Polisen idag..

Chris Ash skrev:
Jag tycker inte kvinnor förtjänar att ha ens i närheten av lika mycket betalt som oss. Jag menar, hur många coola gitarriff har skrivits av kvinnor?

Vadå, ska de ha mindre studiebidrag också?
Någon måtta får det väl vara.

:rofl

Ang. feminism... så tänker jag kalla mig feminist den dagen det är lika självklart att kalla sig maskulinist.

Och nu ljög jag, för det kommer jag inte att göra då heller. För det första kommer det den dagen att vara meningslöst.

Jag anser helt enkelt att alla skall uppskattas och ersättas för de individer de är och att det är helt absurt att vi ständigt skall grupperas efter i det här fallet kön och i andra sammanhang hudfärg, ursprung, sexuell läggning och andra attribut som inte har någon betydelse för våran förmåga eller förutsättningar i vilket sammanhang det vara månde.

I vissa sammanhang spelar dessa attribut roll. Män kan inte amma. Att låta en svart skådespelare spela Napoleon i ett historiskt drama skulle inte fungera så bra. Någon som inte pratar lättbegriplig svenska skall nog inte jobba med något där att sprida information på svenska via högtalarsystem är en viktig del av arbetet.

Men att hålla på och dela upp oss i dessa grupper ad absurdum, i alla möjliga och oftast omöjliga sammanhang... hallå! Oftast är skillnaderna mellan individerna mycket, mycket större än mellan grupperna. Det finns många män som är betydligt mindre karriärkåta än de flesta kvinnor. Det finns kvinnor som är betydligt mer lämpade för tunga kroppsarbeten än de flesta män. Så länge vi ser oss som grupper istället för individer så kommer vi att stå nermurade i eviga ställningskrig. Det största felet med feminismen i de former jag möter den idag (och hur folk än försöker definiera något så är det vare sig mer eller mindre än hur det upplevs) är att den tar sitt avstamp i att vi är uppdelade i män och kvinnor i första hand och först därefter individer.

Nej tack är det snällaste jag har att säga när folk ber mig ställa upp på det...

Och jag tror att jag kommer att ångra att jag återigen gav mig in i den här debatten inom kort, eftersom den aldrig leder någon som helst vart. Skjut mig för att jag är så jäkla dum i huvudet och inte lär mig av mina misstag, någon?

Last edited:
ft skrev:
Jag anser helt enkelt att alla skall uppskattas och ersättas för de individer de är och att det är helt absurt att vi ständigt skall grupperas efter i det här fallet kön och i andra sammanhang hudfärg, ursprung, sexuell läggning och andra attribut som inte har någon betydelse för våran förmåga eller förutsättningar i vilket sammanhang det vara månde.

Du slår huvudet på spiken!
:tummenupp

Den dagen alla resonerar som du skulle det inte behöva någon feministisk diskussion.. Men så länge som det de facto görs skillnader mellan könen överallt i sammhället kommer ju debatten vara nödvändig... Jag skulle mer än något önska att det blev som du säger att du borde vara... Men tyvär måste man vara realist och se den krassa verkligheten och i denna verklighet gäller olika regler för män och kvinnor.

Nu ska jag göra helg! HA det gott allesammans!

Markus skrev:
..., men om t-rex skriver att USA inte gjort mycket nytta i världspolitiken så är det inte ett angrepp på "dom"? :va

...

Vad har jag sagt nu? Har jag angripit dom [TM]?? Kommer jag att få skit för det??

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back