Polisjakt mellan Barkarby och Rissne?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Så det var du med andra ord? Och vem tror ens på riktigt att polisen skickar ut en massa folk efter småincidenter men låter de stora brottslingarna vara ifred? Ingen med en hjärncell innanför pannbenet.

Du kan ju inte vara på riktigt heller...
När ser du mest poliser på gatan?? trafikkontroller och derbyn...
Vad plockar dom?? Folk som slåss och folk som kör för fort..
Inte ens fartkamerorna klarar av att plocka en som är full.
Vilka åker dit? Jo dom som är medelsvensson.
Varför? För att det är enkelt, mindre tjafs och tagna på bar gärning

Vad händer när du/svensson blir utsatt för ett stöld/våld/våldtäkt/osv. osv??
Tar polisen ens emot din anmälan så lägger dom ner den innan du ens
gått ut genom dörren.
Visst kan dom lägga ner ett gäng timmar på att plocka in mördare och nån knarklangare men nån gillar väl att pilla med sånt också..

Rånarna i Umeå räknas ju in under tagna på bar gärning p.g.a. tips
för inte faen har polisen spanat eller gjort något aktivt och bara råkat
komma på att dom ska råna...

Så jag undrar vem som är lite blåögd jag...

Sen säger jag inte att polismannen är lat utan det är så sjukt i polisledningen att dom borde få sparken hela bunten och ersättas med en ledning som har något som kallas för sunt förnuft och service känsla!
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Ok, det låter lite överdrivet men jag menade inte att du överdrev. Bra att de skjuter dock, det får vara slut på mesandet nu!



Med tanke på ditt tidigare inlägg så kunde man ju tro att det var du. Missförstod dig helt enkelt.

så det är bra att dom skjuter, där det finns civila.
inte änns rånarna skjöt åt det hållet där det är störst risk att civila kan träffas..
vad jag har förstått så var det bara polisen.
och hade du sagt att det är bra om den där kulan hade träffad personen i fråga, i huvudet!?

skulle gissa på att snutarna skulle ha fått det att se ut som om det var rånarna..
så vi skulle inte ha fått veta något ändå...
detta fulspel har man ju sett tidigare ifrån polisernas sida..

men jag har fortfarande svårt att tro att du skulle tycka att det var bra om den där personen hade blivit träffad i huvudet av en kula.
just på grund av dom inte mesar sig.. :gnissla
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Du kan ju inte vara på riktigt heller...
När ser du mest poliser på gatan?? trafikkontroller och derbyn...
Vad plockar dom?? Folk som slåss och folk som kör för fort..
Inte ens fartkamerorna klarar av att plocka en som är full.
Vilka åker dit? Jo dom som är medelsvensson.
Varför? För att det är enkelt, mindre tjafs och tagna på bar gärning

Vad händer när du/svensson blir utsatt för ett stöld/våld/våldtäkt/osv. osv??
Tar polisen ens emot din anmälan så lägger dom ner den innan du ens
gått ut genom dörren.
Visst kan dom lägga ner ett gäng timmar på att plocka in mördare och nån knarklangare men nån gillar väl att pilla med sånt också..

Rånarna i Umeå räknas ju in under tagna på bar gärning p.g.a. tips
för inte faen har polisen spanat eller gjort något aktivt och bara råkat
komma på att dom ska råna...

Så jag undrar vem som är lite blåögd jag...

Sen säger jag inte att polismannen är lat utan det är så sjukt i polisledningen att dom borde få sparken hela bunten och ersättas med en ledning som har något som kallas för sunt förnuft och service känsla!

Tack! håller verkligen med. Orkade inte ta diskussionen bara. Vissa här lever på att kaxa runt och ska man konfrontera alla dem lär man inte komma från datorn och blir tvungen att sitta här 24/7
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Poliser är som vissa Lisor här på SH.

Lisorna sitter här och har en viss attityd och kaxighet, lallar runt och deras självkänsla växer och växer så fort de formulerar sig väl och aldrig ger upp i en disskution. Men den drygheten och attityden funkar inte riktigt i det verkliga livet. Antingen är de ensamma, mycket ensamma med nån stackars osäker sambo som inte vågar säga nåt annat och är i förhållandet som en fågel i bur för den har ingen annan än denna person i sitt liv. Eller som alla andra svaga tjejer som ändå stannar kvar fast än de har en jävlig sambo.
Eller är ni av den kategorin som hörs knappt eller syns, eller bara är jävligt trevliga in real , för i vuxna personers sällskap öga mot öga vågar ni inte käfta, kaxa och dryga er. Finns fler kategorier som ex. i huset bestämmer kärringen så de måste ta ut allt på detta forum för att ens känna sig viktiga, men orkar inte ta fler.

Så är även polisen, de kan jävlas och haffar vanliga svenssons som försöker liva upp den vardagliga tråkigheten som finns i Sverige med att gasa lite. Folk som jobbar, betalar skatt, är med i rädda barnen, ringer 112 om de ser ett rån eller liknande. För det är enkelt och det får dem och även statskassan att växa som en ballong som aldrig spricker, men att jaga de riktiga brottslingarna, riskera sitt eget liv, stoppa maffia ligor, osv. Gör dem små som möss i detta land. När det kommer till sånt önskar de inte var Poliser.
När polisen inte ens vågar reda ut detta som sker ofta i Rosengård att ambulans/polis/brankår kan åka in där utan att stenas eller liknande visar även än en gång deras feghet och misslyckande. Yeaaaaaahh!! satsa på att rövknulla Normala människor...gör det bara.
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Haha, ja jävlar :D Folk är verkligen dummare än vad de utger sig för att vara.

För övrigt, jag som trodde att trafikpolisen höll sig till trafikärenden och inte utredde våldtäkter?
Jag har haft min beskärda del av kontakt med poliser, både bra och dåliga. Det enda jag känner just nu är att det är ett av få yrken där det faktiskt hålls en någorlunda jämn och bra standard rakt igenom. Hur många kan säga det om tex rörmokare, elektriker, snickare, kassörskor etc?
Jag tror fortfarande att merparten av poliskåren vill väl och gör så gott de kan med de få resurser de har. Man skulle börja med att lägga ner försvaret och lägga dessa pengar som blir över då på polisen tex.

Men sen kom jag på mig själv med att jag var på SH.com, i en forumsdel där merparten av deltagarna är över 25 år på körkortet men knappt 15 i hjärnan. Så jag lägger ner diskussionen nu, det är ju som sagt ganska utvecklingsstört att argumentera på internet, speciellt med personer som har gett sig fan på att "Så är det!".

Yeaaaaaahh!! satsa på att rövknulla Normala människor...gör det bara.

Du är rolig du, nya Mavve :Bugar

Så det är bra att dom skjuter, där det finns civila?
Inte ens rånarna sköt åt det hållet där det är störst risk att civila kan träffas..
Vad jag har förstått så var det bara polisen.
Och hade du sagt att det är bra om den där kulan hade träffad personen i fråga, i huvudet!?

Varför skulle jag tycka att det vore bra om en oskyldig blev träffad, det är ju helt korkat att tycka något sådant så det överlämnar jag till någon annan.

Btw, jag tog mig friheten att rätta ditt inlägg.
 
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Bara om han dog, annars: tönt snutt

Tycker för övrigt de bort tjuta ihjäl lite moppefuckon också.


vet inte vad du menar, men det jag menade var den där personen ifråga som blir intervjuad av media...
inte rånaren...
men med ditt iq så borde du har förstått det, blir nästan lite förvånad att du inte förstog det?

eller är det jag nu som inte förstår dig? :va

ush, får huvudvärk av detta..:huvet
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Varför skulle jag tycka att det vore bra om en oskyldig blev träffad, det är ju helt korkat att tycka något sådant så det överlämnar jag till någon annan.

Btw, jag tog mig friheten att rätta ditt inlägg.

tackar för det. :tummenupp

men om du tycker att polisen är för mesiga för att dom inte skjuter lite oftare..
just i denna stund då kulor flög lite överallt..
och en utav dom kulorna träffade nästan en civilperson i huvudet?
och du sa att det är dags för polisen att inte vara så mesiga längre...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Och du plus några till är wannabe Markus men lyckas inte utan skiter ner er med byxorna uppe!

Som sagt, om jag kunde föra en vettig diskussion så skulle jag göra det men det går bara när motstånd bjuds och detta bevisar ju allt.
Så, vi lämnar detta båda två och bjuder in till vidare diskussion som har med tråden att göra.

Var det en vild polisjakt av rånare eller bara en fortkörare? Spekulationerna fortsätter eller sitter någon inne med info?
Så vitt jag vet så finns det väl en tjej på forumet som hämtade ut en nyare Z750/Z1000 för ett tag sedan :banana
Tjejer kan, eller?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Sen säger jag inte att polismannen är lat...

Håller absolut med om allt du skriver utom just det ovan citerade. En del polismän är fruktansvärt lata. Jag har haft mycket med dem att göra, bland annat pga av ett 10-tal inbrott jag har haft på olika ställen jag äger. Tyvärr är det inte bara arbetsmoralen som tryter utan även intelligensen. Det är iaf det intrycket jag har fått genom åren.

Polistekniker, ska jag tillägga, verkar vara både skarpa och arbetssamma. De jag har haft kontakt med åtminstone.

Det enda jag känner just nu är att det är ett av få yrken där det faktiskt hålls en någorlunda jämn och bra standard rakt igenom.
Jag tror fortfarande att merparten av poliskåren vill väl och gör så gott de kan med de få resurser de har.

Jämn nivå är verkligen inget signum för poliskåren. Möjligtvis i Värmland men inte här. Och det skriver jag inte för att jag har nåt emot poliser, jag brukar tvärtom komma väldigt väl överens med dem pga att jag vet hur man ska ta dem :D

Nån respekt för någon som medvetet valt att bli trafikpolis kommer jag dock aldrig att ha. Lika lite som för lapplisor.

Resurserna är visserligen på tok för låga men det är en annan fråga.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Som sagt, om jag kunde föra en vettig diskussion så skulle jag göra det men det går bara när motstånd bjuds och detta bevisar ju allt.
Så, vi lämnar detta båda två och bjuder in till vidare diskussion som har med tråden att göra.

Var det en vild polisjakt av rånare eller bara en fortkörare? Spekulationerna fortsätter eller sitter någon inne med info?
Så vitt jag vet så finns det väl en tjej på forumet som hämtade ut en nyare Z750/Z1000 för ett tag sedan :banana
Tjejer kan, eller?

Vill man ta en vettig disskution bör man lägga viss attityd åt sidan. Ex. det som jag markerat med blå

Så det var du med andra ord? Och vem tror ens på riktigt att polisen skickar ut en massa folk efter småincidenter men låter de stora brottslingarna vara ifred? Ingen med en hjärncell innanför pannbenet.


Jag har fått reda på vem det var och nej inget rån försök, bara 60km/h för fort på en 90väg (motorväg) samt ån enstaka slangning.

"Den vise vet att han inget vet. Dåren tror han vet allt."

Tvivlar inte ett ögonblick.

:yoparty:D
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Och vissa är värre...

Om du LÄSER vad jag skrev så sa jag inte att polismannen i sig gör
något större fel.. Som bullysmile skrev så finns det olika sorter av alla..
Så låter olika mycket i olika situationer...

Du kan omöjligt argumentera emot det faktum att 90% av alla
anmälningar, som dessutom av polisen själv fått namnet vardagsbrott" läggs ner.. Bara att kalla ett brott för vardagsbrott är väl ändå att förlöjliga
brottsoffret..
Vad är då ett "vardagsbrott"
Bl.a.
Stöld
Skadegörelse
Inbrott
MISSHANDEL

Misshandel är ett vardagsbrott.. Är det helt friskt??
I ett I land 2009??
Som Svensson får man alltså räkna med att bli misshandlad samt att
ev. anmälan läggs ner samtidigt som man lämnar lokalen..
Men det gör ju inget... Det är ju ett mindre brott än säg köra 8km/h för fort
på 50 väg.. För då åker man upp i tinget och åker dit så det smäller om det.
Bevisen är polismans ord..
Men mitt ord mot en känd brottsling är inte värt ett skit..
Det känns ju bra..

Och kom inte dragandes med den gamla polisslogan:en
Trafikenheten utreder trafik brott osv osv...
Den är så gammal och urlöjlig att den frambringar spykänslor..

Vem bestämmer då vad som ska prioriteras?
Ledningen..
Vad inbringar pengar i stora mängder?
Trafikövevakning.
Varför?
Det är enkelt, alla åker dit oavsett.
Du får ingen advokat om du inte betalar själv
Du sätts upp mot en åklagare som har x antal års utb samt erfarenhet
Du sätts upp mot en polis som också har utbildning samt erfarenhet
Du sätts upp mot en tingsrätt som dömt dig redan innan du klev in.
Du är helt chanslös...
Hur känns det då för Svensson tror du??
När han fick bilrutan sönderslagen och bilen länsad hände ingenting
När nån tyckte det var kul att hoppas på hans bil/välta hans hoj hände ingenting.
När nån slog ner hans son/dotter på öppen gata hände...... Just det INGENTING!
Men när han kör 8km/h timmen för fort då åker han dit så det visslar om det
och rättsystemet flexar alla muskler som finns..
Hur känns det för svensson då?? Hur mycket förtroende har han för det svenska rättssystemet??

Vart i detta ligger polisledningen prioriteringar??
Pengarna..
Hur kan du då komma och påstå att polisen som myndighet gör ett bra jobb??

Och sen om du vill vara 15 år och blåögd som få så är det helt och hållet upp till dig men risken finns att verkligheten kommer och slår dig hårt i röven...
Hoppas bara för din skull då att polisen faktiskt gör något med din anmälan..
Det gjorde dom aldrig med mina..


Haha, ja jävlar :D Folk är verkligen dummare än vad de utger sig för att vara.

För övrigt, jag som trodde att trafikpolisen höll sig till trafikärenden och inte utredde våldtäkter?
Jag har haft min beskärda del av kontakt med poliser, både bra och dåliga. Det enda jag känner just nu är att det är ett av få yrken där det faktiskt hålls en någorlunda jämn och bra standard rakt igenom. Hur många kan säga det om tex rörmokare, elektriker, snickare, kassörskor etc?
Jag tror fortfarande att merparten av poliskåren vill väl och gör så gott de kan med de få resurser de har. Man skulle börja med att lägga ner försvaret och lägga dessa pengar som blir över då på polisen tex.

Men sen kom jag på mig själv med att jag var på SH.com, i en forumsdel där merparten av deltagarna är över 25 år på körkortet men knappt 15 i hjärnan. Så jag lägger ner diskussionen nu, det är ju som sagt ganska utvecklingsstört att argumentera på internet, speciellt med personer som har gett sig fan på att "Så är det!".
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top