Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
ghaaa!!! :kocko ja ja poliserna e ju helt hopplösa...det e inte 1:a ggr man hör en sån historia tycker det borde sluta upp me trakasserierna snart...

sweborn skrev:
OK, så polisen (?) i Saaben bara åkte upp jämsides och visade fingret, helt utan anledning? :va

Edit: killen = polisen = eller ?

skumt nog så var det så. men var tydligen känt hos polisen, så det finns väl en del "röt-ägg" där oxå (som det finns i alla brancher) :brinnerup

aaa, poliser asså.. :kocko
hålla på å trakassera mej bara för att jag kör utan blinkers å sånna bagateller?? haråm inget bättre för sej?????? :huvet

:rolleyes:

korvgubbe skrev:
..är det värre att en kåt gubbe laddar hem och delar med sig av bilder(som han själv inte tagit) än att köra för fort och vårdslöst och därför utsätta medtrafikanter för livsfara?!..

:7peta :7peta :7peta :7peta .... indirekt livsfara e väl inte att jämföra med barnporr :fatta! varför ens dra den paralellen?

Oldman skrev:
Kör hårt!! IronMike :tummenupp :rock .

Hallå Långafarbron! Driver du med vissa här? Eller är du som människa hellt :kocko och hellt utan roliga vänner :fyllisar .
Han e custom-kille i maskopi med chrolo..

Last edited:
Tänk såhär istället din hoj kunde vart stulen och blivit upptäckt i en rutinkontroll ?

Men jag förstår att du blir less när det råder en hetsjakt på SH-åkare.

För mina arbetskamrater var det helt ok att åka glidare eller motard. Men satte jag mig på en plastraket igen i fosterställning skulle jag DÖÖÖÖ :död

Som sporthojsåkare får man nog ta med i beräkningen att bli stoppad av polisen, ingen av oss håller hastigheten(iaf inte större delen av oss skulle jag kunna gissa). Vissa av oss modifierar våra älsklingar med miniskyltar, miniblinkers mm.. dvs saker som felaktigt uppsatt inte håller måttet för en besiktning eller är olagliga. Vi kör på ändå och sen undrar vi varför polisen är griniga eller att dom bötfäller en?

När nu polisen tar mig så visst kommer det svida i plånboken, men det visste jag ju om redan innan modifieringen av hojen gjordes så man har ju gjort sitt val liksom.

Långa farbron skrev:
En "under" till sporthojsåkare som skryter om att han brukar dra snuten,sen lipar han över att dom trakasserar han.
Ok,killen kanske har dragit snuten och i så fall förstår jag snutarna men hur förklarar du deras sätt mot mig då? http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1510357&postcount=27
Och den här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1510607&postcount=42
Skulla vara kul och höra din åsikt på det hela för jag får det INTE till nåt annat än att VISSA jävlas så mycket som möjligt.

Last edited:
Skorpan skrev:
Ok,killen kanske har dragit snuten och i så fall förstår snutarna men hur förklarar du deras sätt mot mig då? http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1510357&postcount=27
Och den här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1510607&postcount=42
Skulla vara kul och höra din åsikt på det hela för jag får det INTE till nåt annat än att VISSA jävlas så mycket som möjligt.

Vilka som vill jävlas eller inte vet inte jag.

Men det som jag tycker är intressan är ju att hela tråden handlar om att han jävlas med snuten och sen när dom påståts jävlas tillbaka så kommer han och gnäller över det.

Långa farbron skrev:
Vilka som vill jävlas eller inte vet inte jag.

Men det som jag tycker är intressan är ju att hela tråden handlar om att han jävlas med snuten och sen när dom påståts jävlas tillbaka så kommer han och gnäller över det.
Nej lången,inte hela tråden,gå upp 2 inlägg
Summasumarum: det finns riktigt sjyssta snutar men det finns riktiga rötägg som inte borde ha det yrket oxå :tummenupp

Långa farbron och Chrolo!!!!

IronMike skrev:
Han e custom-kille i maskopi med chrolo..
Har tittat på deras inlägg!! Kan nog påstå att det är mycket inbördes beundran mellan dem två och att de är sååå präktig av sig.

Dem är så gulliga mot varandra :krama .

Ack så skönt att bo i Norrland!! Inte så många som mår dåligt av att man kör ifrån tusse :tummenupp

Skorpan skrev:
Men då kan du lika gärna tacka ALLA som kör sporthoj för den finns nog inte en enda som inte har kört för fort nångång :tummenupp
Jag syftade på trådskaparen som tidigare, vid flera tillfällen, berättat om hur han kört ifrån polisen.
Jag vart stoppad förra veckan av en mc-polis utan att veta vad han ville.
Stannade och fick inga böter. Han var trevlig dessutom.
Ju fler som drar polisen ju större är chansen att de stoppar oss titt som tätt utan någon större anledning.

sandstream skrev:
Jag syftade på trådskaparen som tidigare, vid flera tillfällen, berättat om hur han kört ifrån polisen.
Har inte skrivit för att skryte eller få uppmärksamhet, utanför att jag sj tycker att det är kul läsning när andra berättar sina historier.

Vill man inte läsa så skit i det, behöver inte ... jag hackar inte på ngn i andra trådar där jag blir irriterad över något. Det här forumet måste "piffas" till lite, liknar ju mer ett pensionärs-hak...

sandstream skrev:

Jag vart stoppad förra veckan av en mc-polis utan att veta vad han ville.
Stannade och fick inga böter. Han var trevlig dessutom.

Ju fler som drar polisen ju större är chansen att de stoppar oss titt som tätt utan någon större anledning.
1. det förstår jag i så fall men vi vet ändå inte hur det började
2. jag blev oxå stoppad med böter,ombesiktning och surhet som följd trots att jag var på y-center med brorsan (han kör en 400a som ett lamm) i jeans,laglig hastighet,aldrig mött dom innan,var trevlig och inte uppkäftig mot dom,kort o gott-LUGNT O SANSAT (dessutom stod jag still i en korsning med framlampan mot dom så dom kunde ju omöjligt ha sett min skylt)
3. det är upp till dom hur dom behandlar folk,kommer dom o jävlas med mej så inte fan kommer jag vara snäll mot dom heller,upp till dom...

Last edited:
Skorpan skrev:
3. det är upp till dom hur dom behandlar folk,kommer dom o jävlas med mej så inte fan kommer jag vara snäll mot dom heller,upp till dom...
Jaså inte? Vad skall du göra då, sluta hälsa på poliser eller?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman