endaste pundare i hela deras fega liv. Att de inte har lagstöd för att spöa folk hjälper ju inte till, det gör ju att ingen som vill skipa rättvisa söker sig till rket. Tänk själv att behöva stå och titta på medan en illaluktande, bidragstagande, ful och lönnfet och blek och rödhårig kanske till och med fräknig piercad och tatuerad slyna till vpk:are står och gastar och man inte ens får knuffa ner henne i ett dike fullt med bränn-vesslor. Snacka om karaktärsstärkande/tålamodsprövande. :3freak
Håller med :tummenupp.
Vore jag bilpolis och ett fordon inte stannar på anmodan skulle jag ju helt klart vilja trycka hela ekipaget av vägen, på ett ställe där ingen annan än föremålet för mitt intresse riskerar att bli skadad. Det är ju helt naturligt. Allt annat är slappt jobbat i det läget. En trafikant som vägrar stanna kan ju dessutom sannolikt ha annat i bagaget än den inledande trafikförseelse om oftast inleder förföljandet. Flyktbeteende ska väcka intresse hos en frisk polis. Som i denna tråd. Nu vet de ju iaf var killen bor då de säkert fick regnumret. Så nästa gång blir det lättare att genskjuta. Klart att polisen ska jaga. Det måste man ju ändå vara beredd på om man tilltalas av tanken att köra ifrån polisen.

Tycker jag

/J
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top