Jodå, enligt polisen själva så får de köra över gällande hastighetgräns utan vare sej blåljus eller siren.
Råkade ut för en kontroll med bilar och MC i somras, vi stannade till en bit efter kontrollen och stod och snackade.
Efter en stund kom en av polisbilarna farande i ca 110 på 90 väg, det var ingen trafik innan så inte jagade han någon direkt.
Vi startade upp åkte lugnt vidare, efter ytterligare en lite stund kommer två polis-MC farande i ca 140km/h, inga varselsignaler där heller.
Fan far i mej och jag lämnar en lite lucka men hänger med dem för att se varför de kan tänkas ha så "bråttom", kryssandes mellan mötande och medåkande trafik kommer vi slutligen fram till ett kors där ena vägen är motorväg och den andra en kurvig, rolig, väg.
Vi tar motorvägen, Harry H tar den lilla, på motorvägen går det undan, eftersom man vet att det är polisfritt
Efter några kilometer går vägarna ihop igen, döm om min förvåning när samma poliser lugnt står och ska svänga ut på samma väg som jag åker på(?)
Jag blir så förbannad att jag skriver en insändare i lokaltidningens debattforum, döm om min förvåning när en av hojpoliserna faktiskt svarar,
(det lär han fått skit för av ledningen, men all heder ändå).
Han förklarade att de fått ett larm om en stulen bil, jovisst, men om vägen delade sej varför gjorde inte MC-poliserna det också och varför hade de inte så bråttom när de kom fram till vägslutet?
Vilda spekulationer som egentligen inte har någon betydelse så länge de gör det "i tjänsten så att säga" Fast i det läget och som de körde SKULLE de ha påkallat uppmärksamhet för de körde inte så snyggt.