twinner skrev:Blabla Sporthojs roligaste inlägg någonsin Blabla
Kan bara beundra din energi.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
twinner skrev:Blabla Sporthojs roligaste inlägg någonsin Blabla
IronMike skrev:Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..
Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*
Jag körde fint å lagligt..
Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.
Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...
Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.
Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".
![]()
Stymer skrev:Har sällan träffat en otrevlig polis.. faktiskt.. (har dock inte stannat alla gånger för att kolla humöret..). Stod och surrade med en polis i samband med en bred transport, fick väl stå och vänta ca 10min. Han frågade det ena med det tredje om hojen, hur fort den gick osv, och avslutade med att be om ursäkt för dröjsmålet och säga "Du får väl gasa lite extra för att ta igen den förlorade tiden".
IronMike skrev:Jag har dock träffat trevliga poliser ... somliga = samma poliser fast med andra fordon. Många har gett mig rabbat, andra ha velat ge böter för nåt som man knappt kan bötfällas för.
Hänger nog mkt på vem man möter, vilket humör och hur man själv är.
Men tröttsamt att de prioriterar fel, varför inte åka ner till en mörk park å ta en promenad, eller kolla in kungsträdgården där det sker en del misshandlar, eller smågator runt stureplan. Ist för att bötfälla ngn för miniblinkers på sveav.
Trött man blir...
Men nu har jag bestämt mig, polisen angår mig inte, jag kommer inte stanna igen. Dels för att de jävlas, men samtidigt inte fyller sin funktion. När jag ringde snuten ang en pågående misshandel jag såg, så hade de ingen bil i närheten. Konstigt, det var onsdag å alla snutar var på sveavägen (eller skogskyrkogården, eller tyresö..) å jagade felplacerade skyltar,. bra där sosse-sverige.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=87250KarateKid skrev:Ni gnäller om flygande besiktningar. Vänta tills de ringer hem och hotar er.![]()
Ok, vi förstår att du bor på landet och inte har ngt å göra... Moraltant + ägnar allt tid åt en sådan sak, inte pinsamt?twinner skrev:Mycket möjligt.Lunarizeraren slår till.
azZå . *SKrAtTar* Så FoRT jA fIkk MITT tiLLBAkZ MITT kk i HANdEN, Zå zTArTa ja HOjjen å PUllA upP WhEELiE däRifRåN, FrAMFöR öGOnEN på DoM... *skRatTAr* skiteR I Om dOM åtErkALlaR KOrtET, JA koMmER köRA ändå... *SKRAtTaR* nU ERE "KrIg"...
*tihi*
Du ger väl f*n i hojar?!Kia skrev:Alla vet ju att lapplisor jobbar på provision så jag har så jag klarar mig. Är en jäkel på att lappa bilar. *skrattar*![]()
![]()
Vi är fler som skrattar åt dig IronMike.IronMike skrev:Ok, vi förstår att du bor på landet och inte har ngt å göra... Moraltant + ägnar allt tid åt en sådan sak, inte pinsamt?
Och varför försöka förlöjliga mig på det sättet nät du bara själv drar ner dig i träsket, inte pinsamt? Många somskrattar åt dig nu, som person...
Tid och tid... LunarizerarenIronMike skrev:ok, Vi förzTÅR Att du bOj på typ landeT å inte Har NGt å göra..!!!! *skrattar* aZzå MorAltant + ägNAr alLT Tid typ åT eN zådan zAk, intE pinzamt?
och vARfÖr fÖrzöka förlÖjLiga MEj PÅ D typ zäTTet nät Du Ba zJälv dRar typ ner dej i tRäzket, inTe pinzamT??? Många zomZkRattar Åt dej Nu, typ zom perzon.... *ler*
Nja snarare pga svenska avundsjukan va....men det är en annan sakJoS skrev:Vi är fler som skrattar åt dig IronMike.
Det framgår av personliga påhopp utan att personen ifråga inte känner "målsman".. Bl a.JoS skrev:Många svar i andra trådar har påpekat att den "Svenska avundsjukan" är så ond, så dålig. Vad menas egentligen med det?
Å herregud; välkommen till floskeltoppen.nuIronMike skrev:Nja snarare pga svenska avundsjukan va....men det är en annan sak![]()
Haha, egoräddare nr1 applicerasIronMike skrev:Nja snarare pga svenska avundsjukan va....men det är en annan sak![]()
IronMike skrev:Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..
Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*
Jag körde fint å lagligt..
Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.
Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...
Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.
Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT