Polisens avrostning...

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Yamaha FZX 750
Saxade detta från polisens hemsida där de brukar informera om kontroller och sånt:
//
19-22 april
Trafikpolisen tar ut sina motorcyklar från garaget för våruppvärmning. Polisen har i samband med detta rätt att överskrida gällande hastighetsgränser utanför tätbebyggt område.//

Herregud, är det vad de kallar avrostning?

/Z
Polishögskolan nästa...

Mig kommer dom inte ikapp iaf :yoparty :yoparty
Skoja bara det måste vara gött att vara mc polis man kanske ska ansöka :va

Zikoriath skrev:
Saxade detta från polisens hemsida där de brukar informera om kontroller och sånt:
//
19-22 april
Trafikpolisen tar ut sina motorcyklar från garaget för våruppvärmning. Polisen har i samband med detta rätt att överskrida gällande hastighetsgränser utanför tätbebyggt område.//

/Z
Polishögskolan nästa...

Farbro blå har kvar sina gamla bumsar fortfarande va?
De har inte köpt de nya k1200S eller vad de heter den där med radfyran?

Zikoriath skrev:
//
19-22 april

/Z
Polishögskolan nästa...

Låter som en av de sämsta anledningarna att köra för fort!
Hyr en bana om de är så jävla sugna på och köra fort.

FreddaAbborre skrev:
Låter som en av de sämsta anledningarna att köra för fort!

Kunde inte ha sagt det bättre själv :tummenupp

Snigel o Zikoriath:GOTT då klara vi oss imrogn då på våran "cruising" med BACKSLICK

Zikoriath skrev:

Nej, och det gör - såvitt jag kan läsa - inte de heller... :va På de flesta håll i landet gör mc-poliser ganska genomgående övningar på våren.
Och att polisen har rätt att överskrida hastighetsbestämmelser i samband med tjänsteutövning är väl knappast någon nyhet.

Jeezus vilken icke-tråd... :3freak

69:an skrev:
Nej, och det gör - såvitt jag kan läsa - inte de heller... :va På de flesta håll i landet gör mc-poliser ganska genomgående övningar på våren.
Och att polisen har rätt att överskrida hastighetsbestämmelser i samband med tjänsteutövning är väl knappast någon nyhet.

Om det nu är så självklart varför gå ut med det på hemsidan deras?

Men usch! Kör de för fort på motorcykel? Det är ju omoraliskt! Och livsfarligt!

Tur att det inte är någon annan här som också gör det... :rolleyes:

Min chef sitter med i nån trafiksäkerhets kommite inom SMC och han fick vid ett tillfälle chansen att följa med polisen ut och köra på en av deras "avrostningar". Dom fick någon form av karta där dom skulle hinna med så många punkter som möjligt. Punkterna kunde sitta placerade överallt, typ mitt ute i skogen. Den enda regeln angånde hastighet som fanns var att dom inte fick överskrida begränsningarna på 30 och 50 vägar.

.

69:an skrev:
...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag besvärade min herre med dylikt dravel och upptog hans dyrbara tid. Jag hoppas att Ni kan gå vidare med Ert liv utan några bestående men.

Själv tyckte jag däremot att min tråd var av yttersta intresse, kanske inte sådär direkt i informationssyfte utan mer som en liten kuriös vardagskontemplation.

Om vi nu i fortsättningen skall undvika dylika små kultur- och åsiktskrockar så rekommenderar jag att Ni i fortsättningen kanske undviker att läsa de trådar som är skapade av undertecknad.

/Z

Zikoriath skrev:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag besvärade min herre med dylikt dravel och upptog hans dyrbara tid. Jag hoppas att Ni kan gå vidare med Ert liv utan några bestående men.

Själv tyckte jag däremot att min tråd var av yttersta intresse, kanske inte sådär direkt i informationssyfte utan mer som en liten kuriös vardagskontemplation.

Om vi nu i fortsättningen skall undvika dylika små kultur- och åsiktskrockar så rekommenderar jag att Ni i fortsättningen kanske undviker att läsa de trådar som är skapade av undertecknad.

/Z
if you dont like it.. dont read it.
:banana

FreddaAbborre skrev:

Det GÖR dom. Den här bilden är från Linköping Motorstadion förra veckan.

Bifogat

• PICT0040.jpg
    PICT0040.jpg
    43.1 KB · Visningar: 535
HW skrev:

Den hojen längst till höger, vad var det för något? :va

Om jag inte missminner mig så måste dom väl ha blåljus på för att få köra för fort? Det blir ju inte säkrare att köra fort bara för att det står polis på en mc/bil, så allmänheten måste väl varnas?

HW skrev:

Men för h-vete HW!!! Varför var du inte där med lång kätting och ett par rejäla lås? Då hade vi haft dem borta från vägarna en liten stund iaf. ;)

Lime skrev:
Men för h-vete HW!!! Varför var du inte där med lång kätting och ett par rejäla lås? Då hade vi haft dem borta från vägarna en liten stund iaf. ;)

Bättre att låsa baracken med dubbla lås så förarna inte kom ut förrän sommaren var slut.

polis får väl överskrida hastighetsbegränsningen utan att ha blåljusen på?(har för mig det, nån som kan bekräfta)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon