Polisens mc jacka

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag är på jakt efter polisens neongula/svarta goretex jacka, någon som vet vart man kan hitta denna ? eller om det finns beg. att köpa ?

självfallen strippad från POLIS texten

Nu vet jag inte om det är sådan här som polisen har, men den är ju svart/neongul iaf. :tummenupp

69-2055-48.jpg

http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?products_id=2668

wonderwizard skrev:
Jag är på jakt efter polisens neongula/svarta goretex jacka, någon som vet vart man kan hitta denna ? eller om det finns beg. att köpa ?

självfallen strippad från POLIS texten
Jag har också länge velat ha en sådan jacka, och nu har jag det. Fast den har ju texten kvar förstås... :D

Men jag vet inte om den finns att köpa någonstans, jag får den ju gratis...

Tack för tipsen :tummenupp men det skall vara orginalet, annars får det vara

Jag har också länge velat ha en sådan jacka, och nu har jag det. Fast den har ju texten kvar förstås... :D

din börjar bli sliten va ? då kan du skänka din gamla till mig :rolleyes: :D

Last edited:
Tack för tipsen :tummenupp men det skall vara orginalet, annars får det vara

din börjar bli sliten va ? då kan du skänka din gamla till mig :rolleyes: :D
Ha ha ha... Ja lite sliten börjar den nog att bli. Har klotat ett par gånger med den, en gång på asfalt och en gång på en crossbana... :tungan

vafan... jag trodde ni mc poliser va duktiga på att köra :D :krama

men allvar.. ska du byta, ge mig din gamla :Bugar
He he... På crossbanan tänjde jag lite för mycket på gränsen till vad jag klarade. Man måste ju testa lite... :yoparty Det där på asfalten berodde på att det var halt ute och att jag var klumpig... :gnissla

Nja, jag tvingas nog att hålla i min jacka eftersom det för närvarande inte finns någon tillverkare som syr upp nya mc-ställ åt oss. Så pajar eller försvinner mitt ställ så har jag inget alls och kan inte få ut något heller. Såvida det inte råkar finnas något i min storlek i lager. Och hemska tanke om jag måste åka bil när det är mc-säsong... :gråta

Trodde Polismyndigheten hade avtal med Handelsboden - kan det vara denna!? Ej sett den själv dock!

2002-F_43.jpg

2002-B_42.jpg

Nja, jag tvingas nog att hålla i min jacka eftersom det för närvarande inte finns någon tillverkare som syr upp nya mc-ställ åt oss. Så pajar eller försvinner mitt ställ så har jag inget alls och kan inte få ut något heller. Såvida det inte råkar finnas något i min storlek i lager. Och hemska tanke om jag måste åka bil när det är mc-säsong... :gråta
Ah, det känns så fint och bra att dom verkligen investerar i er och vår säkerhet! :huvet Va är det för jävla nötter som håller i sånt där egentligen? :mad:

polismyndigheten borde faktiskt efterskänka en jacka till WW, han gör ju erat jobb gratis och han sköter det med bravur, undrar om WW ens har fått ett tack av poliserna nere i helsingborg:confused:

Last edited:
polismyndigheten borde faktiskt efterskänka en jacka till WW, han gör ju erat jobb gratis och han sköter det med bravur, undrar om WW ens har fått ett tack av poliserna nere i helsingborg:confused:

Vi kan nog samla in en liten slant om han hittar jackan... Jag vill fanken ha en sån själv. Köper jag en K1300s nästa år lär det ju bli den perfekta kombinationen utav "hej-satans-zatzy-tönt-gasa-inte-håll-dig-på-mattan" med BMW-mcn och en neongul "polis"-jacka. :D

Du kan få buda på en polisskjorta, plånbok, broderat polismärke och ett visitkort. Allt äkta givetvis!! Jag hade lite hangup på polisparafinalia förr:rolleyes:

Ah, det känns så fint och bra att dom verkligen investerar i er och vår säkerhet! :huvet Va är det för jävla nötter som håller i sånt där egentligen? :mad:
Det kommer säkert något nytt och förhoppningsvis bättre snart.

Nu vet jag inte vad han gör men jag betvivlar inte det du skriver. Men som jag känner min polismyndighet så är den inte känd för att tacka någon vare sig det är någon inom eller utanför myndigheten som gjort ett bra jobb. De enda som får något tack är de som får belöning för att de gjort något hjältemodigt. Men de som jobbar och gör något bra i övrigt får inget för det.

Hmm. halvarsons/jofama har ju gjort ganska stor affär av att de är de enda som klarade Brittiska polismyndighetens krav på säkerhetsutrustning så jag trodde faktiskt att Svenska polisen körde med detta också ?
KJECOP kanske kan bekräfta eller dementera.

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/products.php?cid=5
Ja deras grejer ska visst vara vädligt bra. Och det har sagts till mig att det är de enda grejerna som är godkända för yrkesförare på mc. Men vi är inte yrkesförare i lagens mening. För att svara på din fråga: Nej vi kör inte med deras grejer.

Men sedan så har vi som kör mest i stan ett annat problem, det blir helt sjukt varmt och ingen fartvind. Så vi vill har grejer som är maximalt säkra men samtidigt inte för varma. Och blir man för varm så är man inte en bra förare så det är en svår avvägning att få till det på bästa sätt.

Nu vet jag inte vad han gör men jag betvivlar inte det du skriver. Men som jag känner min polismyndighet så är den inte känd för att tacka någon vare sig det är någon inom eller utanför myndigheten som gjort ett bra jobb. De enda som får något tack är de som får belöning för att de gjort något hjältemodigt. Men de som jobbar och gör något bra i övrigt får inget för det.

vill du ha lite kvällsläsning, så kan du ju alltid läsa dessa 2 länkarna :D

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211658

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=215910

jag var inte ute efter en jacka som tack, tänkte mest om du eller någon kollega ändå hade fått en ny, eller ska få en ny, så kunde jag kanske fått den gamla.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back