För 10 år sedan hade vi ett helt annat samhälle.
Det är inte pretto att vilja slå vakt om fundamenten till vårt samhälle.
Det har ingenting med partipolitik att göra. Precis vem som helst kan se att polisen har en otroligt mycket mer utsatt position idag, fler och svårare uppgifter och fram till nyligen - bristande uppbackning från staten att göra jobbet.
Just nu för stunden sprayas det pengar över polismyndigheten - mer än dom kan omsätta på ett vettigt sätt. Utbildningsplatserna som plötsligt öppnats upp kan inte fyllas eftersom inte tillräckligt många möter kraven, och de nya utbildningarna kommer under flera år att belasta den dagliga polisverksamheten istället för att lätta upp situationen.
Den som vill bevara eller rent av utveckla det samhälle vi har ser till att i vart fall inte jävlas med snuten.
Det finns ingen anledning att pruta på sin egen integritet eller rättigheter, men i vart fall jag väljer att försöka underlätta polisens arbete - så dom kan jaga iväg efter någon jag tycker förtjänar det bättre.
Är inte det rätt simpel logik?
Mina poliskontakter är uteslutande positiva. Jag har fått böter för än det ena, och än det andra. Ändå håller jag fast vid min åsikt: mina snutar är schyssta.
Jag har aldrig känt behov av att filma mina möten med dem - och hade jag gjort det hade det varit en episodfilm med pinsamma ursäkter, bortförklaringar och försök att snacka sig ur något alldeles uppenbart.
Jag passar också på att tacka alla poliser som tar sig tid och energi till att stanna motorcyklar klockan 3 på natten.
Det har faktiskt inte hänt mig ännu, men flera Ironbuttkompisar har rapporterat blåljus mitt i natten.
Snacket brukar gå: "Hej, vi ville bara kolla så det var rätt gubbe på rätt hoj så här dags. Vår skyltslagning sade att du är långt hemifrån."
Frågorna "varifrån" och "vart" är bara en standardfråga för att se om den man talar med svävar på målet, flackar med blicken eller verkar allmänt osäker på vad man håller på med.
Om man väljer att se det som att polisen och man själv står på samma sida så brukar det inte vara några problem.
Tack för att du så elegant och neutralt kan uttrycka det jag så taffligt försökte säga.