Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Har sällan träffat en otrevlig polis.. faktiskt.. (har dock inte stannat alla gånger för att kolla humöret..). Stod och surrade med en polis i samband med en bred transport, fick väl stå och vänta ca 10min. Han frågade det ena med det tredje om hojen, hur fort den gick osv, och avslutade med att be om ursäkt för dröjsmålet och säga "Du får väl gasa lite extra för att ta igen den förlorade tiden".

Det enda naturliga jag vill ge till en lapplisa är en stor sten eller kanske en monsun i deras vardagsrum.
Jag förstår inte hur deras föräldrar står ut med att deras barn jobbar som det. Skulle min unge bli lapplisa skulle jag antagligen säga att hon/han gick på gatan kort och gott. Folk skulle nog inte fråga mera då. Eller man kanske ska svara att hon/han är död.
Vad säger era föräldrar?

Edit: För att inte folk ska tro att jag är nån form av reclaim the streets-unge så måste jag tillägga att jag gillar poliser, generellt.

IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..

Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*

Jag körde fint å lagligt..

Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.

Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak

Jag hatar snutar...
helt o klart pga hur de har behandlat mig när jag kommit i vägen för dem....vid rutin kontroller, hastighets kontroller mm och när de förföljer en för trots att man helt laglydigt kör bil eller mc...man blir ju fan behandlad som tungt kriminell...trots att man inte brytit en paragraf i lagboken
men visst finns det undantag bland denna skara men...99% av allt jag har mött är helt förfärligt bemötande...
Och jag vågar lova att jag inte är ensam....

Stymer skrev:
Har sällan träffat en otrevlig polis.. faktiskt.. (har dock inte stannat alla gånger för att kolla humöret..). Stod och surrade med en polis i samband med en bred transport, fick väl stå och vänta ca 10min. Han frågade det ena med det tredje om hojen, hur fort den gick osv, och avslutade med att be om ursäkt för dröjsmålet och säga "Du får väl gasa lite extra för att ta igen den förlorade tiden".

ja det är väl Norrlands polisen de...
Kom ner hit till Östergötland...ska du få se på Faan..de är helt sjuka..

Ni gnäller om flygande besiktningar. Vänta tills de ringer hem och hotar er. :yoparty

De flesta poliser är dock väldigt trevliga.
Försök att vara jättetrevlig, så är de sällan sviniga tillbaka. Finns såklart många undantag.

Lär man känna dem privat så inser de att man inte är någon totalt talanglös snorunge.
Jag tror de ser sporthojsförare som något av en fiende, tills man bevisar motsatsen.

Sedan har jag svårt för att förstå er som köper sporthoj för att fisköra. Försäkringsbulimi?
Sitta och predika på ett internetforum, samlandes på vuxenpoäng. :3freak

IronMike skrev:
Jag har dock träffat trevliga poliser ... somliga = samma poliser fast med andra fordon. Många har gett mig rabbat, andra ha velat ge böter för nåt som man knappt kan bötfällas för.

Hänger nog mkt på vem man möter, vilket humör och hur man själv är.

Men tröttsamt att de prioriterar fel, varför inte åka ner till en mörk park å ta en promenad, eller kolla in kungsträdgården där det sker en del misshandlar, eller smågator runt stureplan. Ist för att bötfälla ngn för miniblinkers på sveav.

Trött man blir...

Men nu har jag bestämt mig, polisen angår mig inte, jag kommer inte stanna igen. Dels för att de jävlas, men samtidigt inte fyller sin funktion. När jag ringde snuten ang en pågående misshandel jag såg, så hade de ingen bil i närheten. Konstigt, det var onsdag å alla snutar var på sveavägen (eller skogskyrkogården, eller tyresö..) å jagade felplacerade skyltar,. bra där sosse-sverige.

bara att inse ,,,dom klarar inte av sådana situationer,,,

twinner skrev:
Mycket möjligt.Lunarizeraren slår till.

azZå . *SKrAtTar* Så FoRT jA fIkk MITT tiLLBAkZ MITT kk i HANdEN, Zå zTArTa ja HOjjen å PUllA upP WhEELiE däRifRåN, FrAMFöR öGOnEN på DoM... *skRatTAr* skiteR I Om dOM åtErkALlaR KOrtET, JA koMmER köRA ändå... *SKRAtTaR* nU ERE "KrIg"...

*tihi*
Ok, vi förstår att du bor på landet och inte har ngt å göra... Moraltant + ägnar allt tid åt en sådan sak, inte pinsamt?

Och varför försöka förlöjliga mig på det sättet nät du bara själv drar ner dig i träsket, inte pinsamt? Många somskrattar åt dig nu, som person...

Kia skrev:
Alla vet ju att lapplisor jobbar på provision så jag har så jag klarar mig. Är en jäkel på att lappa bilar. *skrattar* ;) :tummenupp
Du ger väl f*n i hojar?! :gnissla

IronMike skrev:
Ok, vi förstår att du bor på landet och inte har ngt å göra... Moraltant + ägnar allt tid åt en sådan sak, inte pinsamt?

Och varför försöka förlöjliga mig på det sättet nät du bara själv drar ner dig i träsket, inte pinsamt? Många somskrattar åt dig nu, som person...
Vi är fler som skrattar åt dig IronMike.

IronMike skrev:
ok, Vi förzTÅR Att du bOj på typ landeT å inte Har NGt å göra..!!!! *skrattar* aZzå MorAltant + ägNAr alLT Tid typ åT eN zådan zAk, intE pinzamt?

och vARfÖr fÖrzöka förlÖjLiga MEj PÅ D typ zäTTet nät Du Ba zJälv dRar typ ner dej i tRäzket, inTe pinzamT??? Många zomZkRattar Åt dej Nu, typ zom perzon.... *ler*
Tid och tid... Lunarizeraren

Många svar i andra trådar har påpekat att den "Svenska avundsjukan" är så ond, så dålig. Vad menas egentligen med det?

JoS skrev:
Många svar i andra trådar har påpekat att den "Svenska avundsjukan" är så ond, så dålig. Vad menas egentligen med det?
Det framgår av personliga påhopp utan att personen ifråga inte känner "målsman".. Bl a.

Har varit med om muppar förr, som kommit med personliga påhopp, eller spelat allan, men irl blir "bästa kompis" med en på 5 min..

Jag hackar aldrig ner på ngn annan, dock trevligt då man träffar folk irl som visar sin ärliga sida - och inte sin vågade fientliga-internet personlighet.,

Last edited:
Är det verkligen så? Jag känner inte dig och vill inte lägga någon last på dig överhuvudtaget, men det jag läser här är inte till din fördel.

Du har en viss empati från mig, det medger jag. Men allt kan inte vara polisens fel. Eller hur?

IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..

Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*

Jag körde fint å lagligt..

Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.

Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak

Poliserna har ju Också ett jobb att sköta även om du inte har det i åtanke.
varför köra så fort och olagligt när du kan skada andra människor? Du är nog mycket osäker på dig själv när du skriver så? Ha det så bra. I alla fall så bra det går så syns vi på vägarna i sommmar

*jag rullar*

--------------------------------------
Någon ensam singel tjej 20-35 med mc som vill höra av sig?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman