Polishelikoptern hovrar över essingeleden nu!

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Ser att polishelikoptern är ute så ta det lite försiktigt nu!

Troligen övervakar den essingeleden.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Måste säga att de lägger skattemedlen på rätt saker. Såtillvida de inte söker efter värderånare eller annat löst folk. Fortkörare är ena jävla svin som ska jagas och sättas dit till varje pris. :tummenupp
 

Freelancer

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
suzuki sv650s
"Tyvärr" var det så att de bevakade en demonstration mot djurförsök. Alltså ingen trafikbevakning...
 

El Phantasmo

Snygg. Sexig. Singel.
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Innan hårnålen på kullen , V-ås.
Hoj
inte ens en sparkcykel
morlock skrev:
2105473 Måste säga att de lägger skattemedlen på rätt saker. Såtillvida de inte söker efter värderånare eller annat löst folk. Fortkörare är ena jävla svin som ska jagas och sättas dit till varje pris. :tummenupp


Ja visst är det så!

Det kändes så skönt att de äntligen satte en käpp i hjulet för min framfart i onsdags morse på E18!
Jag körde faktiskt hela vansinniga 117 km/h på 90-väg och det kl 05.30 på morgonen när det är sååå mycket trafik ute. :rolleyes:

Det känns även mycket bra att dom prioriterar tid och plats att skjuta laser på, jag menar, tänk om dom skulle få för sig nåt så galet som att ställa sig inne i stan utanför nån skola/dagis istället? :huvet

1600 gick det på, rätt åt mig :banana
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
morlock skrev:
2105473 Måste säga att de lägger skattemedlen på rätt saker. Såtillvida de inte söker efter värderånare eller annat löst folk. Fortkörare är ena jävla svin som ska jagas och sättas dit till varje pris. :tummenupp

:mattias
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
morlock skrev:
2105473 Måste säga att de lägger skattemedlen på rätt saker. Såtillvida de inte söker efter värderånare eller annat löst folk. Fortkörare är ena jävla svin som ska jagas och sättas dit till varje pris. :tummenupp
Precis...

Bötfälla svensson = inkomst.

Jaga kriminella = utgifter.

Måste ju finansiera brysselresorna för våra folkvalda.
(Dom som knappt har råd att pröjsa sin egen skatt, stackarna.)
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
El Phantasmo skrev:
2105495 Ja visst är det så!

Det kändes så skönt att de äntligen satte en käpp i hjulet för min framfart i onsdags morse på E18!
Jag körde faktiskt hela vansinniga 117 km/h på 90-väg och det kl 05.30 på morgonen när det är sååå mycket trafik ute. :rolleyes:

Det känns även mycket bra att dom prioriterar tid och plats att skjuta laser på, jag menar, tänk om dom skulle få för sig nåt så galet som att ställa sig inne i stan utanför nån skola/dagis istället? :huvet

1600 gick det på, rätt åt mig :banana

Rätta mig om jag har fel, men antalet döda i trafiken har nog att göra med hastigheten ? Det dör många fler på 90-väg än utanför skolor/dagis, alltså laserpickar man mer på 90-vägar än utanför skolor/dagis.
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
lorkan skrev:
2105797 Rätta mig om jag har fel, men antalet döda i trafiken har nog att göra med hastigheten ? Det dör många fler på 90-väg än utanför skolor/dagis, alltså laserpickar man mer på 90-vägar än utanför skolor/dagis.
Gött, då sätter vi 30 på alla vägar så prickar vi nollvisionen... :fatta!
 

sandstream

Guest
Polisen använder inte helikoptrar för hastighetsövervakning nu för tiden.
Det är för dyrt och mätmetoden bristfällig.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
sandstream skrev:
2105810 Polisen använder inte helikoptrar för hastighetsövervakning nu för tiden.
Det är för dyrt och mätmetoden bristfällig.
När dom rymde från Hall, så fick dom inte tag på snuthelikoptern till efterspaningarna.

Den var nämligen upptagen med att ge Thomas Bodström skjuts från sommarstället på Gotland, så han kunde glänsa för medierna att han snabbt var på plats.

Bra prioriterat tycker jag... :3freak
 

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
En Blå
Nej, det är du som har fel :7peta

Det dör många fler på 90-väg än 50-väg.

År 2002 dog det 110 st på 50-väg, 142 st på 70-väg, 216 st på 90-väg och 41 st på 110-väg.
År 2003 dog det 93 st på 50-väg, 145 st på 70-väg, 202 st på 90-väg och 40 st på 110-väg.
År 2004 dog det 91 st på 50-väg, 135 st på 70-väg, 155 st på 90-väg och 51 st på 110-väg.
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
De är på hugget i år verkar det som...

I fredags to de polaren för nummerplåt. I lör fick jag jag från Märsta.
Har sett sjukt mycket poliser på vägen. Lika bra att sälja hojen och åka sosse-snöret i sommar... :huvet
 

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Smålandstones
Hoj
954 Blade
motardkungen skrev:
2108202 Nej, det är du som har fel :7peta

Det dör många fler på 90-väg än 50-väg.

År 2002 dog det 110 st på 50-väg, 142 st på 70-väg, 216 st på 90-väg och 41 st på 110-väg.
År 2003 dog det 93 st på 50-väg, 145 st på 70-väg, 202 st på 90-väg och 40 st på 110-väg.
År 2004 dog det 91 st på 50-väg, 135 st på 70-väg, 155 st på 90-väg och 51 st på 110-väg.

Enligt denna statistik ser man även klart och tydligt att det omkommer många fler på 50-väg än på 110-väg!
Därför vill jag ställa denna fråga till vägverket: Hur i h.....e kan man påstå att det är farten som dödar :va
Antingen kör de flesta i högre hastigheter på 50-väg än på 110-väg, eller också beror det på något annat.
Jag vill påstå att det inte är hög hastighet som dödar utan det plötsliga stoppet (sagt av många före mig)! Däremot påverkar hastigheten hur allvarlig olyckan blir när det väl tar stopp mot någonting!
Jag åker hellre av vägen i 70 knyck om det finns en avåkningszon, än in i en stolpe som det sitter en kamera på i 50 knyck!
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
BajkMajk skrev:
2108514 Enligt denna statistik...QUOTE]

Dendär statistiken säger nada!

Jag slår vad om att om de inför 20 km/h på vägarna i Sverige så kommer 100% av dödsolyckorna ske på just 20 km/h vägarna... :pannkyss
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
BajkMajk skrev:
2108514 Enligt denna statistik ser man även klart och tydligt att det omkommer många fler på 50-väg än på 110-väg!
Därför vill jag ställa denna fråga till vägverket: Hur i h.....e kan man påstå att det är farten som dödar :va
Antingen kör de flesta i högre hastigheter på 50-väg än på 110-väg, eller också beror det på något annat.
Jag vill påstå att det inte är hög hastighet som dödar utan det plötsliga stoppet (sagt av många före mig)! Däremot påverkar hastigheten hur allvarlig olyckan blir när det väl tar stopp mot någonting!
Jag åker hellre av vägen i 70 knyck om det finns en avåkningszon, än in i en stolpe som det sitter en kamera på i 50 knyck!

Motorvägen är den säkraste vägen att färdas på, detta beror på att mötande körfält alltid är avskilt, alltså existerar inte frontalkrockar vilka ger de svåraste skadorna. Polisen borde laserpicka på 70 och 90-väg, vilket de också gör.

pakopak skrev:
2105800 Gött, då sätter vi 30 på alla vägar så prickar vi nollvisionen... :fatta!

I teorin hade det inneburit en uppfylld nollvision, men det hade ju knappast fungerat. :tungan
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
lorkan skrev:
2112477 Motorvägen är den säkraste vägen att färdas på, detta beror på att mötande körfält alltid är avskilt, alltså existerar inte frontalkrockar vilka ger de svåraste skadorna. Polisen borde laserpicka på 70 och 90-väg, vilket de också gör.



I teorin hade det inneburit en uppfylld nollvision, men det hade ju knappast fungerat. :tungan

Jaha jasså hmm....http://www.expressen.se/index.jsp?d=10&a=571561
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Miks skrev:

Erkänn att du inte förstod vad jag menade med mitt inlägg ?

Det gör inget, jag tar det igen, kanske en aningen tydligare så att till och med du förstår. :pannkyss

NORMALT SETT, när man färdas på motorväg, när det INTE finns galna danska pensionärer i 90 årsåldern (86 åtminstone) som vill prova på att köra radiobilar på motorvägen, existerar inte frontalkrockar, eller åtminstone, det är försumbart liten del av motorvägsolyckor som är frontalkrocksolyckor. Förstår du nu ? :) :hoppa
 

Limaracing

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Lima
Hoj
Yamaha R1
lorkan skrev:
2113070 Erkänn att du inte förstod vad jag menade med mitt inlägg ?

Det gör inget, jag tar det igen, kanske en aningen tydligare så att till och med du förstår. :pannkyss

NORMALT SETT, när man färdas på motorväg, när det INTE finns galna danska pensionärer i 90 årsåldern (86 åtminstone) som vill prova på att köra radiobilar på motorvägen, existerar inte frontalkrockar, eller åtminstone, det är försumbart liten del av motorvägsolyckor som är frontalkrocksolyckor. Förstår du nu ? :) :hoppa
Jag tror inte att lösningen på att få ner antalet dödsolyckor är att sänka farten,ju saktare man åker desto mer loj och ouppmärksam blir man.att farten ska vara 30 och 50 där den är idag är bra men höj 70 till 90,90 till 110 och 110 till 140 så kommer folk bli mer koncentrerade och skärpta jämför själva hur man är om man kör bil/ mc . När man kör bil så sitter man o lallar med stereon eller pratar i mobilen osv men oftast går det inte så överdrivet fort.När man sätter sig på hojen så går det ofta överdrivet fort men då sitter man inte och snackar i telefon utan då är det hojen och vägen som är 100% fokus. Nån som håller med?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top