Polisen idag..

EBS skrev:
Ska vi ha poliser som drar vapen mot alla fortkörare också?

ja jävlar va man snäll man skulle vara då och parkera fint jämte mannen-med-vapnet istället för att blåsa dom :D
nee men det är la inte stor risk att nån försöker smitta från fortkörning (men visst händer det)

mjoo jag håller med, lite fel av polisen att inte identifiera sig, trodde dom va tvungna att göra det... kanske sett för mycket filmer, vad vet jag? :va

korvgubbe skrev:
Nära skjuter ingen hare..

:corn

*väntar fortfarande på komentaren om att det är sossepackets fel*

den kommentaren vågar jag inte klämma fram :brinnerup
I leave that to the unexperienced :tungan

korvgubbe skrev:
*väntar fortfarande på komentaren om att det är sossepackets fel*

Ah... jag har haft lite problem att följa med i de här diskussionerna förut, men nu tror jag att jag fattar? Det är alltså "sossepacket" som är Dom(tm)? :va :confused:

Ibland på somrarna far jag ut till havet. Där sitter jag på en klippa och kastar stenar i vattnet, bara för att se hur stort plask det blir.

Min egen syrra påbörjar sin polisutbildning nu i Augusti, det känns lite sisådär. Nu har jag drygt två år på mig att trappa ner på all icke legitim verksamhet :hihi

Werzion skrev:
hade det inte varit i mes-sverige så hade polisen kanske fått/kunnat dra pistolerna och säga till honom att lägga sig på marken istället för att göra som det blev...

men drar polisen vapnet i sverige så får dom plocka bort brickan och gå till arbetsförmedlingen dagen efter verkar/känns det som :3freak

jag skyller på staten/regeringen/samhället :hihi :tungan

Japp, polisen i Sverige är ju inte skjutglad alls...... :rolleyes:
Fast du kanske tycker det är bra när flyende människor skjuts i ryggen med mera och att polisen inte skulle gå att åtala.

Vad är det du skyller på staten/regeringen/samhälet egentligen? Att de inte drog vapen? I såfall riktar jag ett stort tack till desamma......

ft skrev:
Ah... jag har haft lite problem att följa med i de här diskussionerna förut, men nu tror jag att jag fattar? Det är alltså "sossepacket" som är Dom(tm)? :va :confused:

Ibland på somrarna far jag ut till havet. Där sitter jag på en klippa och kastar stenar i vattnet, bara för att se hur stort plask det blir.

Vilka Dom(tm) är kan man aldrig veta innan tråden stratas och fått färg. Ibland är sossepacket Dom(tm).. ibland mindre bemedlade, ibland radikala feminister, ibland invandrare...
....Allt beror på vilka skribeneten dragit över en kam just den dagen och riktat sin ilska mot...

När jag var liten kunde jag ibland peta med en pinne i en myrstack bara för att se hur det blev liv och rörelse...

...ibland när jag har tråkigt kan jag skriva ett flamebait-inlägg... Näe, just ja.. tillhör ju de puckon som brukar försöka resonera med dessa...

Chris Ash skrev:
Fast du kanske tycker det är bra när flyende människor skjuts i ryggen med mera och att polisen inte skulle gå att åtala.

Jag tror inte att den flyende flyktings (som jag antar att du syftar på) öde är representativt för hur det går när man försöker springa ifrån polisen. Eller rättare sagt, jag vet att det inte är det.

Varför skulle inte poliser gå att åtala? Har du läst om kommisarien i stockholm som är insyltad i vapen/narkotikaaffärer?

BillSkullman skrev:

Psoriasis = ärftlig hudsjukdom (brukar väl inte riktigt se så illa ut som lårkakan på bilden dock :3freak )

Polisen SKA identifiera sig innan de tar till våld och att sparka ner någon så hårt att det blir en sådan lårkaka är övervåld. De är tränade att ta till våld i olika situationer och ska kunna hantera en sådan här grej på ett bättre sätt. Verkar som om de var jävligt nervösa eller fick panik...

korvgubbe skrev:
Vilka Dom(tm) är kan man aldrig veta innan tråden stratas och fått färg. Ibland är sossepacket Dom(tm).. ibland mindre bemedlade, ibland radikala feminister, ibland invandrare...
....Allt beror på vilka skribeneten dragit över en kam just den dagen och riktat sin ilska mot...

Kan "Dom(tm)" även vara sådana som:

Hojtjuvar
Republikaner

?

Markus skrev:
Jag tror inte att den flyende flyktings (som jag antar att du syftar på) öde är representativt för hur det går när man försöker springa ifrån polisen. Eller rättare sagt, jag vet att det inte är det.

Varför skulle inte poliser gå att åtala? Har du läst om kommisarien i stockholm som är insyltad i vapen/narkotikaaffärer?

Du missuppfattar totalt. Hela mitt inlägg var ett angrepp på vad han insinuerade i sitt.

Markus skrev:
Kan "Dom(tm)" även vara sådana som:

Hojtjuvar
Republikaner

Det kan Dom[tm] säkert vara. Fast jag har inte sett det förekomma. Dom[tm] är, precis som Korvgubbe skriver ovan, ett mindre väl genomtänkt epitet på grupp av individer som man drar över en kam. Det centrala är att man skapar en samhörighet genom att påsta att "man vet ju hur Dom[tm] är". Sen kan man nicka samstämmigt och dunka varandra i ryggen och känna att vi inte är som Dom[tm].

gladh

gladh skrev:
Det kan Dom[tm] säkert vara. Fast jag har inte sett det förekomma. Dom[tm] är, precis som Korvgubbe skriver ovan, ett mindre väl genomtänkt epitet på grupp av individer som man drar över en kam. Det centrala är att man skapar en samhörighet genom att påsta att "man vet ju hur Dom[tm] är". Sen kan man nicka samstämmigt och dunka varandra i ryggen och känna att vi inte är som Dom[tm].

gladh

Ganska otydlig beskrivning om du ursäktar. Så om jag t.ex. kritiserar Sossar för att vara handlingsförlamade så anklagar jag "dom", men om t-rex skriver att USA inte gjort mycket nytta i världspolitiken så är det inte ett angrepp på "dom"? :va

Hojtjuvar, som ska mördas, slaktas, misshandlas och våldtas eftersom "dom" inte vet skillnaden på "ditt och mitt"? Är det "dom" då?

/Markus (i akut behov av upplysning)

Markus skrev:
Ganska otydlig beskrivning om du ursäktar. Så om jag t.ex. kritiserar Sossar för att vara handlingsförlamade så anklagar jag "dom", men om t-rex skriver att USA inte gjort mycket nytta i världspolitiken så är det inte ett angrepp på "dom"? :va

Hojtjuvar, som ska mördas, slaktas, misshandlas och våldtas eftersom "dom" inte vet skillnaden på "ditt och mitt"? Är det "dom" då?

/Markus (i akut behov av upplysning)

USA representerar nationen. Hur fan ska man bära sig åt om man inte ska dra både U, S och A över samma stridsvagnshinder?

Hojtjuvar är ofta "dom" alldeles riktigt. Antingen är de "Invandrare" eller "Knarkarsvin". Republikaner har nog inte dykt upp men skulle kunna vara "dom" på samma sätt som "Kommunistpacket".

Chris Ash skrev:
USA representerar nationen. Hur fan ska man bära sig åt om man inte ska dra både U, S och A över samma stridsvagnshinder?

Så man kan alltså prata om "dom" när man pratar om utlänningar (amerikaner) men inte om styrande politker i sverige (sossar)?

Markus skrev:
Så man kan alltså prata om "dom" när man pratar om utlänningar (amerikaner) men inte om styrande politker i sverige (sossar)?

Som du märker är Dom[tm] ett luddigt begrepp. Det ligger i Dom[tm]:s natur.

Exempel:
-Det var några jäkla blatteungar som petade på min hoj i går.
- Jaja, det vet man ju hur Dom[tm] är.
- Jo, det förståss
(bägge nickar instämmande)

Dom[tm] i dethär fallet implicerar att "Vi bägge två vet att Dom[tm] (alla blatteungar) inte kan låta andras saker vara i fred"

Exempel 2:
- Hörde du om knivmordet i Malmö och kalabaliken efteråt?
- Jo, men det vet man ju hur Dom[tm] är.
- Jo, det förståss
(bägge nickar instämmande)

Dom[tm] i dethär fallet implicerar att "Vi bägge två vet att Dom[tm] (alla som har en grad mörkare hy än vad vi har, samt bor i förort) har en hederskultur som gör att de mördar allt och alla som säger emot"

Vad gäller epiteten: sossepack, skitland, förmyndarstat och jävla komunistregering, kan man med fördel läsa Korvgubbes utläggning i tråden "slå din fru och tjäna pengar" (?) tråden.

Som du märker är Dom[tm] offtast ett epitet för de som på något sätt avviker från normen. Invandrare, feminister, bögar, lesbiska, transor, bidragstagare, arbetslösa och i vissa fall svartarbetare (dock inte så vanligt). Grupper av individer som man helt enkelt kan använda som utgrupp för att deffiniera "Vi".

Så mycket klarare blir det inte, men nån annan kanske har bättre förslag.

gladh

Markus skrev:

USA och amerikaner är inte samma sak. USA är landet, amerikanerna är invånarna.

Det här blir ju bara luddigare och luddigare.

Hur kategoriseras följande exempel:

"Invandrare jobbar inte"
"-Nej, de är ofta arbetslösa. Men det beror på att "dom" inte släpps in på arbtesmarknaden"

Har den som replikerar i detta fall gjort sig skyldig till övertramp mot "dom-regeln"?
Gäller "dom-regeln" bara om man uttrycker något negativt om "dom", inte om man menar att "dom" är diskriminerade eller bättre på att starta tobaksaffärer?

Invandrare är ett tacksamt exempel. Låt oss inte diskussionen glida in på detta bara för det.

gladh skrev:
Som du märker är Dom[tm] ett luddigt begrepp. Det ligger i Dom[tm]:s natur.
......................................................................................................................................................................................................
Så mycket klarare blir det inte, men nån annan kanske har bättre förslag.

gladh

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back