Polisens nya motorcyklar

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
(hoppas att detta inte har varit uppe förut)

Nya hojar

Polisen använder hojarna till lite annat än bara att stoppa elaka sporthojare.

"Den andra är en mindre, smidigare modell, som passar bra för poliser som behöver ta sig fram snabbt i innerstadstrafik."

K1300 :(

Jag tror ärligt talat inte SuperDuken klarar det om det blir rattlåsracing.. Och att utmana en mc-polis på kurvig väg vette fan om jag har nerver till. :gnissla

Hoppas de fortsätter åka bil här nere!

Jag tror ärligt talat inte SuperDuken klarar det om det blir rattlåsracing.. Och att utmana en mc-polis på kurvig väg vette fan om jag har nerver till. :gnissla

Den där djäkla touringlådan har jag testat och den gör nog 0-200 runt 10 sekunder och den toppar nog troligen närmare 270 i ärlig fart. Nästan läskigt mycket prestanda för en sån hoj... Rakt fram tror jag inte en SuperDuke har en chans tyvärr.

Fast den blir väl lite tyngre med radio och alla polistillbehör....

Den där djäkla touringlådan har jag testat och den gör nog 0-200 runt 10 sekunder och den toppar nog troligen närmare 270 i ärlig fart. Nästan läskigt mycket prestanda för en sån hoj... Rakt fram tror jag inte en SuperDuke har en chans tyvärr.

Fast den blir väl lite tyngre med radio och alla polistillbehör....

Alltså, 50 - 150 är jag inte orolig.. Skulle våga sätta en slant på att min lägre vikt vinner där. Däremot har jag ju aerodynamik som en ladgårdsvägg, så över 180 är det tungt.

160 häst, men närmare 300 kilo.. Undrar iofs hur snabb en sån kan va på kurvig väg.. Måste man ha högt bantempo för att va snabbare än hojen, eller räcker det med att "åka på"? Jag har full respekt för mc-poliser, de har nog grym koll på sina grejer. Dock är det ju MKT hoj att svänga med.

De borde ju få några S1000RR också. Respekt.

Tycker du verkligen det???? :gnissla

Last edited:

Det gäller att få jag i rätt läge. Med en mosbricka i handen kör de aldrig fortare än att dillkryddningen blåser av.

160 häst, men närmare 300 kilo.. Undrar iofs hur snabb en sån kan va på kurvig väg.. Måste man ha högt bantempo för att va snabbare än hojen, eller räcker det med att "åka på"? Jag har full respekt för mc-poliser, de har nog grym koll på sina grejer. Dock är det ju MKT hoj att svänga med.
http://www.superbike.co.uk/news/2009_bmw_k1300s_k1300r_and_k1300gt_first_test_news_275315.html

"[...] Even on the GT, the 'Sport' setting lives up to its name, and you can corner incredibly hard, dragging your knee without even scraping the footpegs."

Tror nog det blir väldigt jobbigt att susa ifrån dem hur som helst.

Är det någon som vet om andra tillverkare försöker få polisens gunst. Det är väl mest BMW i deras mc-flotta? En och annan Honda kanske. Något annat märke har jag nog inte sett representerat. Har sett en och annan offroad maskin men där kommer jag inte ihåg vilket märke det rört sig om.

Sen när har SuperDuken ratt!? :fatta!

När vägen svänger handlar det mest om förare ändå...och jag tror vännerna i blått inte är helt oävna ändå va?

En sådan 1300 är ju klart o-bra, hade varit bättre med vobblande Hondor.

Hey, nu kommer jag låta som en moralkärring, men...

Får ni blåljus efter er, stanna. Det är respekt för lagen, inget annat. Kör för all del som ni vill, men ta eventuella böter som en man också. Jag har blivit stoppad av polis ett par gånger under min korta tid med kortet, men jag har aldrig blivit orättvist behandlad eller fått böter jag inte förtjänat.

Undantaget är väl bara Hamrén ;)

Har sett dem öva på barkaby, senast idag måste varit 10-12 och kan säga att dom kan hantera dom där hojarna rätt bra. :(

Blev utskälld av en polis förra året redan som åkte den typen av BMW. Är det verkligen helt nytt från i år?

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden