Polisens rädsla över att bli filmade.

Tycker det är trevligt att köra nattetid speciellt i norra Sverige, blir aldrig mörkt.
Sen har man bra koll, kan vara läge och dra ner på hastigheten om bil kommer fort och vill köra om, många ggr sitter det civila eller uniformsklädda poliser i bilen.
I Norrbotten bryr de sig sällan om fortkörningar som de möter nattetid, oftast är det bråk någonstans, de måste fort till en brottsplats.
Jag tror de är 6 st poliser i tjänst nattetid från Kiruna till Dalälven.

Midsommarnatten är en höjdare, helt folktomt på vägarna, värt att hålla sig nykter för att kunna köra en långtur.

Skulle nog egentligen velat se fler poliser på natten, när det blir mörkare på hösten är det många utlandsreggade skabbiga skåpbilar som härjar med inbrott.
De svenska ligisterna kör nedsuttna Mercedes(med tonade rutor).
Båda kategorierna kör endast med slangad diesel från entreprenörsfordon och svenskarna kör droghandel parallellt.

Kan vara hasadartat att propsa på att man har rätt till polisen, fastän polisen har fel.
Blir de griniga kan man plockas in på kontroll för provtagning för droger, du får betala drogtestet och sen skjutsar de inte tillbaka dig till mc.
”Skälig misstanke” heter detta.
Eller så våldsamt motstånd, det första som blir trasigt är då kameran, och vem ska då motbevisa.
Kameradenschaft uber alles.

Skitsnack
 
Vi kallar det E6, men det är riktigt: Polisen i Halland kraftsamlar med jämna mellanrum och stoppar mer eller mindre ALL trafik i en riktning under några timmar då och då. Resultaten förskräcker:




https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/stor-poliskontroll-i-heberg-gav-utdelning


Det är alltså inte uteslutande "skåpbilar" man stannar, men i just den kategorin fordon finner man mycket skit.
Utgångspunkt brukar vara Kontrollplats Heberg, som bara kan ta in norrgående trafik.
Skulle man jobba likadant i sydgående riktning är det rimligt att tro att andelen upptäckta punktskattebrott (smuggel av alkohol och diesel) tillsammans med narkotikabrotten skulle minska, och kanske, kanske skulle man finna mer stöldgods på väg ut ur landet.


Hur som helst så stannas det för lite fordon i Sverige, så mycket är klart.

Sudedalen (eller om den eventuellt heter Sudegården) är också norrgående. Tror det är tänkt att det kommer mest skit med lastbilar söderifrån. Gjorde dom inte ett jävla röj nere vid rastplstsen i Snapparp med i princip liknande resultat för nåt år sen?
 
Sudedalen (eller om den eventuellt heter Sudegården) är också norrgående. Tror det är tänkt att det kommer mest skit med lastbilar söderifrån. Gjorde dom inte ett jävla röj nere vid rastplstsen i Snapparp med i princip liknande resultat för nåt år sen?

Kör man E6 norrut så kommer först rastplats Susedalen och därefter kontrollplats Heberg. Det är typ en halvmil emellan, och dom har säkert använt sig av båda platserna.

Även Snapparp, som du säger :
http://www.hallandsposten.se/nyheter/laholm/många-fast-i-stor-poliskontroll-på-e6-1.1840632


7 rattfylleri, 16 narkotikabrott....
Det borde vara fler kontroller oftare.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top