Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
morlock skrev:2105473Måste säga att de lägger skattemedlen på rätt saker. Såtillvida de inte söker efter värderånare eller annat löst folk. Fortkörare är ena jävla svin som ska jagas och sättas dit till varje pris.![]()
morlock skrev:2105473Måste säga att de lägger skattemedlen på rätt saker. Såtillvida de inte söker efter värderånare eller annat löst folk. Fortkörare är ena jävla svin som ska jagas och sättas dit till varje pris.![]()
Precis...morlock skrev:2105473Måste säga att de lägger skattemedlen på rätt saker. Såtillvida de inte söker efter värderånare eller annat löst folk. Fortkörare är ena jävla svin som ska jagas och sättas dit till varje pris.![]()
El Phantasmo skrev:2105495Ja visst är det så!
Det kändes så skönt att de äntligen satte en käpp i hjulet för min framfart i onsdags morse på E18!
Jag körde faktiskt hela vansinniga 117 km/h på 90-väg och det kl 05.30 på morgonen när det är sååå mycket trafik ute.![]()
Det känns även mycket bra att dom prioriterar tid och plats att skjuta laser på, jag menar, tänk om dom skulle få för sig nåt så galet som att ställa sig inne i stan utanför nån skola/dagis istället?![]()
1600 gick det på, rätt åt mig![]()
Gött, då sätter vi 30 på alla vägar så prickar vi nollvisionen...lorkan skrev:2105797Rätta mig om jag har fel, men antalet döda i trafiken har nog att göra med hastigheten ? Det dör många fler på 90-väg än utanför skolor/dagis, alltså laserpickar man mer på 90-vägar än utanför skolor/dagis.
När dom rymde från Hall, så fick dom inte tag på snuthelikoptern till efterspaningarna.sandstream skrev:2105810Polisen använder inte helikoptrar för hastighetsövervakning nu för tiden.
Det är för dyrt och mätmetoden bristfällig.
pakopak skrev:2105800Gött, då sätter vi 30 på alla vägar så prickar vi nollvisionen...![]()
motardkungen skrev:2108202Nej, det är du som har fel![]()
Det dör många fler på 90-väg än 50-väg.
År 2002 dog det 110 st på 50-väg, 142 st på 70-väg, 216 st på 90-väg och 41 st på 110-väg.
År 2003 dog det 93 st på 50-väg, 145 st på 70-väg, 202 st på 90-väg och 40 st på 110-väg.
År 2004 dog det 91 st på 50-väg, 135 st på 70-väg, 155 st på 90-väg och 51 st på 110-väg.
BajkMajk skrev:2108514Enligt denna statistik...QUOTE]
Dendär statistiken säger nada!
Jag slår vad om att om de inför 20 km/h på vägarna i Sverige så kommer 100% av dödsolyckorna ske på just 20 km/h vägarna...![]()
BajkMajk skrev:2108514Enligt denna statistik ser man även klart och tydligt att det omkommer många fler på 50-väg än på 110-väg!
Därför vill jag ställa denna fråga till vägverket: Hur i h.....e kan man påstå att det är farten som dödar![]()
Antingen kör de flesta i högre hastigheter på 50-väg än på 110-väg, eller också beror det på något annat.
Jag vill påstå att det inte är hög hastighet som dödar utan det plötsliga stoppet (sagt av många före mig)! Däremot påverkar hastigheten hur allvarlig olyckan blir när det väl tar stopp mot någonting!
Jag åker hellre av vägen i 70 knyck om det finns en avåkningszon, än in i en stolpe som det sitter en kamera på i 50 knyck!
pakopak skrev:2105800Gött, då sätter vi 30 på alla vägar så prickar vi nollvisionen...![]()
lorkan skrev:2112477Motorvägen är den säkraste vägen att färdas på, detta beror på att mötande körfält alltid är avskilt, alltså existerar inte frontalkrockar vilka ger de svåraste skadorna. Polisen borde laserpicka på 70 och 90-väg, vilket de också gör.
I teorin hade det inneburit en uppfylld nollvision, men det hade ju knappast fungerat.![]()
Miks skrev:2112520Jaha jasså hmm....http://www.expressen.se/index.jsp?d=10&a=571561
Jag tror inte att lösningen på att få ner antalet dödsolyckor är att sänka farten,ju saktare man åker desto mer loj och ouppmärksam blir man.att farten ska vara 30 och 50 där den är idag är bra men höj 70 till 90,90 till 110 och 110 till 140 så kommer folk bli mer koncentrerade och skärpta jämför själva hur man är om man kör bil/ mc . När man kör bil så sitter man o lallar med stereon eller pratar i mobilen osv men oftast går det inte så överdrivet fort.När man sätter sig på hojen så går det ofta överdrivet fort men då sitter man inte och snackar i telefon utan då är det hojen och vägen som är 100% fokus. Nån som håller med?lorkan skrev:2113070Erkänn att du inte förstod vad jag menade med mitt inlägg ?
Det gör inget, jag tar det igen, kanske en aningen tydligare så att till och med du förstår.![]()
NORMALT SETT, när man färdas på motorväg, när det INTE finns galna danska pensionärer i 90 årsåldern (86 åtminstone) som vill prova på att köra radiobilar på motorvägen, existerar inte frontalkrockar, eller åtminstone, det är försumbart liten del av motorvägsolyckor som är frontalkrocksolyckor. Förstår du nu ?![]()
![]()
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |