Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Jimmy.F skrev:
När jag då försökte att få honom att skriva 119 istället för 129kmh blev han ursinig och genomförde en flygande besiktning på plats!
Lite böter för miniblinkers, bullernivå osv....
Jävlas inte så mycket med snuten DET KOSTAR BARA MER!!!!
Men men jag får skylla mig själv! :kocko
Provade där efter detta med bakhjult därifrån utan körkort och böteslappen i fickan, blir då stoppad av polisens kolegor 2km längre fram men får då bara en varning! :7peta
Som man bäddar får man ligga har jag hört :hihi

Jimmy.F skrev:
:kocko :kocko :kocko :kocko
Bengen tog min lapp för två månader sedan!
Var på väg till hälsingland, låg bakom en lastbil och fes i några mil!
Lesnade efter ett tag och blåste om!
Lät varven öka och hastigheten stiga!
Vid 250-270kmh släpte jag och gick över ett backrön där stod polisen mitt i E4 med lacern!
Låste hjulen både fram och bak (vinglade som fan)
När jag väl stannat springer snuten fram till mig skrikandes!
Men jag hörde inte så mycket pga pluggar och hjälm!
När hjälmen var av och pluggarna ur så visade han mig lacern och han fick mig på 129kmh på 90 väg!
Då vela han ha det till vårdslöshet i trafik osv men jag hävdade på att han skrämde mig när han stod mitt i vägen!
Då blev det tyst en stund.
Han berättar senare att han hört mig 2 min innan jag kom och att han då var på väg in i bilen för att åka därifrån.
När jag då försökte att få honom att skriva 119 istället för 129kmh blev han ursinig och genomförde en flygande besiktning på plats!
Men men jag får skylla mig själv! :kocko
Provade där efter detta med bakhjult därifrån utan körkort och böteslappen i fickan, blir då stoppad av polisens kolegor 2km längre fram men får då bara en varning! :7peta
Finns bara en lösning till allas vårat problen!
Miniskylt i innerskärmen och ge fan i att stanna!!
eller så är vi lagliga... :hihi nej erkänner att det blir inte lätt men skall samtidigt säga att de faktiskt bara gör sitt jobb.
Själv klarade jag mig för ett tag sedan när jag kom i ca. 135 på 90 väg och när jag paserar ett krön så ser jag i ögonvrån på höger sida att polisen står där men till min smala lycka så var de upptagna den gången.
Hade de plockat mig så hade jag fått skylla mig själv då jag vet var gränserna går och jag medvetet bryter mot dem. Visst skulle det svida rejelt men det är ju risken vi medvetet tar. Så sluta gnäll så förbenat...
Byt hoj eller gasa på och ta smällarna som kommer med ett leende...

Jimmy.F skrev:
:kocko :kocko :kocko :kocko

Blev stoppad ikväll..... som tur är så mätte dom inte mig (fast jag hade nog fått behålla kortet ändå).
Stannade och var snäll och trevlig mot polisen .. som var trevlig tbx :tummenupp
Trots påpekande om bullernivå och miniskylt slapp jag böter och körde glatt därifrån :banana
Det finns snälla poliser oxå.. tänk på det.

Ngn härifrån som åkte monster på nynäsv ikväll med civilpolis å blåljus tätt bakom?

Såg lite galet ut, blött väglag å allt.. Undra hur de gick :3freak
--
Nu vet man inte historian bakom, men onödigt risktagande av polisen att jaga vid blött väglag, om det bara handlar om ngn liten trafikförseelse..

IronMike skrev:
Ngn härifrån som åkte monster på nynäsv ikväll med civilpolis å blåljus tätt bakom?

--
Nu vet man inte historian bakom, men onödigt risktagande av polisen att jaga vid blött väglag, om det bara handlar om ngn liten trafikförseelse..

Eller möjligen onödigt risktagande att försöka köra ifrån polisen... :7peta

Vänd inte på påståendet..

Om du t ex rullar över en stopskylt, ingen trafik i närheten, men en polis 100 m bort, ser å jagar efter, du vill inte stanna ...... kanske fel att hetsa dig till att begå ett farligare misstag under jaktens gång, dessutom vid blött väglag..?! Nu var det bara det jag mena, och inte huruvida moraliskt det var av hojåkaren att bestämma sig för...

IronMike skrev:
Vänd inte på påståendet..

Om du t ex rullar över en stopskylt, ingen trafik i närheten, men en polis 100 m bort, ser å jagar efter, du vill inte stanna ...... kanske fel att hetsa dig till att begå ett farligare misstag under jaktens gång, dessutom vid blött väglag..?! Nu var det bara det jag mena, och inte huruvida moraliskt det var av hojåkaren att bestämma sig för...
Det är fritt val att stanna. Dessutom är det BRA att polisen stannar och kollar hojar: http://nyhetsbevakarna.se/index.php?m=bildarkiv&s=visanyhet&id=738&storbild=3712#visa
Om man inte stannar så är det inte orimligt att polisen antar att du begått något annat brott.

Last edited:
Kia skrev:
Visst är det för jäkla kul att se folks miner när man berättar vad man jobbar som?? *skrattar* :hihi :lol

Visst är det =) De roligaste minerna jag sett tror jag är när den late ska in och snabbhandla lite kvällsgott o ställer sig på HK-ruta,och kommer utknatandes helnöjd med sin lilla kasse,ser mig ser lappen och får åka hem med hängande läpp,den kvällsmaten måste smaka kungligt så dyr som den va :D :lol

IronMike skrev:
Så polisen ska strunta i alla som inte har lust att stanna? Hållbart resonemang.

/A

IronMike skrev:
Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak

Hur smart är det då?! Anledningen till att polisen är så "på" är för att några motorcyklister buskör, struntar i lagar och regler och är en allmän fara i vissa fall! Deras situation är inte den roligaste. Den 1 juli var det manifestation för att busschaufförerna utsätts för allt mer våld i sitt arbete - hur tror ni då att poliserna har det?! Deras uppgift är att se till att man rättar sig efter de lagar och bestämmelser som finns och samtidigt måste de skydda sig själva. Att de har en tuff attityd mot motorcyklister är för att attityden mot dem har hårdnat. Att du kör iväg därifrån på bakhjulen i ren ilska gjorde knappast saken bättre!

BAD skrev:
Visst är det =) De roligaste minerna jag sett tror jag är när den late ska in och snabbhandla lite kvällsgott o ställer sig på HK-ruta,och kommer utknatandes helnöjd med sin lilla kasse,ser mig ser lappen och får åka hem med hängande läpp,den kvällsmaten måste smaka kungligt så dyr som den va :D :lol

Jaa det är nästan det bästa med jobbet. :) Å det bästa av allt är att hur mycket de än gapar och skriker på mig så kommer han ialla fall få bita i det sura äpplet och betala. :hihi

IronMike skrev:

--
Du är väl den sista som skall komma med sådana kommentarer :7peta

IronMike skrev:
...Nu vet man inte historian bakom, men onödigt risktagande av polisen att jaga vid blött väglag, om det bara handlar om ngn liten trafikförseelse..

Jösses. Varför är det alltid DOM[tm]s fel? Att tänka själv, det är inget som är populärt, allt är alltid någon annans fel?

Ella skrev:
1.Hur smart är det då?! Anledningen till att polisen är så "på" är för att några motorcyklister buskör, struntar i lagar och regler och är en allmän fara i vissa fall!
2.Deras situation är inte den roligaste. Den 1 juli var det manifestation för att busschaufförerna utsätts för allt mer våld i sitt arbete - hur tror ni då att poliserna har det?!
3.Deras uppgift är att se till att man rättar sig efter de lagar och bestämmelser som finns och samtidigt måste de skydda sig själva.
Att de har en tuff attityd mot motorcyklister är för att attityden mot dem har hårdnat. Att du kör iväg därifrån på bakhjulen i ren ilska gjorde knappast saken bättre!
1. Vissa ja,men man kan fortfarande inte dra alla över en och samma kam
2. Vissa skapar det själva ju: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1510607&postcount=42
3. Visst,jag kan rätta mig efter böter och 2or på en flygande,det är helt ok MEN jävlas dom och sätter en hel ombesiktning på en nyligen besiktad hoj så kan dom nog inte räkna med att man är trevlig tbx mot dom. Nästa gång så ger man fan i och skriva på böterna och låter det gå till rättegång för ynka 300:-,och då undrar jag: var det värt det?? Vad vinner dom på det?? http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88508 (besiktningsgubben förklarade att snuten surnade till därför satte han en hel ombesiktning)
Du nämnde våld, jag tror inte sporthojsåkare brukar skjuta,slå mm på polisen (om det inte är en knarkare som snott en hoj men det märker dom ju rätt fort)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman