Polisjakt efter 4hjuling

Tommy.exe

Guest
Det låter högst jävla underligt i mina öron....tappa passagerare-polisen ska hjälpa passagerare- fyrhjuling kör på polis- fyrhjuling plockar upp passagerare och åker obekymrat därifrån?

Det är inte helt lätt att köra fyrhjuling heller. Och om han körde ifrån snuten så kan det ju knappast ha varit en 200cc kinapryl med väghållning som en påse ketchup.

Något hände, å killen e ju säkerligen dum i huvet (på riktigt, som sagt). Men det verkar ju även snuten ha varit som inte kunde göra något åt situationen.
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
hm, vad är det som luktar :va kan det vara den fräna odören av något moppefuKKo outlaw?
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
hörde när de hände på polisradio.. dom hittade aldrig fyrhjulingen. men jag trooor mig veta vem som ligger bakom det då jag känner en som har en fyrhjuling i området och inte direkt är så laglydig.. ska kolla upp lite saker o sen kontakta polisen om jag misstänker att de va han

nej, inte leka beck.

du ska kontakta kjecop.

kjecop kommer sen bmw'a ned till området och arrestera hela bygden.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Herre min tid...
En gång i sporthoj.coms historia var det inte okej att köra på slangen så man tappade passagerare (för utom för vissa :) ), det var inte okej att kalla tjejer (oavsett yrkesval) för horor. Det var inte okej (oavsett yrkesval) att försöka köra på någon. Det var inte okej att smita. Det var inte okej att köra runt utan regplåt.

Det kan knappast va okej nu för tiden heller...

Tycker det vore bra om polisen fick fast främlingen och återlämnade den baxade fyrhjulingen.

/Fredde
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
tog sats?...gav full gas?...klämde fast polis mot hennes bil?...någon är en stor lögnare i den historien.
Det mest osannolika är hur man klämmer fast någon så pass med en fyrhjuling så att man som förare kan hoppa av...hämta sin passagerare..sätta sig igen...o sedan dra där ifrån...utan att personen som fan är "fastklämd" inom 30 cm från förarplatsen med en jävla Sig Saur på höften inte kan göra nått.
Tror tidningen verkligen att allmänheten går på den sagen då det antagligen är de som vridit SKITEN ur historien.
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
händelsen är inte alls överdriven utan jag satt och lyssnade på polisradion när detta hände och lotta, som polisen hette, kunde knappt gå och spaningarna höll på i flera timmar till kl 2,30 ungefär..
ang idioten som körde på henne.. jag måste bara kolla upp om han fortfarande har kvar fyrhjulingen och om jag kan få ut nåt ifrån han.. han brukar skryta om sånna här saker.. så om jag får ut nåt från han så har jag lite bättre bevis också.

Dessutom har samma händelse utspelat sig på två helt skilda platser. I Mölndal enligt denna tråd och i Mölnlycke enligt GP. Undra om det var en sån där Flash Mob :va

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=484359

det var i mölndal på rådavägen/brovaktaregatan det skedde
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
händelsen är inte alls överdriven utan jag satt och lyssnade på polisradion när detta hände och lotta, som polisen hette, kunde knappt gå och spaningarna höll på i flera timmar till kl 2,30 ungefär..
ang idioten som körde på henne.. jag måste bara kolla upp om han fortfarande har kvar fyrhjulingen och om jag kan få ut nåt ifrån han.. han brukar skryta om sånna här saker.. så om jag får ut nåt från han så har jag lite bättre bevis också.



det var i mölndal på rådavägen/brovaktaregatan det skedde

Lycka till! :tummenupp
Dit med skiten! :mad:
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Undrar om han bar ett mörkt skinnställ och svart hjälm med svart visir? :corn
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Haha jo nog nappade många på den "a.c.a.b", nja jag har en egen villa på 200m2 med skog sammt nästa år ett 80m2 garage inne i ett större samhälle med utsikt över havet till min kajplats för min dc:a:)

Men skämtåsido visst finns det goa poliser också men i helhet finns fler svin än goa.:(
 

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
Vem är det som säger att det var en patrullerande polis?

Så som jag förstått det så stannade polisen för att kolla hur det gick med tjejen som föll av och blir då attackerad av personen på fyrhjulingen.
Vid sådana tillfällen kunde man ju önska att polisen drar tjänstevapen precis som du fått för dig att de gör för jämnan... vilket å andra sidan är väldigt långt ifrån verkligheten.

ja, varför skulle det inte vara det? knappast att dom har utposterade poliser vid fasta ställen som nån jävla "här-går-man"-skylt. Och om det nu var så att polisen stannade, så måste ju vedebörande ha färdats i någon riktning. och därmed ha patrullerat. uteslutningsmetoden gör det ganska lätt. Så vitt jag vet så är det bara ljuset som inte har en position (eller vikt för den delen heller).

MEN jag håller med alla om att det är en idiotisk handling, killen borde åka dit.

jag påstår inte att dom går runt med sina vapen dragna, men jag vill påpeka att vid tillfällen som inte verkat vara fullt så allvarliga, eller iaf där brottsrubriceringen fallit på något mycket lättare typ av brott, så har dom dragit vapen. Och ibland skjutit...som tex vid göteborgskravallerna.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
ja, varför skulle det inte vara det? knappast att dom har utposterade poliser vid fasta ställen som nån jävla "här-går-man"-skylt. Och om det nu var så att polisen stannade, så måste ju vedebörande ha färdats i någon riktning. och därmed ha patrullerat. uteslutningsmetoden gör det ganska lätt. Så vitt jag vet så är det bara ljuset som inte har en position (eller vikt för den delen heller).

MEN jag håller med alla om att det är en idiotisk handling, killen borde åka dit.

jag påstår inte att dom går runt med sina vapen dragna, men jag vill påpeka att vid tillfällen som inte verkat vara fullt så allvarliga, eller iaf där brottsrubriceringen fallit på något mycket lättare typ av brott, så har dom dragit vapen. Och ibland skjutit...som tex vid göteborgskravallerna.

"Herr Gårman" :7peta

Förresten tror jag snarare att det var så att han försökte fly och polisen ville stoppa honom. Det kan jag ju inte veta men låter som ett troligare scenario.
 

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
"Herr Gårman" :7peta

Förresten tror jag snarare att det var så att han försökte fly och polisen ville stoppa honom. Det kan jag ju inte veta men låter som ett troligare scenario.

haha, fan...felstavat. fattas bara en särskrivning med :näsblod

jo, det låter verkligen som ett troligare scenario. vilket ännu en gång påvisar felaktigheter i den rapport som polisen publicerat. Känns som att vid flertalet utav de gånger polisen inte kan fånga "skurken" så måste dom hitta på något överdrivet för att få det att låta som om dom gjorde allt dom kunde. Istället för att erkänna att dom är mänskliga som vi andra.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Exakt, snacka om att idotförklara sig själv.... "buhu, polisen är dum"... sluta bryt mot lagen så slipper man dom, så enkelt är det

Då bör juh du vara i rena förstadiet, men du kanske tycker att tex 2000:- i böter för att man kört 110 på 100 väg nu när vi har 30,40,50,60,70,80,90,100,110 samt 120 vilket gör det omöjligt att hålla reda på en logisk chans till vilken hastihet som råder är bifogad?:mad: :huvet
 

Jojje_83

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Göteborg(Askim,Pilegården)
Hoj
Triumph daytona 675-08
Jaså, du var där?

Är kanske lite nyvaken, men jag blev grinig direkt när jag slog på nyheterna och hörde nyheten. Finns väl för fanken inga fyrhjuliga motorcyklar. Ja, jag vet att det går att regga dem som 4hjulig MC, men jag skulle helst se att man inte blandar ihop den ädla konsten att framföra en MC med seniora moppefukkos på trimmade gräsklippare.

HAHAHAHA:tummenupp AMEN BROTHER!!!!:banana
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top